Gymnasiegemensamma ämnen

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Valet görs Jan-Feb Vilka meritvärde-betygspoäng hade de detta året? Info om alla programmen.
Advertisements

Pedagogik för framtiden Hur lär vi oss i olika åldrar? Hur kan vi skapa bra förutsättningar för inlärning? Minnet – repetition Olika inlärningsstilar och.
Ett forskningsbaserat arbetssätt i teorin och praktiken.
Pedagogisk verksamhetsidé Sege parks förskola, läsåret
Föräldraråd Nyvång Hälsa Det innefattar både ett fysiskt välbefinnande så som psykiskt och socialt.
Gy 2011 Anders Johansson.  Preparandutbildning 2834  Programinriktat individuellt val3141  Yrkesintroduktion3405  Individuellt alternativ5524  Språkintroduktion7586.
1 Patientlagen 1 januari Varför införs en patientlag? Lagen ska: -stärka patientens ställning -skapa förutsättningar för delaktighet och självbestämmande.
Mellan 15/1 – 15/2 (Möjlighet att göra omval April/Maj)
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
Pedagogisk bedömning Skriftliga omdömen Dokumentation Utvecklingssamtal IUP Södra Ängby skola.
Dags att välja framtid!.
ELEVHÄLSAN PÅ ALZAHRAÀ AKADEMI
Svenska som andraspråk 1
LULEÅ GYMNASIEBY Fyra kvarter samt bibliotek och Hälsans hus.
En rundtur i Lärum Vårdnadshavare inom grundskolan
Årskurs 6 Vad du behöver veta!.
Gymnasieinformation
BESÖK OSS PÅ FACEBOOK ELLER EDGYMNASIET.SE
VÄLKOMMEN! BABBEL OCH BUBBEL Klassföräldraträff
BESÖK OSS PÅ EDGYMNASIET.SE ELLER FACEBOOK
BESÖK OSS PÅ FACEBOOK OCH EDGYMNASIET.SE
BESÖK OSS PÅ EDGYMNASIET.SE ELLER FACEBOOK
Det här händer under vecka 36 Bra datum att ha koll på:
Riktlinjer för betygssättning
Att bemöta och bli bemött
Gymnasiearbete 100 p.
Yaara Robinson Studie- och yrkesvägledare
GYMNASIEVALET 2018.
De stora lärargrupperna
Samhällskunskap i gymnasieskolan
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Nu är det dags! Ansökan till gymnasiet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Välkommen till Komvux Ola Andersson Matematik, Naturkunskap
Kompetenscentrum för flerspråkighet
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Implementering av peer learning i verksamhetsförlagd utbildning (VFU)
Föräldramöte Sjöstadsskolan /
Föräldramöte
Elliot Dahl Maria Karlsson.
Skolledningskonferens
Delprojekt 3 - Ämnesintegration
Välkomna till gymnasieinformation
Elevstödsprocessen Skapa en undervisning som möter alla elever
Gymnasievalet 2018 HT 2017.
Informationsmöte vårdnadshavare till elever i årskurs /2018
Timplan för grundskolorna i Angered
Uppföljningsmodellen i Stockholm
2. genomföra systematiska undersökningar i kemi, och
Inför gymnasiet 2019 Viktiga datum Krav inför Introduktionsprogram
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Meningsfull fritid och sociala färdigheter
Diagnos och delaktighet
Graviditet-förlossning-eftervård-BVC
Elevhälsa nytt begrepp i skollagen
Nästa Steg- Malgomajskolan 3.0
Info
10 anledningar att bli lärare!
Insatser och åtgärder för att stärka sfi-resultaten I NACKA
Folkhögskola – vad är det?
Förstelärarnätverk 13/3 Program
Jag pallar inte Jag har inte lust Jag vill inte Jag orkar inte
Gymnasiearbete 100 p.
Gymnasievalet 2019 Vad händer nu?.
Välkomna till Järla skola
Välkomna till - i en klass för sig!.
Presentationens avskrift:

Gymnasiegemensamma ämnen Annika Stenberg Sara Selling Lena Åman

Gymnasiegemensamma ämnen Svenska Engelska Matematik Samhällskunskap Historia Religion Naturkunskap Idrott och hälsa

Vilka elever har vi? S – elever med olika språknedsättningar H – elever med olika hörselnedsättningar D – elever med dövhet i olika grad

#detektivarbete Vem är eleven? Vad har eleven med sig? Intressen? Vilka styrkor finns hos eleven? Hur mycket orkar eleven? Individanpassa – hur? Överlämnanden från grundskolor Möta eleven där eleven är

#RGTU Eleven i fokus – teamwork lärarlag och EHT Identifiera och lyfta fram elevens styrkor och utveckling Stärka elevens självkänsla och självförtroende Undersökande förhållningssätt i all undervisning

Om vår undervisning Små grupper - mer lärartid/elev It’s Learning – Lärplattform Möjlighet till information och material på teckenspråk BFL F5 - Feedback var 5:e vecka Kamratbedömning Infärgning Extra anpassningar – hjälpmedel

S-elever Struktur och tydlighet Lugn miljö Korta uppgifter Uppstart och avslut, kommunikation i tal och skrift, tydliga uppgifter Lugn miljö Korta uppgifter Korta arbetspass Hjälpmedel T.ex. Claroread, Stavarex, Spellright, tal till text (olika appar) Inläst material Visuellt stöd Repetition och återkoppling

H-elever Hörselutrustning (lärare och elev) Högtalarljud ut i slingan Nära arbete med hörseltekniker Högtalarljud ut i slingan Alla klassrum utrustade med en indikator Möblering – lugn miljö Teckenspråk som stöd Vänd mot eleverna Turtagning

D-elever Undervisning på teckenspråk Tal som stöd vid behov Turtagning Möblering – lugn miljö Teckenspråk – Svenska

Introduktionsprogram Preparandprogrammet Programinriktat individuellt val Yrkesintroduktion Individuellt alternativ (Språkintroduktion) Arbeta upp grundskolans betyg Fokus på vissa ämnen Individuell planering – eleven i fokus