Guide för personal som bemannar Telefon-/videohandledning

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Behovsanalys Asylsökande, nyanlända och papperslösa Temadag – Flyktingmottagandet Möjligheter och engagemang 29 februari Sara Ejnefjäll Utredare, Kvalitets-
Advertisements

Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
Bemanning och anställning Av vikarier inom vård och omsorgsförvaltningen.
Kontaktsjuksköterskans uppdrag och ansvar Klara Karlsson & Jennie Jackson Samordnande kontaktsjuksköterskor Hematologiska processen.
Föräldraråd Nyvång Hälsa Det innefattar både ett fysiskt välbefinnande så som psykiskt och socialt.
Första linjen för barn och unga med psykisk ohälsa.
Möte kring kommunal representation Regional Samverkansgrupp Psykiatri, RSP.
1 Verksamhetsinformationssystem VIS Ladoks kompetensutvecklingsdagar Peter Grapne Karin Hellmalm Anna Björklund.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Loxysoft WFM Fredrika Eineskog. Loxysoft’s solutions Workforce managementTelemarketingContact Center ACDs CRM.
Rekommendationer - Hur handlar vi utifrån resultaten? Bibehåll förbättringsidén eller utveckla/avveckla, ny PGSA? Förbättringsområde: Förbättra kunskapsläget.
Fil.Mag, med lic. doktorand Sahlgrenska Academy
Välkomna till föräldraråd Norrtullskolan åk 7-9
Utbildningsförvaltningen
Avdelningen för vård och omsorg
Nationell Patient Översikt
Uppföljningar av hemtjänstutförare - fokusområden
Barn och unga Skapa förutsättningar för en gynnsam hälsoutveckling
på personer i behov av hjälp
Termin 1 studenter Välkommen till CeFAM Dag I
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Ängsgårdens vårdcentral presenterar
Särskilt stöd Processdagen - anmälningsärenden 6 december 2016
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 17 vecka
Ifous Undervisning i förskolan Tidsplan
Svenska i gymnasieskolan
Tolktjänster (språk) Beställning av telefon- och kontakttolk
Genomgång av Verifiering av tjänsteproducent
5768 visningar på Youtube.
Hälsokursen - vikt Träff 1 Välkomna!.
VÄLKOMNA!.
Tillsyn förskola, pedagogisk omsorg
Alla vill och kan skapa en bra arbetsmiljö
Kundtjänst Järfälla kommun september 2018.
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Skolwebb för vårdnadshavare
Centrum för samhällsorientering i Stockholms län
Uppföljning folkhögskola
Delprojekt 3 - Ämnesintegration
Vg-regionens Sociala investeringsmedel
vårdnära administration
Systematisk uppföljning

Avdelningen för vård och omsorg
Skolwebb för vårdnadshavare
Ny vision VARFÖR HAR VI EN VISION?
Roller och ansvar Vi kommer bland annat att prata om:
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
- ett verktyg för ANDT-uppföljning Introduktion
SOSFS 2008:20 Samordning av insatser för habilitering och rehabilitering genom upprättande av samordningsplan/individuell plan Författningen har kommit.
Sammanfattning.
MHV studieeftermiddag
Arbetsmiljö FSG januari 2019.
Diagnos och delaktighet
Samordnad utveckling för god och nära vård S2017:01
Organisatorisk arbetsmiljö
Åtgärdsvalsstudie - Tillgänglighet för Stockholm, Nacka, Värmdö och Lidingö SL Riggert Anderson.
Lathund för hantering av kontrakt, externfinansiering, i Public 360°
Förstärkt vårdgaranti inom Primärvården
Sammanfattning.
Verksamhetsberättelse Socialpsykiatri 2017
Förstelärarnätverk 13/3 Program
Dokumentera rätt i vården
Implementering, utvärdering och systematisk uppföljning
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
Språkombud En språkstödjande funktion inom vård och omsorg samt hälso- och sjukvård.
ARBETSMATERIAL Årsuppföljning Hälsoval Värmland 2017 Data från Ersättningsspecifikation, datalager och telefontillgänglighetsmätning.
Bakgrund Sedan 2018 har staden ett program för en jämlik stad som sträcker sig fram till Programmet har en bred politisk förankring.
Kontinuitetshantering
Nätverket för barn-och elevhälsan
Presentationens avskrift:

Guide för personal som bemannar Telefon-/videohandledning Till ansvarig för telefonhandledning i landsting/regioner Finns även tillgänglig digitalt på www.uppdragpsykiskhalsa.se

Om guiden Detta dokument är en guide för personal som bemannar Telefon- /videohandledning som är ett stöd för personal som återkommande kommer i kontakt med nyanlända som har bekräftad eller misstänkt psykisk ohälsa. Guiden innehåller två delar: 1 Vanliga frågor och svar Förslag på uppföljning 2

Vanliga frågor och svar 1 Vanliga frågor och svar Följande frågeområden bör personal som bemannar telefon- /videohandledning veta vilken som är korrekt instans att hänvisa till: Frågor gällande ersättning och kostnadsställe XXX Frågande gällande RuNar Frågor gällande journalsystemet Frågor gällande Melker Frågor gällande LMA-nummer Frågor gällande tidbokning/kontakt med psykiatrin Frågor kring sjuktransporter Medicinska frågor eller konsultationsärenden Frågor kring Smittskydd

Förslag på uppföljning 2 Förslag på uppföljning Följande frågor är exempel på upplägg för att följa upp telefonhandledning. Uppföljning kan läggas upp digitalt (exempelvis på Surveymonkey.se) och följas löpande för att skapa ökad förståelse kring lokala behov och återkommande frågor. I följande enkät ingår fyra frågeområden Frågor till uppringaren om samtalet Tid och omfattning Uppringarens bakgrund Ärendets natur

Förslag på uppföljning 2 Förslag på uppföljning

Förslag på uppföljning 2 Förslag på uppföljning

Förslag på uppföljning 2 Förslag på uppföljning

Förslag på uppföljning 2 Förslag på uppföljning