W ORKSHOP MED MIV 27 OKT 2015 Lisa Eliasson Kompetensutvecklingsdagar Konstfack
2 Träff den 27 okt med nästan alla lärosäten De har haft en konsult Schema med pp De ska kontakta Ladokkonsortiet
3 En avgiftsskyldig student är inte antagen förrän studieavgiftsvillkoret är uppfyllt – dvs när hen har betalt Då börjar uppgifter skickas dagligen från lärosätet via Ladok till MIV Mottagande system hos MIV kallas för Ladok Då kan MIV börja handlägga ärendet
4 Vad skickar vi om en person? För varje person för vilken en händelse inträffat skickas Personnummer Gammalt personnummer (om det är bytt) Namn Adress som finns i Ladok – uppdateras i Ladok Telefonnummer – uppdateras i Ladok E-post Går personen på ett program skickas en personpost med info om detta
5 Vad skickar vi för info om kurser o program Betalat för en kurs Med alla kataloguppgifter för kursen Återbetalat för en kurs Betalat för ett program Men alla kataloguppgifter Återbetalat för ett program
6 Vad skickar vi för info om kurser o program Avbrott på en kurs Avbrott på ett program Betalat för en kurs men inte registrerat sig Börjar skickas tre veckor efter kursstart Avstängd på grund av utebliven betalning
7 Vad vill MIV att vi mailar manuellt? Allmänna frågor om handläggning · Frågor om processen (förbättring, hinder etc.) Ärendespecifika frågor · Information om bekräftade studielån Återbetalning av studieavgift · backat Studieuppehåll · Studerande som inte utnyttjar sitt uppehållstillstånd -
8 Frågor vi ska ta ställning till? Informationsöverföring med e-post Mötesformer – fysiska möten Migrationsverkets webbplats Nyhetsbrev från MIV