Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Upphandling av välfärdstjänster – valet av modell
Advertisements

Möjligheter, risker och praktik!
Kostar miljöanpassningar alltid pengar?
Genua Nector för ett seriösare svenskt näringsliv Gör rätt på alla sätt Sortera bort de oseriösa leverantörerna.
Hur länge har vi haft vi regler?
vid Offentlig Upphandling
AGENDA Inledning, bakgrund, premisser för upphandlingen Strategier
Elektronisk handel Aktuella frågor Kerstin Wiss Holmdahl Svenska Kommunförbundet 7 december 2004.
Grundbult 1 Offentlig upphandling syftar till att förse statliga myndigheter, kommuner och landsting med varor och tjänster så att de kan fullgöra sina.
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Läkemedel mot Gauchers sjukdom och Niemann Pick Typ -C Uppdaterad
Upphandling av stöd till bredband
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Ramavtal i offentlig upphandling Förbundsjurist Ulf Palm Sveriges Kommuner och Landsting.
”Först med uppföljning blir kraven verkligt styrande” Projektledare Jan Jäderberg.
Lanseringsmöte för Agresso-tjänster
1 Offentlig upphandling och e-affärer, seminarium den 17 januari 2008 i Stockholm Vilka krav och möjligheter innebär de nya lagarana för upphandlande enheter?
Försäkring av tjänstepension Avropsstöd- Version 1.0 Kontaktperson; Stellan Kolbäck Säkra Södra Berget AB.
Banktjänster Avropsstöd Version 1.5
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Äldreboende på gång….
Avropsstöd Trygghetslarm och larmmottagning 2012.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Frågor och svar Svensk e-legitimation VästKom
Välkommen till oss! Introduktion om staten och hur det är att jobba och ha praktik här.
Information från Kammarkollegiet om anskaffning av e-legitimering genom avrop från ramavtalsområdet Informationsförsörjning Version
Regler för upphandling Med offentlig upphandling avses de åtgärder som vidtas av en upphandlande myndighet för att tilldela ett kontrakt eller ingå ett.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
Kommunledningskontoret Myter och legender inom upphandling.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
Banktjänster Avropsstöd Version Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
Birgitta Laurent.
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:3
Ramavtalet i korthet Prenumerationstjänster 2016
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Informationsträff om nytt upphandlingsförfarande för SK-kurser
Valfrihetssystem – en möjlighet för dig?
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Dynamiskt inköpssystem (DIS)
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet

Syfte och mål Syftet är att upphandlande myndigheter (UM) inom kommunal och landstingskommunal sektor - samt statliga upphandlande myndigheter - ska kunna upphandla bulkleverans av bränslepellets. Enkelt att avropa – SKI hanterar samtliga specifika avrop Dynamiskt inköpssystem (DIS) skapar flexibilitet för både UM och leverantörer DIS skapar förutsättningar för ökad priskonkurrens, vilket bör leda till bättre priser för UM Möjlighet för UM att väga in miljöfaktorer i utvärderingen

Omfattning Omfattar både pellets för fastighetsuppvärmning och för industriellt bruk, inklusive transport till UM:s förbrukningsställe. Geografisk omfattning: hela landet.

Upphandlingen Sveriges första DIS Stort fokus har lagts på att tolka lagstiftningen (hur ska ett DIS genomföras i praktiken?), få tekniken (TendSign) på plats, samt att beskriva interna processer Leverantörs- och UM-information både om upphandlingen och om DIS

Leverantörer I DIS kan leverantörer kvalificeras när som helst under DIS löptid. Leverantörer kan också när som helst välja att lämna DIS Aktuell lista över leverantörer i DIS kommer alltid finnas på vår hemsida Om du som UM saknar en eller flera lokala leverantörer inför en specifik upphandling – kontakta den/dem och be dem kvalificera sig för DIS innan den specifika upphandlingen annonseras. 7

Här hittar du information om Bränslepellets 2016 www.sklkommentus.se På vår hemsida under ”Ramavtal” finns Vägledning och Avropsstöd för DIS bränsle- pellets.

Innan den specifika upphandlingen Vem kan avropa? För att kunna avropa på DIS ”Bränslepellets 2016” måste man vara avropsberättigad. För att bli avropsberättigad behöver man betala serviceavgiften om 1 000 kr. Denna avgift kan betalas när som helst under DIS ”Bränslepellets 2016” löptid. UM som inte betalt serviceavgiften, men som önskar bli avropsberättigade på DIS ”Bränslepellets 2016”, kontaktar vår kundsupport på e-post ski-kundsupport@sklkommentus.se. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan).

Nytta för beställare DIS i drift - enkelt att avropa från SKI genomför samtliga specifika upphandlingar för UM:s räkning Flexibilitet – möjlighet att bli avropsberättigad när som helst under löptiden Många leverantörer kvalificerade – bra konkurrens Möjlighet att väga in klimat-/miljöfaktorer – borde gynna lokala leverantörer 9

Kontakt Telefon: 08-525 029 96 E-post: ski-kundsupport@sklkommentus.se Öppettider: måndag-torsdag 09.00-16.00, fredag 09.00-15.00