Klimatfrågan – en undersökning bland börsföretag Världsnaturfonden Christer Boije P-1516250 2007-06-27.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Företagsklimat Östhammar Företagsklimat ScandInfo Marketing Research, december 2010 Bakgrundsinformation om deltagande företagare (Procent)
Advertisements

E-handelsidentiteter ökar konverteringsgraden – En studie utförd av HUI Research på uppdrag av.SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur) © 2011 HUI RESEARCH.
Marknadsekonomi eller planekonomi?
© RESEARCH INTERNATIONAL SWEDEN AB 1. 2 Undersökning om högkostnadsskyddet för läkemedel Christer Boije, Projektnummer:
Rapport Medlemspanelen augusti 2010 FöretagarFörbundet.
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Affärsmässigt drivna IT-satsningar i småföretag - en potential för fler nya jobb T Stockholms Handelskammare Microsoft Synovate Temo: David Ahlin.
BYGGBRANSCHEN I SAMVERKAN
Livsmedelskvalitet ur olika perspektiv Vad anser livsmedelsbranschen? Agneta Dreber 19 januari 2011 Foto: Svensk Mjölk.
Kunder och konkurrens driver ekonomin
1 © TNS SIFO 2011 Miljöpåverkan 78 procent bland de svarande anser att produktionen av läkemedel har en ganska eller mycket stor miljöpåverkan. En större.
Jobs and Society uppföljning 2007 Hur går det för kunderna? Ansvarig undersökare på Synovate Temo: Arne Modig Beställare på Svenska Jobs and Society:Harry.
Novus Group International AB ”Allmänhetens inställning till klimatmålen och bostadssektorn” Riksbyggen & HSB – 22 juni 2009.
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
Konsumenttjänstlagen
1 Allmänheten om bonus och vinstdelning Rapport från opinionsundersökning 9 april 2009 Arne Modig Viktor Wemminger.
Svensk Handels indikator på optimismen och framtidsförväntningarna bland handelns företag Handelsbarometern Svenskt Tenn, Stockholm Foto: Björn Mattisson.
Kollektivtrafikbarometern 2013
Fakta om undersökningen
U N G D O M S S T Y R E L S E N Demokrati och mänskliga rättigheter Svenska folkets kunskaper och värderingar.
Fakta om undersökningen
TRE VERSIONER AV DEN SVENSKA PARADOXEN 1.MYCKET FOU I HÖGTEKNOLOGISKA FÖRETAG, LITEN PRODUKTION/EXPORT JÄMFÖRT MED OECD Ja, men beror på: FoU i stora företag,
RTS Konjunkturbarometer RTS konjunkturbarometer Presenteras årligen av RTS i samarbete med regionala turistorganisationer Syftar till: att följa.
Index per myndighetsområde
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
© RESEARCH INTERNATIONAL SWEDEN ABPROJEKTNAMN / PROJEKTNUMMER 1.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2010 Juni 2010 Project #:
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
RTS Konjunkturbarometer RTS konjunkturbarometer Presenteras årligen av RTS i samarbete med regionala turistorganisationer Syftar till: att följa.
Legoknekt, barnamördare eller hjälte?. Undersökning I Vilket stöd upplever soldaterna från allmänheten?
custice . fakta . presentation
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Intressententmodellen.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB.
Ger Växelverkan Vetenskapen Värde?
Arbetsmiljön 2012 – svar från ST skyddsombud
Novus Opinion Allmänheten om hushållsnära tjänster Arne Modig 1620.
Företagen själva spår högre löner och fler jobb Undersökning av Länsförsäkringar 2007.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
© RESEARCH INTERNATIONAL SWEDEN AB SwedSec, P
Solna stad Skolundersökning 2015 December Om undersökningen Bakgrund Solna stad genomför regelbundet en brukarundersökning i förskola, och grundskola.
© Landja Marknadsanalys ABSäkerhet och olycksrisker Sveriges Lantbruk våren Sveriges Lantbruk våren 2013 En undersökning bland lantbrukare Jörgen.
Företagarpanelen – Q3, 2010 AUGUSTI 2010 Östergötlands län.
Så gör företagare fel med momsen En sammanställning av BDO Sverige.
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Stockholms län.
Riksidrottsförbundet
Tyresö kommun Dalskolan - Elever Åk 8
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Tyresö kommun Speldosan - Föräldrar Förskola
Solna stad Skolundersökning 2015
Tyresö kommun Teddybjörnen - Föräldrar Förskola
Intressententmodellen.
Från mode och trend till ett balanserat strategibeslut: Outsourcing Av: Abrahamsson M., Andersson d., och Brege s. ____________________________________________________________________________.
AUGUSTI 2010 Stockholms län
Företagarpanelen – Q2, 2010 MAJ 2010 Stockholms län.
AUGUSTI 2010 Jönköpings län
December 2006 Östergötlands län
KAPITEL 9 Pris och moms.
Marknad, målgrupp och mål
Företagarpanelen – Q4, 2007 November 2007 Uppsala län.
Tyresö kommun Slottsvillan - Föräldrar Förskola
Rapport till Örebro läns landsting om Medarbetarundersökning
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Demo - chefsrapport Medarbetarundersökning Mitt ledarskap
Export och import.
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentation Utan körkort inget jobb Bil Sweden
LIF e-hälsa 2019 Hur bidrar Sveriges forskande läke­medels­industri till visionen ”Sverige bäst i världen 2025”? Urval hemsidan.
Presentationens avskrift:

