Cover Att göra en egen tolkning på någon annans låt.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pedagogisk planering Åk 7 - 9
Advertisements

Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
easyresearch. se/s. asp Varför?
ALINQ.
Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Skapa, gestalta, kommunicera
Undervisa och betygsätta i ämnet musik på grundskolans högstadium
Skapa jullåtar i grupp med Garageband
Föreläsning av Ingvar Pettersson & Robert Björk
Ta ställning Samarbeta Argumentera Respektera.
Skapa jullåtar i grupp med Garageband Fyra tillfällen av skapande för år sju.
Musik & kommunikation 50p.
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Enkel dator teknik Tips och tricks.
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Att hålla en presentation
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
Ett arbetsområde om poesi
Läroplansnätverk förskola
Groupwise – skicka mail
Utvärdering i HK?.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
Satsdelar En satsdel kan vara ett eller flera ord.
Groupwise – skicka mail
Världsmusik Musik från hela världen!
Bluesens historia åk6.
Stumfilm åk 7.
Spela i band! Idag ska vi bestämma vilka låtar vi ska spela och titta på kunskapskraven.
Det här bör du kunna innan Sexan.
Bekräfta användaren Andreas Cederbom
Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.
Skolutveckling genom aktionsforskning
Exempel på skriftligt omdöme
Lärande, enligt PUH om hur du kan bli ägare av ditt eget lärande
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Fritt Broderi.
Välkomna till musiken! Sång, Analys av en poplåt Skriva eget, komponera Mål: Du tränar på att sjunga Du tränar, bygger upp din instrumentkunskap Du tränar.
Cover 2016 Att göra en egen tolkning på någon annans låt. På nätet finns otaliga videos med personer som gör covers av berömda låtar. Ibland härmar de.
Starta bildspelet 1. Starta Bildspelet genom att klicka på Ikonen Bildspel i din webbläsare. 2. Klicka sedan, en gång, var som helst i dokumentet.
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret.
DRÖMMARNAS BUDSKAP Undrar du också ibland varför du drömt som du gjort under natten? Varför dyker en del personer upp som du inte träffat på evigheter?
Välkomna till föräldramöte!
Lära för livet!.
VISNINGSVERKTYGET POWERPOINT i office 365
Rädda klassrummet.
Djuren möter ungdomskulturen
Frihet Åk 8 hösten 2015.
PRAKTISK INSTRUMENT KÄNNEDOM
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Träna svenska A och B Häfte 3 Hälsningsfraser.
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Tillvalskurser i musik
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Idag: Vi övar vidare på: att leda ett samtal, formulera och bemöta argument samt sammanfatta huvuddragen i vad som sagts.
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Utvecklingssamtal 6a vårterminen 2018
Verksamhetsbeskrivning
Musikens verktyg INSTRUMENT.
Djuren möter ungdomskulturen
Rädda klassrummet SLÖJD.
Redovisa match 3 senast den 8 februari 2019 på mina sidor
Redovisa match 3 senast den 6 mars 2020 på mina sidor
B Anpassa den här banderollen med ditt eget meddelande! Markera bokstaven och lägg till din egen text. Använd en bokstav per bild.
Föräldrainformation av familjewebben
ÅP / Lektion 6 Att kanske förändra vilka man umgås med
Presentationens avskrift:

Cover Att göra en egen tolkning på någon annans låt. På nätet finns otaliga videos med personer som gör covers av berömda låtar. Ibland härmar de originalet skickligt men många lägger också till något eget till sin tolkning. https://www.youtube.com/watch?v=LT7MOirwZdM https://www.youtube.com/watch?v=1tJ70Ov4JtM

Vad ska du göra? Du ska göra en cover/egen tolkning på någon annans låt. Under hela arbetet ska du föra loggbok i ditt häfte över din process Du ska sjunga och spela på ett ackordinstrument När du övat klart ska du spela in låten i Garageband. Där ska du också lägga till fler ljudspår där du t.ex. lägger en sångstämma och/eller andra instrument eller loppar som finns i programmet. Dessa olika spår ska du sedan arrangera och skapa en helhet utifrån en form t.ex: intro, vers, refr, vers, refr, utro. När det är klart ska du maila låten till mattias.jagell@uppsala.se

Kunskapskrav som täcks in är: Sång Spela ackordinstrument Tolka – eget uttryck Skapa – arrangera med hjälp av digitala verktyg Ge omdömen om musicerande

Exempel på arbeten och betygsnivåer E – sjung och spela in en enkel/barn sång med 2 - 3 ackord och minst ett ytterligare ljudspår i Garageband. C – sjung och spela in en sång med 3 – 4 ackord i Garageband, lägg sedan upp minst 2 ljudspår, t.ex sångstämma och/eller ytterligare instrument eller loopar A - sjung och spela in en sång med 3 – 4 ackord i Garageband, lägg upp ett fullt arrangemang med en tydlig form, använd sångstämmor, och smartinstrument. Kommentera på ett välutvecklat sätt ditt arrangemang.

Att ha gjort förra gången! Tänk på vad du kan och på vad du behöver öva. Tänk ut en eller ett par sånger som skulle vara roliga att arbeta med under flera veckor. Låna en platta och lyssna på låtarna. Hur skulle du kunna göra låten på ditt sätt? Prova att pausa och sjunga den i en lägre eller högre tonart –fungerar det bättre? Ta dina förslag till Mattias och prata om vad du kan göra. Skriv i din skrivbok vad du vill göra (särskilt viktigt om du inte kunnat prata ordentligt med Mattias. Gör en ”coverplan”!

Att göra denna gång! Skriv i din bok Vad har du valt för låt? Har du text och ackord? Fungerar tonarten bra för dig att sjunga? Vilket instrument har du valt? Vad behöver du hjälp med?

Att göra nästa gång! Skriv i din bok Vad har du gjort med din låt? Hur tillför du något eget? Fungerar text och ackord att spela och sjunga? Har du en platta som du kan börja skissa på.. Tempo, tonart.. Vad behöver du hjälp med?

Fler förslag! https://www.youtube.com/watch?v=bWHfMD8-dfk https://www.youtube.com/watch?v=06MPvkpzih4 https://www.youtube.com/watch?v=F8BMm6Jn6oU https://www.youtube.com/watch?v=SHeuTrau_0E https://www.youtube.com/watch?v=ZRAr354usf8 https://www.youtube.com/watch?v=k5_7An7VdrI https://www.youtube.com/watch?v=fQoCEvVL57E