Anslutningsprocessen, Högskolan i Gävle 5. Stabilisera 3. Implementera 4. Driftsätta 2. Definiera 1. Utvärdera Startmöte (6 oktober 2016) Information HIG, intranätet Löpande avstämningsmöten Utbildning för kundens projektgrupp vid behov Styrguppsmöten vid behov Avstämning samverkansmodell innan driftsättning Leveransgodkännande Insamling av volymer och information Prisindikation Genomgång av övergripande IT-frågor och tidplan för anslutning Avsiktsförklaring (Januari 2016) SLA-genomgång och GAP-analys Detaljerad genomgång av IT-frågor Planera implementerafasen och fastställ eventuell styrgrupp Signerad överenskommelse (17 augusti 2016) Driftsättning av IT-lösning och tillhörande tjänster Överlämning till SSC:s driftorganisation (1 maj 2017) Uppföljning av driftsättning. Kontinuerlig kommunikation och riskanalys
Hantering berörda medarbetare Februari 2016 – Första information till lönehandläggarna April 2016 – Uppstart ”GAP-analysfasen” där lönehandläggarna ingick Maj 2016 – Individuella avstämningar, HR-chef Juni 2016 – MBL-förhandling om verksamhetsövergång Oktober 2016 – Besök SSC, träffa chef / HR-chef Fortsatt planering, ännu ej tidsatta aktiviteter: Träffar med medarbetare och ny chef Planering och kommunikation, personalansvariga chefer Träffar med facken HIG och SSC Identifiera berörd personal och deras anställningsförhållanden Inventering av lokala kollektivavtal Ta fram informationsmaterial och svarsblankett Inrangerinsförhandling Anställningsbeslut avseende anställning i SSC 1/5-2017 Utgångspunkt: arbete i Gävle, åtminstone initialt gentemot Högskolan