Enkätresultat för Grundskolan Elever 2016 Skola:Näshulta friskola - 5.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Enkätresultat för Fritidshem Föräldrar 2014 Skola - Hällby skola.
Advertisements

Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Enkätresultat för Grundskolan
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Fjordskolan ÅK2.
Enkätresultat för Förskolan Föräldrar 2016 Näshulta Fristående Förskola.
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Laholms kommun åk F-9 Antal svar: svarsfrekvens 70% Mars 2016.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Brunns skola ÅK5.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Enkätresultat för Förskolan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Tyresö kommun Dalskolan - Föräldrar Åk 8
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Hur mår niondeklassare i Sörmland? Trender
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Tyresö kommun Strandpärlan - Föräldrar Förskola
Tyresö kommun Tyresö förskola - Föräldrar Förskola
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Tyresö kommun Förskolan Cassiopeja - Föräldrar Förskola
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Skottorpsskolan
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Vårdnadshavare/Föräldrar
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Tyresö kommun Rotvik - Föräldrar Förskola
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Blåkullaskolan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Enkät i gymnasieskolan 2015
Stockholmsenkäten urval av stadsövergripande resultat
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2018
Regiongemensam elevenkät 2016
Enkät i gymnasieskolan
Stockholmsenkäten Elevernas svar – till nytta för många!
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Regiongemensam elevenkät 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Torslandaskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Johannebergsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Mossbergska Friluftsskolan - Åk Göteborgs Stad
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Eriksboskolan - Åk Göteborgs Stad
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Enkät i gymnasieskolan
Gymnasieundersökningen
Bergsjöskolan - Åk Göteborgs Stad
Brudbergsskolan - Åk Göteborgs Stad
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Enkätresultat för Grundskolan Elever 2016 Skola:Näshulta friskola - 5

Innehållsförteckning: Sida 3Information om undersökningen Sida 4 Del 1. Frågeområdenas totalresultat Sida 8Del 2. Totalt resultat jämförelse Sida 13Del 3. Frågor inom frågeområdena - jämförelse med resultat för kommunen, kommunala, fristående och skolan som helhet Sida 27Del 4. Frågor inom frågeområdena - per kön 2

Information om undersökningen: Barn- och utbildningsförvaltningen genomför årligen en enkät till grundskoleelever i årskurs 2,5 och 8 i Eskilstuna kommun. Undersökningen är frivillig för skolans elever. Enkäten syftar till att följa upp de mål som fastställts i den årliga verksamhetsplanen för barn- och utbildningsnämnden samt säkerställa kvalitetsförbättringar i samtliga våra verksamheter. Enkäten består av olika frågeområden med ett antal frågor inom varje område. 3

Del 1 Frågeområdens totalresultat 4 Skola:Näshulta friskola - 5

Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammen visar resultaten för klassen för de frågeområden som ingick i enkäten. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 4. Diagrammet längst ner visar en vy över nöjdhetsfrågorna. Skalan var 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst. Vi visar medelvärdet. 5 Skola:Näshulta friskola - 5 Helhetsomdöme (00) och frågeområden Nöjdhetsfrågor

Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultaten för klassen för de frågor som ingick i enkäten. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Diagrammet visar andel 6 Jag känner till otrygga platser på min skola Skola:Näshulta friskola - 5 Hur ofta har du under de tre senaste månaderna känt dig stressad pga. ditt skolarbete?

Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultaten för klassen för de frågor som ingick i enkäten. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 6 I skolan använder vi andra platser för att lära som… Skola:Näshulta friskola - 5

Del 2 Totalt resultat jämförelse Skola:Näshulta friskola - 5 7

Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). 2.Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 9 Skola:Näshulta friskola - 5 Helhetsomdöme (00) och frågeområden 1-5 jämfört med alla kommunens grundskolor som helhet

Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst. Vi visar medelvärdet. 10 Nöjdhetsfrågor jämfört med alla kommunens grundskolor som helhet Skola:Näshulta friskola - 5

Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. 11 Skola:Näshulta friskola - 5 Helhetsomdöme (00) och frågeområden per kön

Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Det andra diagrammet visar en vy över nöjdhetsfrågorna. Skalan var 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst. Vi visar medelvärdet. 12 Nöjdhetsfrågor per kön Skola:Näshulta friskola - 5

Del 3 - Frågor inom frågeområdena - jämförelse med resultat för kommunen, kommunala, fristående och skolan som helhet 13 Skola:Näshulta friskola - 5

00. HELHETSOMDÖME Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

01. TRYGGHET OCH TRIVSEL Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

01. TRYGGHET OCH TRIVSEL Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

Jag känner till otrygga platser på min skola Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Diagrammet visar andel. Skola:Näshulta friskola

02. NORMER OCH VÄRDEN Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

03. UTVECKLING OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

03. UTVECKLING OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

03. UTVECKLING OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

Hur ofta har du under de tre senaste månaderna känt dig stressad pga. ditt skolarbete? Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Diagrammet visar andel Skola:Näshulta friskola

I undervisningen använder vi andra platser för att lära som… Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

04. ANSVAR OCH INFLYTANDE Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

05. LOKALER OCH MAT Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

NÖJDHETSFRÅGOR Hur läser jag diagrammet? 1. Ljusblå stapel är resultatet för klassen. Röd stapel är resultatet för alla fristående grundskolor som helhet. Blå stapel är resultatet för alla kommunala skolor som helhet. Orange stapel är resultatet för alla skolor i kommunen som helhet (här ingår kommunala och fristående skolor). Mörkblå stapel är resultatet för skolan som helhet. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

Del 4 Frågor inom frågeområdena - per kön 27 Skola:Näshulta friskola - 5

00. HELHETSOMDÖME Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2.Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

01. TRYGGHET OCH TRIVSEL Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2.Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

Jag känner till otrygga platser på min skola Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2.Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Diagrammet visar andel. Skola:Näshulta friskola

02. NORMER OCH VÄRDEN Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

03. UTVECKLING OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

03. UTVECKLING OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

03. UTVECKLING OCH LÄRANDE Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

Hur ofta har du under de tre senaste månaderna känt dig stressad pga. ditt skolarbete? Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Diagrammet visar andel Skola:Näshulta friskola

I undervisningen använder vi andra platser för att lära som… Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

04. ANSVAR OCH INFLYTANDE Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

05. LOKALER OCH MAT Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-4 där 1 är sämst och 4 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

NÖJDHETSFRÅGOR Hur läser jag diagrammet? 1. Diagrammet visar resultatet för klassen fördelat på kön. 2. Endast klasser med minst 5 svarande får ett resultat. 3. Skalan var 1-10 där 1 är sämst och 10 är bäst. Vi visar medelvärdet. Skola:Näshulta friskola

Enkätresultat för Grundskolan Elever 2016 Skola:Näshulta friskola - 5