Post- och telestyrelsen Kommande nyheter i förmedlingstjänsten bildtelefoni Robert Hecht, Post- och telestyrelsen (PTS)

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Telekommunikation i M/376 Tillgänglighet i allmän upphandling ETSI STF 333 Gunnar Hellström Omnitor ITS AG
Advertisements

En bild av debatten Vårdskandaler Vinster
Kompletterande aktörer – utmaningar och erfarenheter
Post- och telestyrelsen Nn a Alla i Sverige ska ha tillgång till effektiva, prisvärda och säkra kommunikationstjänster. Trygghetslarm Anna Lindgren Konsumentmarknadsavdelningen.
Förmedlarnas utmaningar med de nya reglerna 27 augusti Charlotta Carlberg.
Hållbar upphandling i hälso- och sjukvården - Så arbetar vi i Blekinge
Möjligheter till arbete med hjälp av kognitivt stöd ?
VG Primärvård. Beslut VG Primärvård Grundtankar för VG Primärvård Stärka medborgarens och patientens ställning Ge medborgare och patienter.
Tillgänglig IT Distansutbildningar-Anpassad dator stationära-bärbara datorer Hjälpmedel Installerade-mobila.
e-tjänst barnomsorg vinter/våren kommuner Processkarta
IT-UPPHANDLING Föredrag vid SFMI:s konferens den 4 november 2014
i kommuner, landsting/regioner
Upphandling av stöd till bredband
UPPDRAG OCH PRINCIPER FÖR FINANSIERING FÖR REGISTERCENTRUM- ORGANISATIONERNA
Valfrihet inom biståndsbedömning. Juridiska aspekter - frågeställningar Är det möjligt att bevilja kunden en ”timbank” per månad, som kan användas på.
ALTERNATIV TELEFONI på Hörsel- och Balanskliniken Gunilla Suwe
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
LOV - möjlighet att välja Nationell översikt  208 kommuner inför eller utreder LOV  Statliga stimulansbidrag finansierar  SoS prognos: Ja i 140 kommuner.
Stimulansbidrag för regional utveckling i samverkan inom eHälsa 2013.
Införa IT-stöd i verksamheten Anna Lena Westman. Status Införa IT-stöd i verksamheten 2 Upphandling av IT-stöd för planering och uppföljning genomförd.
Samarbetsavtal för försörjning av personliga hjälpmedel Samarbetsavtal för försörjning av personliga hjälpmedel –
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Frågor och svar Svensk e-legitimation VästKom
Införande och erfarenheter av valfrihetssystem. Västerås – en del av Stockholm - Mälardalen regionen invånare (2008) – 6:e största kommunen Tre.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
Landstinget i Jönköpings län Tillämpning i Stöd och behandling och kommunikationsplanering (5 minuter) Förmiddagen
Den Goda affären Madelene Winbo, Upphandlingschef Region Halland
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion i Äldres behov i centrum! 4 november 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
Vad är 1177 Vårdguiden?.
En ny tjänst från och med JULi 2016!
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ska du lämna anbud eller utföra arbete för Renova AB?
Wordcloud –Digitalisering 18 oktober
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Upphandlingslagstiftningen
Konkurrensverkets upphandlingstillsyn 2016
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Framtidens välfärdslösning
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Region Örebro län Tillämpning i Stöd och behandling och kommunikationsplanering (5 minuter) Förmiddagen
Upphandling leverantör från
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Landstinget i XXX Tillämpning i Stöd och behandling och kommunikationsplanering (5 minuter) Förmiddagen
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Sofia Kialt projektledare​
Arbetsgrupp start juni 2017
Omställningen av hälso- och sjukvården
Hälso- och sjukvård i Region Östergötland Hur söker jag vård?
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Verksamhetsrapport region Skåne för till (Framtagen )
Samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Arbetsgruppen, Centrum för elektronisk kommunikation
Utvecklingsarbete
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Workshop om utmaningarna på digitaliseringsresan
Socialt ansvarsfull upphandling
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Vad är 1177 Vårdguiden?.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Närvårdscentrum Skene
Hämtning av rapportresultat och exporter vid time-out
Presentationens avskrift:

