Vision: Halmstad City ska vara en självklar destination för shopping, upplevelser & mänskliga möten

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ett projekt som leder Ulricehamns kommun in i en lärande organisation - en organisation som är flexibel, tar till vara erfarenheter och utvecklas i takt.
Advertisements

VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
medan alla andra omkring dig log. Så lev ditt liv med ett leende,
En presentation om test utifrån ett projektledarperspektiv
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Elektronisk handel,e-order och e-fakturor Kerstin Wiss Holmdahl.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Mikael Fjällström Affärsutveckling för tillväxt. Affärsutveckling och kommersialisering på energiområdet •Skapa förutsättningar för en ökad kommersialisering.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Your Name I am Perfect and loved as i am Everybody Fits I Focus on my strenghts I am worth $ _________ a month Focus on your own goal 15 min SeeLiveFeel.
”Service i Världsklass”
Marknadsplan för bergborrstål på USA-marknaden Magnus Mårtensson Mattias Langeskär Alexander Larsson.
Utveckling av frågetjänsternas gemensamma plattform och kompetenskluster Den mänskliga sökmotorn – Göteborg maj Ulf-Göran Nilsson, Högskolebiblioteket.
Kompetensförsörjning Rekrytera Behålla Utveckla - Hur ser det ut i ditt distrikt? - Motiv till att du är med? - Något du gjort som blivit bra, god feedback.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
M. Hernant (2010).
Rostows Take-off teori.
Hur ser världen ut - och vad vill ÅAB vara i den? margita vainio
OPEN CAMPUS Almedalen 2014 Virtuellt Campus ”Ett personligt campus utifrån mitt lärande”
Nya medier + nät = Cyberspace. Cyberspace en vision om ett universum av information och kultur, en gemensam, global, datorgenererad virtuell värld, med.
Framtidens församling Urban Ringbäck. Detta har varit typiskt för Smyrna Förkunnelsen Mission Musiklivet Barn och ungdomsverksamhet Församlingsplantering.
MORIA: Frihet och utlitarism. Bentham, Mill och Sidgwick Yttrrande och livsstilsfrihet The harm principle Aktutilitarism (och tumregler)
Interna och externa resurser Möjligheter och begränsningar
INNOVATION VAD ÄR DET OCH NÄR SKALL MAN HA DET?. Tyvärr är vi offer för ”Innoflation” där allt vi gör kallas för innovation och i och med det blir begreppet.
Äkta matglädje. Vad gör Middagsfrid? Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta hälsosam och varierad mat lagad från riktiga råvaror, men.
Everything you need to manage your digital media ImageVault is everything you need to securely and easily store, find and use all your digital media.
Daniel Nylén, Institutionen för Informatik Organisation 2 C.1 Systemdesign.
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
Deliveries by train All photos: Jonas Jernberg. In our ambition to find the best solutions for the enviroment We are certified by ISO and FSC. We.
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
”… det är framför allt service och bemötande - och därigenom kundupplevelsen - som bygger ett starkt varumärke.” ur Skellefteå kommuns varumärke och image.
A Jump for a Sustainable Future ”Jump” and ”Hope” have the same meaning in swedish.
Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
NOTIS – Ökad arbetslivsanknytning i utbildningen
5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO.
Samverkan – tydlig organisation Stadsutveckling – alltid pågående Långsiktigt arbete Jobbar för en gemensam helhet Här möts storstad och småstad Bygger.
Svenska nationella evenemang
Demokrati Representativ demokrati – rösträtt, val som höjdpunkt. Deliberativ demokrati – kommunikativa processer, kollektiv beslutfattning.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Dalarnas nätverk för hållbar konsumtion. Avsiktsförklaring Dagens konsumtionsmönster behöver förändras och bli hållbara utifrån alla tre aspekter av hållbar.
Information som social rättighet Mathias Klang. Idag Hur hamnade vi här? Vad är Open Access? Hur fungerar Creative Commons?
Motiverade it-guider med god språkutveckling, tillhör en grupp unga ledare som ökar den digitala delaktigheten. Gunilla Lundberg
Vision 2030 Resultat från medborgardialog. En vision i sitt sammanhang (schematisk) Vision 2030 Prioriterat område 1 Prioriterat område 3 Prioriterat.
Vi är en idrottsförening med spets, bredd och mångfald. Vi som föreningen vill ge dig en chans att utvecklas hos oss. Föreningens värdegrund är glädje,
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Oral-B refills – tjäna pengar på att sälja mera!!.
Teknisk service (1/2) Välkommen till Nespresso Club, du talar med, vad kan jag hjälpa dig med? Medlemsnummer Skulle jag kunna få ditt medlemsnummer? (Om.
1 Speltrender Staffan Björk Karl-Petter Åkesson. Vår lekfulla natur.
Varför skapa ett digitalt vårdbesök?
Per-Åke Andersson Globalisering och utveckling Karlstad Universitet, HT2010 F2: Smith and Ricardo Per-Åke.
Left hand side is the P (Plan) Right hand side is DSA (Do Study Act)
Språk Elevröster.
The Online Way to Engagement and Wedding Jewelry! Pearlleady.com.
PNA i framtiden: Vad kan jag förvänta mig och vad kan förväntas av mig
Varför MOOC? Trender: Globalisering Individualisering
We are the world There comes a time When we head a certain call When the world must come together as one There are people dying And it's time to lend.
Strategic Sustainable Development
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Action Learning.
Travertin Travertin är en miljövänlig natursten mest känd för sin konsistens. Swestone Scandinavia är en av de största direkta importörer av travertin.
Practice and challenges in involving fathers
GREENSCREEN BY DO INK.
VISION LEAD THE JEANS MARKET IN SWEDEN
När besökarna själva får berätta
Effektkarta för extern webbplats
Sverige Antal Butiker Drygt 130 st Sverige omsättning >20 miljarder
Rostows Take-off teori.
IF Friskis&Svettis Kalmar
It all starts with a good teacher
Presentationens avskrift:

