Affärsidé HEAVENLY ska vara i framkant med hög kvalitativa produkter som attraherar alla, oavsett ålder, kön, smakpreferens etc. Vi ska ligga i framkant med vår design i konfektyrens lyxsegmentet. HEAVENLY erbjuder produkter som skapar vardagslyx inom high premium konfektyr HEAVENLY är en kombination av innovativa smaker, kvalitet och design
Marknad HEAVENLY ska främst sälja på den svenska marknaden och world wide Vår marknad kan delas in i tre kategorier: 1. Lifestylebutiker 2. Företag 3. Webshop 4. Pop up shops
Marknadsmål inom 3 år HEAVENLY ska etablera 10 egna butiker HEAVENLY ska sälja till minst 30 länder HEAVENLYs varumärke ska förstärkas i lyxsegmentet HEAVENLY ska vara representerad i de större metropolerna HEAVENLYs produkter ska ständigt utvecklas för att nå nya smakkombinationer
Målsättning 2017 1000 företagskunder i Sverige 100 köp/vecka i webshopen Exportera till 10 länder Positivt resultat Vara med på 10 event- minimum Starta upp 2 pop Up stores- minimum
VERCHANT HOLDING AB KLAUS SCHÖTTINGER 55% HENRIK SCHÖTTINGER 30% JESSICA SCHÖTTINGER 15% VERCHANT HOLDING AB ÄGER BY SCHÖTTINGER TILL 100%
HEAVENLY KVALITÈ PRODUKTKÄNNEDOM/ERFARENHET KAPACITET EGEN PRODUKTION SVENSKTILLVERKAT NY NIVÅ LYXKONFEKTYR BRANDING SMAKER FÖR ALLA
EGEN FINANSIERING 2016 SÄLJARE 500 000 SEK FRAMTAGNING AV VARUMÄRKE 500 000 SEK HEMSIDA & WEBSHOP 75 000 SEK BROSCHYRER 40 000 SEK SPECIALFÖRPACKNINGAR 100 000 SEK CHOKLADTANK 200 000 SEK DRAGÈETUNNOR 200 000 SEK KYL-LINJE 150 000 SEK MÄSSOR 50 000 SEK
EXTERN FINANSIERING 2017 INTRODUKTION USA 250 000 SEK INTRODUKTION DUBAI 150 000 SEK INTRODUKTION TYSKLAND 250 000 SEK MÄSSOR 8-10 STYCKEN 300 000 SEK REKLAM/MARKNADSFÖRING 400 000 SEK POP UP STORES KÖPENHAMN, DUBAI & STOCKHOLM 500 000 SEK INVESTERING AV PRODUKTER 500 000 SEK
Budget
PRODUKTGRUPPER MARSIPAN: MOOD, PURE & DARK LAKRITS: JOY, CRUSH & CRAVE MANDEL: LUST, BLUSH & VAIN
HEAVENLY