Affärsidé HEAVENLY ska vara i framkant med hög kvalitativa produkter som attraherar alla, oavsett ålder, kön, smakpreferens etc. Vi ska ligga i framkant.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kreditmarknad, Arbetsmarknad, Aktiemarknad
Advertisements

UTVECKLA DINA INTERNATIONELLA AFFÄRER
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Vi gör det enklare för svenska
Affärsutvecklingscheckar varor och tjänster samt internationalisering
Konferens och evenemang
Från idé till lönsamt företag
Skapa en lönsam kundrelation
Ett regionalt kriskompetenscentrum med människan i centrum.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Marknadsplan Sandström de Wit
”Så skulle det kunna bli” Nätverket Uppdrag Hälsa Stockholm,3 mars 2009 Karl-Henrik Pettersson.
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Handel – ord och begrepp
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
SLL Innovation Projektledare Viktoria Björk
Leveraging the business Till slut kräver tillväxt att man rör sig från det tidigare affärsområdet. Denna strategi kan innebära risk. För att undvika en.
Marknadskommunikation i praktiken
Grafisk profil.
Affärsidé - företagets vägvisare
PA Consulting group ab.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
Kap 6: Marknadsstrategier
Door-In Andreas Gunnérius, Anpassarna Gunnérius AB Färdigställandet av produkterna Skjutdörr Door-In samt Robot Rob-In. Färdigställa produkterna för en.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Jacob Nilsson VD Axjo AB.
1 Expansion och stark tillväxt WBM AB Nils Vinberg 13 september 2006.
1 Bankaffären, finansieringsformer Alla lika = alla olika ≠ Peter Bermann Kontorschef SEB Lindholmen.
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Från idé till lönsamt företag. 2. ALMI Företagspartner AB 40 kontor över hela landet. 450 medarbetare. Moderbolag ägs av staten. 17 regionala dotterbolag.
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Lefflers HiFi & Hembio AB
Vad gör Almi?.
Mathias Herzing, Stockholms Universitet Pehr-Johan Norbäck, Institutet för Näringslivsforskning Lars Persson, Institutet för Näringslivsforskning Effektivitetseffekter.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Byggprodukter Sara Elfving CE-märkning av byggprodukter I Sverige sedan 2013 Byggproduktförordningen ställer inte krav på produkternas egenskaper.
Sveriges exportstrategi
Adress: Konstantine's AB Skånegatan STOCKHOLM Telefon:
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Industriell produktion Kurser vid Industriell produktion Mats Björkman 013 – ,
Föräldramöte SMÅ IF Fotboll Agenda; Era åsikter om bra och dåligt med SMÅ IF Fotboll Presentation SMÅ IF Fotbolls styrelse Styrelsens uppgifter Framtiden.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
Byggprodukter Sara Elfving
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Grafisk profil.
Marknad, målgrupp och mål
Marknadsföring FÖRETAG Ny hemsida smartboard.se
Ny hemsida smartboard.se
HANDEL I VÄRLDEN.
Grafisk profil.
Export och import.
Patrik Lindfors kommunikationsdirektör Finsk-svenska handelskammaren
Produktion och export av sågade barrträvaror
Papper Produktion och leveranser
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
AVENTI -DITT PERSONLIGA OCH KREATIVA EVENTBOLAG!
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

Affärsidé HEAVENLY ska vara i framkant med hög kvalitativa produkter som attraherar alla, oavsett ålder, kön, smakpreferens etc. Vi ska ligga i framkant med vår design i konfektyrens lyxsegmentet. HEAVENLY erbjuder produkter som skapar vardagslyx inom high premium konfektyr HEAVENLY är en kombination av innovativa smaker, kvalitet och design

Marknad HEAVENLY ska främst sälja på den svenska marknaden och world wide Vår marknad kan delas in i tre kategorier: 1. Lifestylebutiker 2. Företag 3. Webshop 4. Pop up shops

Marknadsmål inom 3 år HEAVENLY ska etablera 10 egna butiker HEAVENLY ska sälja till minst 30 länder HEAVENLYs varumärke ska förstärkas i lyxsegmentet HEAVENLY ska vara representerad i de större metropolerna HEAVENLYs produkter ska ständigt utvecklas för att nå nya smakkombinationer

Målsättning 2017 1000 företagskunder i Sverige 100 köp/vecka i webshopen Exportera till 10 länder Positivt resultat Vara med på 10 event- minimum Starta upp 2 pop Up stores- minimum

VERCHANT HOLDING AB KLAUS SCHÖTTINGER 55% HENRIK SCHÖTTINGER 30% JESSICA SCHÖTTINGER 15% VERCHANT HOLDING AB ÄGER BY SCHÖTTINGER TILL 100%

HEAVENLY KVALITÈ PRODUKTKÄNNEDOM/ERFARENHET KAPACITET EGEN PRODUKTION SVENSKTILLVERKAT NY NIVÅ LYXKONFEKTYR BRANDING SMAKER FÖR ALLA

EGEN FINANSIERING 2016 SÄLJARE 500 000 SEK FRAMTAGNING AV VARUMÄRKE 500 000 SEK HEMSIDA & WEBSHOP 75 000 SEK BROSCHYRER 40 000 SEK SPECIALFÖRPACKNINGAR 100 000 SEK CHOKLADTANK 200 000 SEK DRAGÈETUNNOR 200 000 SEK KYL-LINJE 150 000 SEK MÄSSOR 50 000 SEK

EXTERN FINANSIERING 2017 INTRODUKTION USA 250 000 SEK INTRODUKTION DUBAI 150 000 SEK INTRODUKTION TYSKLAND 250 000 SEK MÄSSOR 8-10 STYCKEN 300 000 SEK REKLAM/MARKNADSFÖRING 400 000 SEK POP UP STORES KÖPENHAMN, DUBAI & STOCKHOLM 500 000 SEK INVESTERING AV PRODUKTER 500 000 SEK

Budget

PRODUKTGRUPPER MARSIPAN: MOOD, PURE & DARK LAKRITS: JOY, CRUSH & CRAVE MANDEL: LUST, BLUSH & VAIN

HEAVENLY