Adventure Works försäljningsförslag för <år>

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
Advertisements

Varför är det viktigt att mäta?
Kapitel 13, Likviditet.
Enhetschef Fastighetsutveckling
1 SIP-Optionen. 2 •Ett placeringsprogram som riktar sig till dig och ditt företag. •Företaget placerar. Du får avkastningen privat. •SIP-Optionen gör.
Prissättning Ta hänsyn till: kostnaderna konkurrenternas priser
Jul klappar och övriga julutgifter Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Kapitel 21 Periodisering.
Tema Konsumtion/Avfall/Återvinning
Fastighetsbeskattning
C. Wormbs & L. Norén1 Fler affärer på webben Sammanfattning: • Är du nöjd med hemsidan? • Är det tydligt vad du säljer med hjälp av hemsidan? • Vet du.
Lönsamhet i produktionsförbättringar
LEKTION 7 Analys och styrning HALMSTAD UNIVERSITY.
Västankvarn Fältdag 2013.
Miljarder möjligheter på en plats!
Kapitel 10 Kalkyler med täckningsbidrag.
Kapitel 11 Prissättning.
Marknadsplan för bergborrstål på USA-marknaden Magnus Mårtensson Mattias Langeskär Alexander Larsson.
Kapitel 23 Årsredovisning och analys.
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
Affärsidé - företagets vägvisare
Hur går företaget Det måste löna sig.
Ung Privatekonomi Lektion 6 - Analysera.
1:a Möte Offert process Avsluts process
marknadsförarens verktygslåda
Något om Intern REDOVISNING
Kapitel 9 Kalkyler med totala kostnader.
Utkomststöd 2013 Ari Virtanen Utkomststöd 2013/ Ari Virtanen1.
Minirapport: Mentor4Research 2007 Forskare: Erik Lindahl Center for Biomembrane Research Stockholms Universitet Mentor: Elisabeth Lindner Octapharma AB.
Q1 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Q2 Rapport 2015 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Föräldramöte för år 5 Ht-15 En skola för alla.  Presentation av personal  Edwise  Utvecklingssamtal  Fritids  Regler  Kraft  Råd och stöd  Övrigt.
Varför beter sig ekonomin som en berg- och dalbana?
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.
VIHF- BALEN VästeråsIrsta HF har beslutat i styrelsen och föreningen att kommande säsong sälja toalettpapper i föreningen. Försäljningen kommer.
Föreläsning F1-F2 Grundläggande perspektiv. Grundläggande förmögenhetsbegrepp T = tillgångar S = skulder (främmande kapital) E = eget kapital (ägarkapital)
Dagordning Ledare och funktioner runt laget Träningar Matcher Cuper –träningshelg – andra aktiviteter Lagkassan Valborg - JA Föräldraansvar Medlemsavgift/Sektionsavgift.
Hållbarhetsrapport 2016 för de offentliga finanserna Konjunkturinstitutets årliga oberoende utvärdering av den långsiktiga hållbarheten i de offentliga.
Björn Svensson Fredrik Krig Filip Edén.  Att sälja kläder online  Kunder ska kunna designa sina egna kläder  Låga priser  Kvalitet.
Räkna ut resultat Intäkter − Kostnader = Resultat.
Utkomststöd 2014 Ari Virtanen
Konsument-ekonomi Ord och begrepp.
ÅK SKRIDSKO FÖR LIVET Till förmån för Barncancerfonden
Att spara långsiktigt? En förutsättning och ett villkor för en sund och hållbar ekonomi är att hushållen har tillgång till rätt och relevant information.
Jan Bengtsson VD, Uniflex
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
Bakgrund Framtida läge/ Mål Nuläge Plan (inkl. test) Grundorsaker
Försäljningsaktiviteter RP
Månadsbudget Inkomster Studiebidrag Extrajobb
KAPITEL 9 Pris och moms.
Ekonomiska grundbegrepp
Produkt, pris, plats och påverkan
Sälja en produkt eller tjänst
Ekonomi som motivation
VISION LEAD THE JEANS MARKET IN SWEDEN
Jan Bengtsson VD, Uniflex
Seminarium Affärsidé & Budget
1 Hej alla VIHF:are!!   Vår säsongen är nu igång. Styrelsen tog ett beslut innan jul för att köra en försäljning till med toapapper för att fortsätta utveckla.
(Företagsnamn) Affärsplan
Presentation av affärsplan
Välkommen!.
Kostnader för inhyrd personal i hälso- och sjukvården
Presentation av affärsplan
Företagets namn Affärsplan.
Att spara långsiktigt En förutsättning och ett villkor för en sund och hållbar ekonomi är att hushållen har tillgång till rätt och relevant information.
EXEMPEL Ökade välfärdskostnader 1 2 Brännpunkt Konsekvenser för staden
Rekommendera en strategi
Att spara långsiktigt En förutsättning och ett villkor för en sund och hållbar ekonomi är att hushållen har tillgång till rätt och relevant information.
Måndagar: Prata om kampanjer - att planera, räkna på - kap. 5 och 6 Fredagar: Göra egna exponeringar - gruppuppgift efter olika teman Power-Point ”Kampanjer”
Presentationens avskrift:

