Oktober 2015 Handelsbarometern Svensk Handels indikator över framtidsförväntningarna bland handelns företag.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
E-handelsidentiteter ökar konverteringsgraden – En studie utförd av HUI Research på uppdrag av.SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur) © 2011 HUI RESEARCH.
Advertisements

Arbetsmarknaden i samband med finanskrisen
Affärsmässigt drivna IT-satsningar i småföretag - en potential för fler nya jobb T Stockholms Handelskammare Microsoft Synovate Temo: David Ahlin.
© 2014 HUI RESEARCH Maj 2014 Servicehandelsindex - Servicehandelns utveckling första kvartalet 2014 HUI Research På uppdrag av Svensk Servicehandel & Fast.
Bild 1 Välkommen på pressträff om hur fler lärlingar kan få jobb.
Trygghetsstiftelsen, TSn Starta-eget-stöd 2011 Projektledare: Stig Holmer och May-Britt Bergström
Nordeas boendebarometer- förväntningar och attityder Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
I TYAs enkät i april 2012 svarade en stor andel av företagen att de har svårt att rekrytera lämplig personal. (Se vidare TYAs rapport Rekrytering av lastbilsförare.
Arbetsmarknadsutsikter Gävleborgs län
Branschorganisationernas Framtid Bengt Larsson. Vision En branschorganisation för alla företag och individer som arbetar med undersökningar och analys.
Svensk Handels indikator på optimismen och framtidsförväntningarna bland handelns företag Handelsbarometern Svenskt Tenn, Stockholm Foto: Björn Mattisson.
Out of home Jannike Sköldebjer MMS. Bakgrund People Meter-panelen mäter endast tittandet i hemmet. Gäster representerar panelmedlemmar som tittar i annans.
Köpsuget – En indikator över hur svenska hushåll planerar att konsumera Augusti 2014.
PROGNOS hösten 2013 Arbetsmarknadsutsikter Gävleborgs län.
Hur tänker 90-talisterna och vad vill de ha? 1. 2.
Svensk Handels avtalskrav 2013 Pressträff 24 januari 2013 Dag Klackenberg, vd Mattias Dahl, förhandlingschef.
© 2014 HUI RESEARCH December 2014 Film&TV-Producenternas Branschindex 2014 HUI Research.
ÅRJÄNGS KOMMUN Välkomna till Fokusgrupp i Projektet CREARE VIVERE finansierat av Europeiska Socialfonden.
Företagens kompetensbehov Företagens kompetensbehov Våren 2006.
Arbetsmarknadsläget Skåne  mars 2013 Arbetsmarknadsutsikter Skåne län Analysavdelningen Thomas Behrens
PROGNOS hösten 2014 Arbetsmarknadsutsikter Gävleborgs län.
Arbetsmarknadsutsikter Blekinge län 2012 Prognos hösten 2011.
Ekonomiska förväntningar. Om undersökningen Syfte Att undersöka hur nuläget i ekonomin påverkat arbetstagarnas förväntningar på ekonomin och löneutvecklingen.
Företagen själva spår högre löner och fler jobb Undersökning av Länsförsäkringar 2007.
Konjunkturen i Uppsala län Konjunkturläget kv September 2015.
Skogsindustrins betydelse för Sveriges ekonomi Mars 2015.
En föreläsning i två akter Största utmaningen på svensk arbetsmarknad Kompetensförsörjning ur företagens perspektiv.
Sida 1 Så ser svensken på fritidshus 2007 Synovate Temo för Nordea Anna Bäcklund
PROGNOS hösten 2015 Arbetsmarknadsutsikter Gävleborgs län.
Företagarpanelen – Q3, 2010 AUGUSTI 2010 Östergötlands län.
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Östergötlands län.
CITYKLIMATET 2015 OKTOBER 2015 FASTIGHETSÄGARNA SYD.
Företagarpanelen – Q1, 2008 Februari 2008 Uppsala län.
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Stockholms län.
Företagarpanelen – Q MARS 2011 Västmanlands län.
Småföretagsbarometern 2016 Skåne län. Om Småföretagsbarometern Småföretagsbarometern produceras i samverkan mellan Företagarna, Swedbank och Sparbankernas.
Om Småföretagsbarometern Småföretagsbarometern produceras i samverkan mellan Företagarna, Swedbank och Sparbankernas Riksförbund Småföretagsbarometern.
Sveriges största näringslivsorganisation
Småföretagsbarometern 2016
NOVEMBER 2010 Kronobergs län
Servicehandelsindex HUI Research
Lönestrukturstatistiken och löneskillnaden mellan kvinnor och män 2016
Småföretagsbarometern 2016
Småföretagsbarometern 2016
Småföretagsbarometern 2016
Om Småföretagsbarometern
Småföretagsbarometern 2016
Småföretagsbarometern 2016
Småföretagsbarometern 2016
AUGUSTI 2010 Stockholms län
Konjunkturen i Uppsala län Konjunkturläget kv December 2015
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Kalmar län.
Servicebranschernas nya anseendeindex
Småföretagsbarometern 2016
Företagarpanelen – Q2, 2010 MAJ 2010 Stockholms län.
AUGUSTI 2010 Jönköpings län
Företagarpanelen – Q JUNI 2011 Kalmar län.
Företagarpanelen – Q4, 2007 November 2007 Uppsala län.
Handelsbarometern Svensk Handels indikator över framtidsförväntningarna bland handelns företag December 2017.
Småföretagsbarometern 2016
Om Småföretagsbarometern
Småföretagsbarometern 2016
Småföretagsbarometern 2016
Småföretagsbarometern 2016
Arbetsmarknadsutsikter Skåne län
Småföretagsbarometern 2016
Spel om Pengar - Idrott.
Handelsbarometern April 2019.
Handelsbarometern Maj 2019.
Prognospresentation Västernorrland.
Presentationens avskrift:

Oktober 2015 Handelsbarometern Svensk Handels indikator över framtidsförväntningarna bland handelns företag

Hur påverkar arbetsgivaravgifterna

Kontakt För mer information ring gärna: Jonas Arnberg, chefsekonom Svensk Handel, Svensk Handels pressjour, Om Handelsbarometern Handelsbarometern är Svensk Handels månatligen återkommande indikator för optimismen bland medlemsföretagen. Handelsbarometern tas fram i samarbete med HUI Research och ger en inblick i hur branschens företag tror att omsättning och sysselsättning kommer att utvecklas de kommande tre månaderna. Rapporten baseras på en undersökning som varje månad distribueras via webbenkät till en panel bestående av cirka 500 butikschefer och butiksägare. Dessa har blivit rekryterade specifikt för att medverka i panelen för Handelsbarometern och representerar detaljhandeln som helhet. Panelen förnyas löpande då HUI Research rekryterar nya panelmedlemmar varje månad. Svarsfrekvensen för Handelsbarometern uppgår varje månad till cirka 40 procent. Handelsbarometerns Framtidsindikator beräknas från och med januari 2015 som det genomsnittliga nettotalet för sex frågor som rör butikschefernas framtida förväntningar på försäljning, antalet medarbetare och lönsamhetsutveckling de kommande tre månaderna. Frågorna ställs dels för den egna butiken, dels för detaljhandeln i stort.