TEKNIK HT17 – ÅK 7.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
Advertisements

Att bedöma elevers kunskaper i NO Anders Jönsson.
VAL INFÖR 2:an och 3:AN.
Välkommen till Vikenskolan
Högtidstal Retorik.
DITT BOENDE.
PROJEKTARBETE – PA1201 (100p) Introduktion Arbetsprocessen Loggbok
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Björn Thuresson CSC HPCViz/VIC Datorspelsdesign DH2650.
Tunneln Av: lovisa ♥. Val av plats  Jag valde vägen mellan gallerian och synsam. Först tänkte jag välja utanför bibblan men jag visste jag inte vad jag.
Projektarbete 100p Ekebygymnasiet
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Pedagogiskt arbete vid avdelningen för energi- och miljöteknik - kursvärderingar Förutsättningar Kort historik Tre kurser för att exemplifiera; - Energiteknik,
PA1201 Projektarbete 100 p.
Projektarbete (PA1201) 100 poäng.
Föräldramöte årskurs 6 2 mars.
Utvecklingsledaren PUM-rollen. Ansvar Detaljerad design Leda och fördela utvecklingsarbetet Fatta beslut om utvecklingsmiljö Utvecklarens tester I kursen:
Fordonskännedom FOK poäng
Design av autonoma mobila robotar TNE076 Kursen startar i januari 2004, 5p Finns nu som valbar för ED men andra kan också välja Går över två perioder Institutionen.
Mål Matematiska modeller Biologi/Kemi Datorer muntlig presentation
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Vad säger bilden oss egentligen!?
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Digitalisering av text Kursintroduktion Mats Dahlström 30 Mars 2005.
Dokumentation Workshop Stockholm | Målsättning Gå igenom en students väg från programmets start till examen via Byte av program Byte av programtillfälle.
Gymnasiearbete för högskoleförberedande examen
STUDENTREKRYTERING.
Fröken My. My Sara Ann Fagerstedt (Nordström) Lilla My föddes den 18 februari 1980 Halvirländska 2 barn (11 och 7) Bor i Spånga i villa Älskar att virka.
Elev loggbok.
Lärande, enligt PUH om hur du kan bli ägare av ditt eget lärande
Tallriksmodellen. Vad åt du till frukost, lunch?
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Förskoleklassen Jonstorpsskolan Förskoleklassens verksamhet Förskoleklassverksamhetens syfte är att ge barnen en trygg övergång mellan förskola och grundskola.
IDROTT OCH HÄLSA 1 ROS15 HT16 Mia Jönsson. UPPFÖLJNING ÅK 1 Halva kursen har ni redan gjort Betyget baseras på allt ni har gjort i åk 1 och åk 2. Hårt.
Presentation av Projektet Salutis om träning av generella förmågor Hur gick det för studenterna efter 3 år. Lasse Bourelius och Lena Kransberg.
INFÖR BETYGSPROGNOS GY VT ”Ett överordnat mål är att få alla barn, elever och deltagare inom AcadeMedias verksamheter att nå målen för.
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
Köttbullar sås och potatis Recept till lektion 2 Receptet fotograferat från Hem- och konsumentkunskap ÅK 6-9 Förlag Interskol.
KURRE Gräv där du står Klass 4B, Parkskolan, Vara.
INFÖR BETYGSPROGNOS HT2015 – ELEVER SOM LÄSER ÅRSKURS
3C Välkomna!. Information O Vad är 3C? O Kursplan O Planering O Individanpassning.

Rädda klassrummet.
Välkommen! Nu ska vi koda våra egna berättelser. Det var en gång…
Platsbunden trådlös info Laterna4 Vox
Frihet Åk 8 hösten 2015.
Tips för det praktiska ledarskapet
TEKNIK HT17 – ÅK 9.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Eget arbete? Lektion 3 ht- 17.
Välkommen till Bromangymnasiet!
HEJ KAMPANJ Öka antalet positiva möten på skolan
VÄLKOMNA TILL FÖRÄLDRAMÖTE
Workshop 6 Gångjärnsfrågor.
Betyg och bedömning högre måluppfyllelse genom kollegialt lärande
Programmeringsträff 2. Programmeringsträff 2 Lgr 11 om programmering Centrala innehållet matematik Algebra 1-3 – Hur entydiga stegvisa instruktioner.
Närvaro
Vem är Kristina Johansson och vad gör hon då?
Helhet och allsidighet
Rädda klassrummet SLÖJD.
IT Databas Göran Wiréen
Jämställdhet.
Programmera dina klasskamrater
Krav på programmering i skolan
Kompetensutveckling för alla medarbetare.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal Sätt in en bild på dig själv här ÅK 5 VT 2018.
Våra mål för säsongen 2018/2019 Vi vill förmedla att Innebandy är en rolig sport Vi ska ha roligt när vi träffas på träningar och matcher Våra tjejer ska.
Presentationens avskrift:

