Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Nödvändiga perspektivskiften
Advertisements

Att bygga förnyelse – Hur byggbranschen förnyas!
Finansfrukost 2 december 2010 Lena Apler, VD. Vad har Collector gjort under 2010? • Utvecklat en egen e-handelsplattform som nu lanseras under varumärket.
Nyttorealisering på 10 min
Hans Juhlin Affärssystem Nydalavägen Vetlanda
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Processkartläggning.
Ett arbete med att etablera
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Affärsmodell för att fördubbla kollektivtrafikens marknadsandel
Dialogdag 23/ Lagen om regionalt utvecklingsansvar i vissa län Regionalt tillväxtarbete (regionalt tillväxtsansvar) -Regional utvecklingsstrategi.
Leveraging the business Till slut kräver tillväxt att man rör sig från det tidigare affärsområdet. Denna strategi kan innebära risk. För att undvika en.
INNEHÅLLSSTRATEGI för SKANE.SE workshop: innehåll och struktur
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
Användningsforum – Dagordning Möte # – Inledning, Ordförande Peter Krantz – 10.30Bakgrund och relation till övriga it-politiska.
Idrottslyftet 2014.
marknadsförarens verktygslåda
Detta är God Vård.
INNOVATION VAD ÄR DET OCH NÄR SKALL MAN HA DET?. Tyvärr är vi offer för ”Innoflation” där allt vi gör kallas för innovation och i och med det blir begreppet.
Renodlad beställare Ett energieffektivt transportsystem Väl fungerande resor och transporter i storstadsregionerna Effektiva transportkedjor.
LIFT MÅL LIFT Ett utvecklingsprogram för deltagaren och deltagarens företag.
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Nya Landsbygdsprogrammet
Att marknadsföra en region Båstad den augusti 2009 Cecilia Gyllenkrok, marknadschef.
Kompetens + Användartest/analys + Grafisk design – GUI + Funktionalitet + Informationsarkitektur = God användarupplevelse.
Entreprenörsregionen AB Divisioner: Värdegrund? Vad står vi för? FlowPower Vårt erbjudande? Vad är varumärket laddat med? Service- och tjänsteavdelning.
Next Generation Incubator Nationell Öppen Plattform
Självvärdering av service och verksamhetsutveckling med stöd av IT
Sveriges exportstrategi
K O S T N A D S E F F E K T I V A L Ö S N I N G A R I N O M A V A N C E R A D E E L E K T R I S K A S Y S T E M Delaktighet Vi trivs på jobbet och det.
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.
Myndighetens nuläge och strategi för framtiden – här finns utmaningarna! Svensk Inkasso den 21 april 2016 Christina Gellerbrant Hagberg rikskronofogde.
Öka tempot i redaktionens digitala utveckling Hyr in en redaktionell coach för förändringsarbetet Som hjälper er att… - Identifiera och konkretisera mål.
Journalen som ett verktyg för patientmedverkan – hur inför vi nya arbetssätt? Dokumentering Madeleine Marklund Portföljansvarig Inera Processledare Emma.
Innovationer för framtidens sjukvård i Stockholms läns landsting Daniel Forslund (L) innovationslandstingsråd Innovationsroteln, Liberalerna i SLL.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Attraktiv Hemtjänst - Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna - Attraktiv arbetsplats för medarbetarna Information till funktionshinderråd.
Region Östergötland Nya Götawebben förstudie Styrgruppsmöte
Trygghetsteamet Övergripande målsättning Äldreomsorgen ska sträva efter att lyfta fram och aktivt arbeta med det friska hos de äldre. Genom rehabilitering.
Projekt Stöd och behandling
Tempen på införandet av e-hälsa
På gång i Region Gävleborg
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Digitaliseringens möjligheter och problem
Vårdvalsrådet Integration
Intellektuella tillgångar
Gränslös samverkan.
- Ett varmt välkomnande i kallt klimat
Finland, Sverige, Danmark, Norge och Island
2016: Ökade intäkter, men också ökade kostnader Kommunsektorn +22 mdr Landsting och regioner +3 mdr
Nära Vård A game changer? Dagens tema, , Förnamn Efternamn.
VÄLKOMNA! Empatisk Ekonomi, framtidens modell för arbetsliv och samhälleliga resurser Du kan väl inte tro att du kan slåss med de stora amerikanska drakarna?
Kundens röst (Voice of the Customer VOC)
Sälja en produkt eller tjänst
Digitaliseringstöd Primärvård Sammanfattning VIP råd 19 okt
Svensk stålindustris digitala mognad
Omställningen av hälso- och sjukvården
Aktieinvest En nätmäklare som har funnits i över 50 år.
Nästa generation webbtidbok är behovsdriven
Patrik Sundström, programansvarig för ehälsa
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Effektkarta för extern webbplats
En tjänst för ökad tillgänglighet
Förslag: Projekt ”utveckla forum för samråd” sektor utbildning – process, systematik, röd tråd, fokus, lokalt-centralt ”So-undervisning mitt ibland oss”
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Välkomna till workshop ENERGITJÄNSTEUTVECKLING
Kommundirektören och digitaliseringen
John Norling / Sales Manager
Presentationens avskrift:

Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning. En bra investering för Aktiespararna. Ett erkänt varumärke. Digitala processer och moderna tjänster. Nya kunder och målgrupper. Rätt erbjudande till rätt kund. Nöjda kunder och nöjda medarbetare.

Vårt förändringsarbete Vi följer vår 5-årsplan sett till satsningar – men går bättre än planerat ekonomiskt. Vi har ökat kompetensen inom bolaget. Vi arbetar på nya sätt med kunden i fokus. Vi har nu ett digitalt arbetssätt och digitala processer. Vi har levererat flera funktioner och projekt under 2016.

Nya aktieinvest.se

Vår nya, moderna design

Aktieinvest Beta

Bli kund på 3 minuter

Nya produkter & tjänster Aktiespararna Direktavkastning

Varumärket Aktieinvest

Utmaningar 2017 Fortsätta vårt arbete Följa vår inslagna 5-årsplan Öka antalet kunder Marknadsföra våra unika tjänster Behålla nyckelkompetens Nya regelverk och lagar Innovativa och moderna Hjälpa er att värva lokalt Vi älskar våra kunder. Vi gör aktiesparande enklare.