Mål Ekologi 2 När vi är klar med detta område bör jag kunna:

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Elevråd på SFI vad är det?. Du som är elev på SfI har möjlighet att påverka din utbildning. Det betyder att du kan tala om vad som fungerar bra och vad.
Advertisements

&feature=related.
VÄLKOMNA!. Åsa Lindh vd Trygghetsstiftelsen En sammanhållen omställningskedja.
Växterna – ett av fem riken Håkan Tornhagsskolan 2016.
© Landja Marknadsanalys AB Säkerhet och olycksrisker Sveriges Lantbruk våren Sveriges Lantbruk våren 2009 En undersökning bland lantbrukare Jörgen.
Vad är du för typ av person? (Skriv vid raderna i dina papper)
 Sammanfatta och reflektera tillsammans med den/de du samarbetar med och förklara vad som hände under genomgången. Rita och skriv i ditt orange labhäfte.
Evolution! Hur livet utvecklas. Först kom BIG BANG En stor expansion som skapade alla stjärnor och planeter vi känner till Ca 14 miljarder år sedan.
Ekosystem och näringskedjor
Empowerment i teori och praktik?
Att använda PrimärvårdsKvalitet, del 2
Återberättande text Kurs C.
Naturresurs; Skogen Geografi åk 4.
Avbrott i nätinfrastrukturen på US
Olika sätt att tänka om människor, samhället och världen…
Det här händer under vecka 37 Bra datum att ha koll på:
Rödluvan och vargen.
Ett Hållbart ekosystem i rymden
VISA DENNA BILD: INLEDNING
Kommunikativ förmåga MATEMATIK = SANT!.
U5: Gallring och konkurrens
Mål v.4 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Varför läser ni religionskunskap?
Mål v 17 Tala: Du kan delta i samtal och diskussioner om arbete och utbildning. Du frågar efter andras erfarenheter. Du kan berätta om aktuella händelser.
Konsten att läsa skönlitteratur
Ditt namn Din lärare Din årskurs
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Lektionsuppgift Under dagens lektion kommer ni att delas in i 4 olika grupper där det kommer att lottas ut vilken grupp som får ansvar för vilken av de.
Filosofi 1 (50p) - introduktion
Elevråd på SFI vad är det?.
Välkomna till klass SI16D!
Elevråd på SFI vad är det?.
Andra delen i analys och planeringsfasen
Action Learning A group of peers, each seeking to bring about some change in the world, who meet regularly to discuss where they are each experiencing.
Sjön som ekosystem.
Etik och moral.
Mål v.46 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Öppet hus Skolans namn Datum.
Evolutionen så här långt
Vad är det här?.
Den 30:e augusti 2017 Dagens namnsdag Albert, Albertina
Öka effektiviteten och produktiviteten
- Geografi - Att studera helheten.
Steril såromläggning Vid steril omläggning bör helst 2 personer hjälpas åt. Sterilt material ska skyddas genom att förvaras i avdelningskartongen. Ta.
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
9...
Att dela in livet Vi söker efter sätt att organisera vår värld.
Vem är Kristina Johansson och vad gör hon då?
Bild – VT 2018 Klass 3B Björktjära Skola
Källkritik.
Sunet Connect / Adobe Connect & Zoom
Typiska kännetecken för instruktioner
Vart tar det smutsiga vattnet vägen?
Barnkonventionen.
Förenklad bild av kolets kretslopp
Nationella kompetensrådet
Picasso Malaga.
SAY CHEESE!.
Kan du begreppen? Para ihop rätt begrepp med rätt beskrivning. Algoritm Precis Program Är ett annat ord för exakt, tydlig eller noggrant. Är klara och.
FAQ NYA Fritester Tekniska kommittén.
- Att vara personlig och beröra
Källkritik och historiska källor
Öka effektiviteten och produktiviteten
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
1/2 Ditt namn och datum: Namn på den du har samtalet med:
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton/år
Tips för det praktiska ledarskapet
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton CO2/år
Helig Ande.
Presentationens avskrift:

Mål Ekologi 2 När vi är klar med detta område bör jag kunna: - Redogöra för de huvudgrupper som växterna delas in i. - Berätta vem Carl Von Linné var och vad han gjorde eftersom han blev en världskändis - Förklara vad klorofyll, klyvöppningar och rothår är och vilken funktion de har - Förklara vilken nytta djur och växter har av varandra - Berätta och förklara vad Fotosyntesen är och hur ”den” fungerar - Berätta om växternas vätske-transport system - Tala om några olika sätt som växter använder sig av för att sprida sina ”frön” - Känna till hur en ny växt kommer till… lite växtkärlek alltså - Redogöra för vad en växt egentligen behöver för att överleva