Klimatfrågan – en undersökning bland börsföretag Världsnaturfonden Christer Boije P

© Research International Sweden AB 3 Om undersökningen Denna rapport är kundens egendom. Frågeformulär och övrigt material till denna undersökning förblir Research International Sweden AB:s egendom. Vid publicering skall Research International Sweden AB:s publiceringsregler gälla. Se Appendix.

© Research International Sweden AB 4 Fråga 1: Hur prioriterar ert företag klimatfrågan? Bas: alla 1 = ”mycket lågt” 10 = ”mycket högt”

© Research International Sweden AB 5 Fråga 2: Säljer ni produkter eller tjänster som kan bidra till att minska koldioxidutsläppen? Bas: alla Procent (%)

© Research International Sweden AB 6 Fråga 3: Har ni idag aktivt stöd av regeringen att exportera dessa produkter eller tjänster? Bas: om ja på fråga 2 Procent (%)

© Research International Sweden AB 7 Fråga 4: Vad av följande skulle vara den mest positiva effekten av ert arbete med att minska koldioxidutsläppen ? Bas: alla Procent (%)

© Research International Sweden AB 8 Fråga 5: Anser du att Sveriges regering stöttar företagen tillräckligt när det gäller att skapa en stark hemma- marknad för produkter och tjänster som minskar koldioxidutsläppen? Bas: alla Procent (%)

© Research International Sweden AB 9 Fråga 7a: I vilken grad instämmer du i påståendet …”Lämpliga incitament för beskattning skulle öka våra ansträngningar att minska företagets koldioxidutsläpp? Bas: alla 1 = ”instämmer inte alls” 5 = ”instämmer helt och hållet”

© Research International Sweden AB 10 Fråga 7b: I vilken grad instämmer du i påståendet …”Tydligare lagar och förordningar med syfte att minska koldioxidutsläppen skulle öka våra ansträngningar att minska företagets koldioxidutsläpp? Bas: alla 1 = ”instämmer inte alls” 5 = ”instämmer helt och hållet”

© Research International Sweden AB 11 Fråga 9: Vad har du för position på ert företag ? Bas: alla Procent (%)

© Research International Sweden AB 12 Fråga 10: Hur många anställda är ni på ert företag ? Bas: alla Procent (%)