Post- och telestyrelsen Kommande nyheter i förmedlingstjänsten bildtelefoni Robert Hecht, Post- och telestyrelsen (PTS)

Status för pågående upphandling Post- och telestyrelsen (PTS) säkerställer förmedlingstjänsten genom att ställa kraven på tjänsten, och upphandla den. Nuvarande leverantör är Region Örebro län. Avtalet löper ut 30 juni PTS fattade tilldelningsbeslut i juni 2015 och en överprövning av beslutet pågår. Förvaltningsrätten fastställde den 9 november 2015 domen att PTS gjorde rätt som utsåg Evantia som ny leverantör.

Nyheter i förmedlingstjänsten Det blir Evantia eller Svensk Bildtelefoni som kommer att driva tjänsten när överprövningen är slutförd. Oberoende av vilken utförare det blir kommer tjänsten att förändras något jämfört med nuvarande förutsättningar. De största nyheterna är...

Öppettider Nu: Öppet alla dagar – Nya avtalet: Öppet dygnet runt.

Svarstider Nu: Högst 30 sekunder för minst 70,0 % av alla samtal och högst 60 sekunder för minst 90,0 % av alla samtal. Nya avtalet: Mellan klockan och som nu. Mellan klockan ch finns det inget krav på svarstider.

Callback Nu: Callback finns inte. Nya avtalet: Callback införs. Det innebär att användaren kan välja callback och blir då uppringd när det är användarens tur i kön.

Förbokade samtal Nu: Förmedlade samtal på engelska, amerikanskt teckenspråk (ASL) och brittiskt teckenspråk (BSL) kan förbeställas. Nya avtalet: Möjligheten att förboka dessa typer av samtal försvinner. Möjligheten att förbeställa har utnyttjats i liten omfattning.

Dövblind-anpassning Nu: Förmedlade samtal anpassade för personer med dövblindhet kan förbeställas. Nya avtalet: Möjligheten att förboka dessa typer av samtal försvinner. Samtidigt ställs krav på förmedlingstjänsten att anpassning för personer med dövblindhet ska erbjudas utan förbeställning. Möjligheten att förbeställa har utnyttjats i liten omfattning.

Distanstolkning Nu: Distanstolkning upp till 30 minuter ingår i tjänsten under öppettiden. Nya avtalet: Distanstolkning upp till 60 minuter under vardagar klockan Uppdrag som påbörjas under denna tid ska slutföras. Övrig tid ingår distanstolkning upp till 30 minuter.

Videokvalitet Nu: Bildkvaliteten i tjänsten är 352 × 288 pixlar, med 20 bilder per sekund. För 3G-videosamtal är bildkvaliteten 176 × 144 pixlar, med 12 bilder per sekund. Nya avtalet: Bildkvaliteten i tjänsten blir 1280 × 720 pixlar, med 24 bilder per sekund. 3G-videosamtal stödjs inte längre.

Ljud under samtalen Nu: Inget ljud förs vidare från den teckenspråkiga samtalsparten. Nya avtalet: Teckenspråkstolken har möjlighet att sätta på respektive stänga av ljud från den teckenspråkiga samtalsparten, samt sätta på eller stänga av ljudöverföring mellan de två samtalsparterna. Till exempel för DTMF-signaler.

Förmedlingstjänsten ska erbjuda vägledning och stöd Nu: Det finns inga krav kring vägledning och stöd. Nya avtalet: Förmedlingstjänsten ska genom att erbjuda vägledning och stöd underlätta för leverantörer av bildtelefoner som vill göra sina produkter interoperabla med tjänsten.

Tack! Kontaktinformation Robert Hecht / Skype: roberthechtpts