16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
13:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Onlinemarknadsföring Onlinemarknadsföring kan användas i marknadskommunikationens olika faser: den kontaktskapande.
Advertisements

Argumentera. Vad är argumentation? När är det viktigt att kunna argumentera? Vilka ämnen är lätta/svåra att argumentera om? Introduktion Att ange skäl.
Konstruktiv bildkritik Källor: fotosidan.se Facebookgruppen Street Photography- Sweden Elevarbeten Kärrtorps gymnasium Tack till fotograferna som givit.
Återberättande text Berättar om något som har hänt.
10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency Egenkontroll och tillsyn Peter Sörngård.
5:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Företagets resurser Företagets mänskliga resurser Företagskulturen Företagets tekniska resurser Företagets.
1 Innan Du börjar … angående Internetbaserade kurser /15 Källa:
Argumenterande text Retorik Arbetsgång Modell Stilfigurer.
Namn på tillfället (kan skrivas på flera rader) Namn på den som presenterar Datum xx.xx.2016.
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
Föräldramöte BHC U12/U13 (Team -04/-05)
12:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Personlig försäljning Vid försäljning till konsument –i butiken –hemma hos kunden –via telefon Vid försäljning.
14:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Faktorer som styr medievalet Vilka vill vi nå? (målgrupp) Hur många vill vi nå? (räckvidd) När vill vi.
15:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Relationsförstärkare i mediemixen Mässor Direktmarknadsföring sales promotion Events Udda medier Sponsring.
TRIVSELREGLER VALLENS IF F98 I omklädningsrummet :  Att alla sänker ljudnivån.  Att alla skall få en plats att byta om på.  Att alla håller ordning.
Så skapar vi Sveriges bästa företagsklimat Frukostmöte 21 maj.
H2000 Servicekunskap – för goda kundrelationer Kopiering tillåten © Liber AB 12:1 Olika metoder för kundundersökningar Skrivbordsundersökning: använder.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Hållbar kommunikation - systematisk dokumentation av kommunikativa behov och förutsättningar i pedagogisk miljö Sonia Tota, leg.logoped Grundsärskolans.
Kommunikation.
De sju intelligenserna
Historiskt Källmaterial
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Konsten att läsa skönlitteratur
Företagspresentation
Bildanalys.
Wordgenomgång.
Nya föreskrifter och allmänna råd om läkemedelshantering
Riktlinjer för betygssättning
KONSTEN ATT ÖVERTYGA SIN PUBLIK
Att diskutera och argumentera!
Iris Rosengren Larsson
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Innehåll i och användning av läromedel.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Tandvårdsförmåner - det statliga tandvårdsstödet
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
Det här är ett bra ställe för en uppdragsbeskrivning
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Skrivardagar januari Artikel - Reportage - Nyhet - Notis - Inledare/ledare - Krönika - Insändare - Debattartikel - Pressmeddelande.
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Undersök er lärmiljö Denna PowerPoint refererar i både text och bild till Kognitionssimulatorn. Det är en äldre version av Funktionssimulatorn. Filmexemplet.
Hur skriver man en berättande text
PowerPointmall för ”vetenskaplig poster” – rubrik med teckensnitt Mundo Sans eller Arial i regular 72 pt Författarens för – och efternamn 28pt regular.
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Nya skuldsaneringslagar
Ska Västra Götalandsregionen
1 Åtta goda skäl till att ställa ut på en mässa
Kompetensförsörjnings-processen
Några reflektioner av Stephen Hwang Högskolan i Halmstad
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Nytt projekt för kvarstående justeringar efter omorganisationen
Innehåll kategoriträff för specialpedagoger den
Textgenrer.
Källkritik och historiska källor
Karin Elardt leg psykolog Barn- och ungdomspsykiatrin Nässjö
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Barnkonventionen och barnrättslagen
Tips för det praktiska ledarskapet
Instruktioner Välj rätt kommunlogotyp här till höger
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Guide för genomförande av grundutbildning Barnkonventionen
Att använda Oma i avdelningen
Berättar om något som har hänt
Målgruppsanalys - mall och instruktioner
Presentationens avskrift:

16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka medier ska vi använda? Huvudargument och stödargument Budskapets kreativa utformning Givna förutsättningar Utvärdering

16:2 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Reklamutformning Utgå från kunden Budskapet – att ha något att berätta Utformningen – konsten att förpacka budskapet för att –skapa uppmärksamhet –skapa intresse –vara trovärdig –leda till handling

16:3 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Utforma annonser Bild, rubrik och text ska bilda en helhet Bilden ska berätta något Rubriken –ska helst innehålla hela budskapet –kan fungera som ”infångare”

16:4 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Utforma annonser, forts. Brödtexten –ska vara klar och tydlig –hålla sig till saken –disponeras rätt Berättarstil Kändisar och bebisar Positiva och negativa känslor

16:5 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Sammanfattning kapitel 16 Målet med en kampanj är att nå målgruppen med ett budskap. Inledningsvis handlar det om att bestämma vad man ska säga, hur, till vem och med vilket syfte. Vanligtvis sköter företag inte hela kampanjarbetet på egen hand utan anlitar en reklambyrå. Samarbetet börjar med att byrån och företaget går igenom uppdraget tillsammans. Denna genomgång kallas för en breafing. Den leder vanligen till ett skriftligt dokument, en brief, som kan ha följande innehåll: 1Bakgrund 2Vilka är målgrupperna? 3Kampanjens mål 4Vilka medier ska vi använda? 5Huvudargument och stödargument 6Budskapets kreativa utformning 7Givna förutsättningar: budget, kampanjperiod, format, lagliga aspekter etc 8Utvärdering

16:6 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Sammanfattning kapitel 16, forts. En kampanj måste ha en målsättning. Vanligtvis brukar kampanjer ha något av följande mål: –Öka kunskaper om företaget –Påverka attityder till företaget –Få kunden att handla Har kampanjen mer än ett mål brukar ett vara dominerande. För att kunna bedöma om en kampanj varit framgångsrik brukar man redan vid breafingen planera hur den ska utvärderas. Utvärderingen kan bl.a. göras genom att man studerar försäljningsstatistik och gör attitydundersökningar.

16:7 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Sammanfattning kapitel 16, forts. Bra reklam måste utgå ifrån kunden. All reklam har två delar: budskapet och utformningen. Budskapet handlar om att ha något intressant att berätta för läsaren. Vanligtvis fungerar det bäst om den bygger på EFI-analysens fördelar eller innebörder. Utformningen är också oerhört viktig, för att –skapa uppmärksamhet –skapa intresse –vara trovärdig –leda till handling

16:8 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Sammanfattning kapitel 16, forts. Layout handlar om att sammanfoga rubrik, bild och text till en fungerande helhet. En bra layout är en förutsättning för att reklamen ska bli uppmärksammad och för att målgruppen ska ta del av meddelandet. Några tumregler är att –skapa en enkel layout –ha en klar typografi –ha luft mellan text och bild –överraska Det sista rådet är inte minst viktigt, många framgångsrika kampanjer skulle inte ha blivit lika bra om kreatörerna följt de säkra ”recepten”.