- Ett varmt välkomnande i kallt klimat

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Devis ”Alla människor har lika värde, därför behandlar vi alla olika!”
Advertisements

Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Kompetensombudsträff
Processkartläggning.
Ett arbete med att etablera
Processorienterat förbättringsarbete
Medborgarnas uppfattningar om den regionala demokratin Erfarenheter från Västra Götaland och Skåne Norrbottenskonferens 23 september.
Välkommen till Ledardagen!
<element name="ReportClient" minOccurs="0">. <simpleType>
Digitala steget Ett offentligt Sverige i världsklass
Trender inom statsförvaltningen
Utbildarutbildning Ny organisation fr o m 1/ IdrottOnline (5 personer) IT/Drift (5 personer)
MODIGT MEDARBETARSKAP
Utveckling och trender inom det Personal- Löneadministrativa området
Kompetens KUB Kvalitet. IFLA:s beskrivning av bibliotekens uppdrag Bibliotek inspirerar människor till att drömma och att förverkliga sina drömmar, att.
Värdegrund, Vision och Verklighet.
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
Tillsammans räddar vi liv
Medicinsk diagnostik Klinisk fys, lab.medicin och medicinsk radiologi.
Lärande i arbetslivet. kombinerar ett individuellt och ett organisatoriskt perspektiv syftar till att utveckla en individuell förmåga att ta kontroll.
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Case ABB Grupp 6 Stina Friberg Emily Gustavsson Anja Mlivic Jesper ny
Varmt välkommen till Danderyds Gymnasium!. Skolans vision: I en anda av trygghet, glädje och kreativitet ska alla studerande och alla medarbetare utvecklas.
Vård på distans ur ett ledningsperspektiv Hur hittar man incitament till vård på distans Göran Hugosson Verksamhetschef Centrum för rekonstruktiv.
Innovativa e-tjänster för kompetensutveckling och verksamhetsstöd för kundservice Innoveta.
Bättre Flöde i Vården Ur överenskommelsen Kömiljarden 2014: ”…ett nationellt samordningsprojekt i syfte att ta fram, beskriva, pröva och införa effektiva.
Struktur för att värdera strategiskt viktiga processer (enligt Cliff Norman, Texas, USA, API, Assositation in process Improvement) och uppdaterad och översatt.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Juni 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet.
Samverkan för programutveckling Lars Bengtsson Det är av yttersta vikt att studenter, högskolor samt företag uppfattar våra Masterprogram som program i.
Beställning av tjänster
NetInfo Karl Ageberg
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
NKI nr 2 november 2014 Alingsås lasarett.
NKI nr 2 november 2014 Närhälsan. REGIONSERVICEREGIONSERVICE Genomförande Webbenkät med 2-3 påminnelser Sjukhusförvaltningar, NH, FTV, H&H och Regionservice.
Möte fackliga ref.grupp Vad händer – kort om Medborgarcenter Pågående aktiviteter Planer inför det fortsatta arbetet Frågor.
Införa rambeslut HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
Nu ska jag/vi jobba smartare. Hur gör man då?
JATA Cargo tryggar företags konkurrenskraft genom affärsmässig oberoende transportförmedling till och från hela världen.
Uppdrag från KF och KS Upphandling av verksamhetssystem Översyn avgifter inom vård och omsorg Serviceinsatser i tid ” Utredningarna behandlades.
Stöd och behandling – för verksamhetsnära design.
Myndighetens nuläge och strategi för framtiden – här finns utmaningarna! Svensk Inkasso den 21 april 2016 Christina Gellerbrant Hagberg rikskronofogde.
Välfärdens processer Introduktion socialsekreterare 9 februari 2016.
Samhälle Mål: ”Gotland erbjuder hög livskvalitet med social rättvisa, inomregional balans och en hållbar tillväxt som gör att människor vill bo och verka.
Välfärdens processer Introduktion socialsekreterare 6 november 2015.
KTH ROYAL INSTITUTE OF TECHNOLOGY Strategisk kapacitet i den attraktiva regionen 31 maj 2016 Jacob Witzell Doktorand, avd. för Urbana och regionala studier.
Introduktion till The Rational IT Model
HBTQ-certifiering inom
LEDARSKAP OCH FÖRÄNDRING
CM Implementation & Customer Support
LEDARSKAP OCH FÖRÄNDRING
Förändrade stadsdels-förvaltningar 1 juli 2018
Linköping Samverkan i Söderhamn.
The Balance Scorecard Det balanserade styrkortet är ett styrningsverktyg Det länkar ihop organisationens vision, affärsidé och strategi med det operativa.
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.

Vilka är dina förväntningar?
Styrning utan riktade statsbidrag – hur dåligt kan det bli?
Heby kommuns kvalitetspolicy
Processutveckling vid MALMÖ HÖGSKOLA Per Hillbur, PROCESSÄGARE (prorektor) Charlotte Kipowsky, PROCESSLEDARE (tf. chef studentcentrum) Birgitta Magnusson,
Kundens röst (Voice of the Customer VOC)
Välfärdens processer En kort orientering.
Omställningen av hälso- och sjukvården
Verktyget Utmärkelsen….
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Nyköping Strand Utbildningscentrum
Kommundirektören och digitaliseringen
Nyköping Strand Utbildningscentrum
Kortare väntetider i cancervården – SVF
Presentationens avskrift:

- Ett varmt välkomnande i kallt klimat 2015-08-18 Det Goda Värdskapet Den välkomnande skillnaden - Ett varmt välkomnande i kallt klimat Mariana Johansson, processledare säkra service processen, supportchef IT-service

”Vi ska vara bra på att bli bättre” Med tydliga tjänster och kompetenta medarbetare ger vi ett professionellt stöd som skapar mervärde för vår uppdragsgivare och våra kunder. ”Vi ska vara bra på att bli bättre”

Det var tufft att vara student... History Det var tufft att vara student...

Värdskapsutbildning

100% Välkommen

Erfarenhet – Vilket resultat vi uppnått Vi har förbättrat resultat i mätning av ”Nöjd Student Index” Vi har nära samarbete över enhetsgränser - Likartat arbetssätt Vi ”flyttar runt frågan” istället för ex studenten Vi har fått kompetensbreddning via kompetensöverföring mellan medarbetare Vi har uppnått ökad förståelse för LTUs service som helhet och har större kund/gäst-fokus Vi har infört gemensamt systemstöd för ärendehantering och förändrat arbetssätt Vi har förbättrat resultat i mätning av ”Nöjd Student Index” Vi har nära samarbete över enhetsgränser - Likartat arbetssätt Vi ”flyttar runt frågan” istället för ex studenten Vi har fått kompetensbreddning via kompetensöverföring mellan medarbetare Vi har uppnått ökad förståelse för LTUs service som helhet och har större kund/gäst-fokus Vi har infört gemensamt systemstöd för ärendehantering och förändrat arbetssätt  Ett gott Värdskap är en självklarhet och idag levande i vår vardag!

mariana.johansson@ltu.se