Adventure Works försäljningsförslag för <år> Susanna Stubberöd Vice Vd, Worldwide Sales 24 mars < år>

Sammanfattning Konceptet Möjligheten Potentialen Just-in-time-detaljhandelinventering Möjligheten Minskade omkostnader Fler nöjda kunder Potentialen

Vad vi går igenom idag En granskning av våra nuvarande produkter och vinster Försäljningsresearch för <år> Föreslagna nya produkter Avkastning och investeringsprognoser Villkor Strategi och schema Försäljning och marknadsbehov Frågor och svar

Våra nuvarande produkter Camping Duffelväskor Ryggsäckar Familjetält Liggunderlag av skumgummi Ramryggsäckar Matlagning Torkade matpaket Klättring Selar Klättringsskor Hjälmar Handskar Repväskor Karbinhakar Benskydd

Förra årets vinst (i miljoner)   <år> Intäkter 10.1 27.7 50.0 Kostnader för sålda varor 1.8 3.1 4.6 Bruttovinst 8.3 24.6 45.4 Totala utgifter 3.03 8.1 15.3 Vinst innan skatt 5.27 16.5 30.1 Vinst innan skatt som procent av intäkterna 64.6% 59.6% 60.2%

Försäljningsresearch för <år> Kunder För <år> räknar vi med 920 700 nya kunder 27 % av de nya kunderna kommer tillbaka Transaktioner Genomsnittlig försäljningstransaktion = 342 kr 75 % av kunderna har förutom en reavara också köpt åtminstone en vara som inte är på rea

Föreslagna nya produkter Överlevnadsutrustning Kläder Ytterkläder Terrängcyklar Fiskeutrustning och drag Kanoter

Avkastning och investeringsprognoser Kostnader ROI

Villkor Villkor nr 1 Villkor nr 2 Villkor nr 3 Villkor nr 4

Strategi Strategi Taktik nr 1 Taktik nr 2 Taktik nr 3

Schema Använd plan 3kv <år> Implementera 4kv <år> Utvärdera 3kv <år> Justera 4kv <år>

Försäljnings- och marknadsbehov Sälj snabbare Presentera komplicerade koncept snabbt och tydligt Utnyttja databasinformation (till exempel försäljningssiffror, kundernas plats etc.)

Sälj snabbare Behov och lösning nr 1 Behov och lösning nr 2

Presentera komplicerade koncept snabbt och tydligt Behov och lösning nr 1 Behov och lösning nr 2 Behov och lösning nr 3 Behov och lösning nr 4 Behov och lösning nr 5

Utnyttja databasinformation Behov och lösning nr 1 Behov och lösning nr 2 Behov och lösning nr 3 Behov och lösning nr 4 Behov och lösning nr 5

Frågor och svar