TEKNIK HT17 – ÅK 7

Vi kommer att jobba med programmering i Scratch. Blockprogrammering. Grafiskt

https://scratch.mit.edu/projects/168954677/ - snöflingor https://scratch.mit.edu/projects/166445012/ - spel https://scratch.mit.edu/projects/169649124/ - musik

Mina förhoppningar Känna att ni har koll på grunderna, fått en inblick i hur datorprogram kan vara uppbyggda. Kunna prata lite om programmering Se att programmering egentligen bara är ett kraftfullt verktyg som används för att skapa andra saker – pensel, nål, såg

blogg learnify.se/blog/teknik7

Planering DEL 1 enkel programmering + begrepp DEL 2 projekt

DEL 1: grunder E- och C-uppgifter

DEL 1: grunder E- och C-uppgifter E-uppgifter deadline: 23:59 samma dag Ha inte panik för att misstolka uppgifter eller göra små fel. Om ni lämnar in i tid så kan ni få feedback på det ni har gjort.

DEL 1: grunder E- och C-uppgifter E-uppgifter deadline: 23:59 samma dag C-uppgifter deadline: FÖRE nästa lektion

DEL 1: grunder E- och C-uppgifter Test om begrepp E-uppgifter deadline: 23:59 samma dag C-uppgifter deadline: FÖRE nästa lektion Test om begrepp

DEL 1: grunder E- och C-uppgifter Test om begrepp E-uppgifter deadline: 23:59 samma dag C-uppgifter deadline: FÖRE nästa lektion Test om begrepp E-, C- och A-nivå

DEL 2: projekt Gör ett unikt program i Scratch!

DEL 2: projekt Gör ett unikt program i Scratch! Planering & dokumentation

DEL 2: projekt Gör ett unikt program i Scratch! Planering & dokumentation Redovisning

kunskapskrav Begrepp (om programmering)

kunskapskrav Begrepp (om programmering) Konstruktion (av ett program)

kunskapskrav Begrepp (om programmering) Konstruktion (av ett program) Självständighet (under kursen)

kunskapskrav Begrepp (om programmering) Konstruktion (av ett program) Självständighet (under kursen) Dokumentation (av projektet)

Betyg För att få ett visst betyg måste ni uppnå MINST det betyget i ALLA kunskapskrav!

För att bli godkänd Gör E-uppgifter varje lektion och lämna in i tid!

För att bli godkänd Gör E-uppgifter varje lektion och lämna in i tid! Få E på begreppstestet

För att bli godkänd Gör E-uppgifter varje lektion och lämna in i tid! Få E på begreppstestet Få E för projektet

För att Få C Gör C-uppgifter varje lektion och lämna in i tid!

För att FÅ C Gör C-uppgifter varje lektion och lämna in i tid! Få C på begreppstestet

För att få C Gör C-uppgifter varje lektion och lämna in i tid! Få C på begreppstestet Få C för projektet

För att Få A Gör C-uppgifter varje lektion och lämna in i tid!

För att FÅ a Gör C-uppgifter varje lektion och lämna in i tid! Få A på begreppstestet

För att Få A Gör C-uppgifter varje lektion och lämna in i tid! Få A på begreppstestet Få A för projektet

= D Betyg: Exempel 1 Begrepp E Konstruktion A Självständighet A Dokumentation E = D

= D Betyg: Exempel 2 Begrepp E Konstruktion C Självständighet C Dokumentation E = D

= E Betyg: Exempel 3 Begrepp E Konstruktion E Självständighet E Dokumentation A = E