Vision: Halmstad City ska vara en självklar destination för shopping, upplevelser & mänskliga möten

Var befinner vi oss nu? Ökade konkurrensen från den externa handelsområden Upplevelsen av tomma lokaler Ökade konkurrensen från E-handel Vi har olika konsument grupper som är ’kopplad till teknologi 24/7 Ökad utveckling med robotisering i hotell Traditionell off-line handel har en mindre plats i shopping destinationer Mat och upplevelser är två kategori som fortsätter att växa då de är en naturlig koppling till det mänskliga mötet

Generation Z’s vill också kunna handla där de spendera mest tid, alltså på Snapchat, Instagram och Youtube och Millenials with their phones – connected 24/7. Virtual mirrors som kan ger kunden en 360degree vy och som kan rekommenderat annat som passar kunden (Re – NK i Göteborg) Mode butiker som har virtual googles tillgänglig under modesäsong så kunderna kan vara i mitten av ’the action oavsett om den är i ett annat land’ Vi får inte glömma Mr Butler – robot på hotell som kan ta över en människas servicejobb.

PRIORITERA HÖG SERVICENIVÅ Vad Gör Vi? INGENTING SAMVERKAN PRIORITERA HÖG SERVICENIVÅ SATSAR PÅ UPPLEVELSER

samverkan

Samverkan Fortsätta att jobbar tillsammans för att nå HC’s Mål – en självklar destination för shopping, upplevelser & mänskliga möten Har gemensamma erbjudanden Att vara bra ’ambassadörs’ för HC – påminner varandra Hur rekrytera man ny personal? Do they have what it takes? Fastighetsägarna måste tänka utanför boxen angående hur bäst att maximera en tom lokal, eg – pop up stores (korta kontrakt – skapar en ’urgent call to action’), non traditionell handel- repairing smartphones and tablets, juice bars, ’loaning bar’ – borrow a machine for a day! Vad är som saknas idag i Halmstad angående hela shopping mixen och vad är strategin omkring att attrahera dem rätt hyresgäster som komma att ge ’den lille extra’ Hur gör vi för att ta BOH to FOH – visa publiken vad händer bakom scenen?

SERVICE

SATSAR PÅ UPPLEVELSER

NY VAGABOND KONCEPTBUTIK I GÖTEBORG INGEN DISK NÄR MAN BETALAR ELLER PERSONALEN STÅ BAKOM – ISTÄLLET DU BETALA MED DIN SMARTPHONE OCH PERSONALEN SKA ASSISTERA MER MED INFORMATION OCH KUNSKAP GENOM DEN DIGITALA UTRUSTNING I BUTIKEN – DET BLI MER AV EN LIVSTIL KÄNSLA OCH SHOWROOM

Market Square, Pittsburgh, USA Let’s use our public spaces in a much more exciting way! Kommun tillsammans med fastighetsägarna måste kunna bjuda till mycket mer i framtiden – också när och var vi har tomma lokaler.

ÖPPETTIDER

1. Börjar kommunicera dagligen med kunderna om dem nya öppettider 6. Vara med! 2. Inse själva hur det kan vara positiv för kundens skull först Nya öppettider 10 – 19 5. Dags att ge ’Den lilla extra’! 3. Det kommer att ta tid för nya shopping vanor 4. Vara aggressiva vid promotions, tester, demonstrations, upplevelser