Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

En ny tjänst från och med JULi 2016!

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "En ny tjänst från och med JULi 2016!"— Presentationens avskrift:

1

2 En ny tjänst från och med JULi 2016!

3 Konsortium Vi har bildtelefonistudios i Örebro, Uppsala och Visby.
Finsk koncern Väletablerade 250+ anställda Tjänsteansvarig och stab Internationellt teknikföretag Väletablerad Huvudkontor i Uppsala 18 anställda Tolkföretag Väletablerade Huvudkontor i Örebro 48+ anställda Vi har bildtelefonistudios i Örebro, Uppsala och Visby.

4 Nyheter i tjänsten Nya öppettider - Nu: Dygnet runt!
- Förut: 06:00 – 24:00 - Distanstolkning i upp till 60 minuter mellan – 17.00 Högre videokvalitet - Nu: HD-kvalitet, 1280 × 720 pixlar, med 24 bilder per sekund - Förut: 352 × 288 pixlar, med 20 bilder per sekund Återuppringning vid kö Tala direkt - Teckenspråkstolken har möjlighet att sätta på respektive stänga av ljud från den teckenspråkiga samtalsparten, samt sätta på eller stänga av ljudöverföring mellan de två samtalsparterna.

5 Nyheter forts… Alla former av förbokning har upphört
Tolkning till/från utländska språk har upphört - Endast svenskt teckenspråk <-> svenskt tal Stöd för 3G video har upphört

6 Ny webbplats och broschyr

7 Ny webbapp

8 Ny mobilapp (Android och iOS)

9 Tjänsteombudsman Kundtjänst - Supporthjälp och tar emot synpunkter
- Öppen kl 8.00 – måndag – fredag - Kontaktas via bild- och taltelefon, e-post och Whatsapp Brukarråd med intresseorganisationer Information Medverka i utvecklingen av tjänsten

10 Informationsturné Besöka föreningar, skolor och företag i Sverige
- Informerar om tjänsten - Registreringshjälp app - Samarbete med intresseorganisationer Dövas Dag 2016 - Information och registreringshjälp app - 507 personer besökte utställningen

11 Nya lokaler i Örebro Nya större och mer skräddarsydda lokaler i Örebro
Inflyttning december 2016

12 Lägesrapport och trafik
Mycket stabil start Inga viten eller leveransbrister Samtalsvolymen har ökat 8% Tillgängligheten har ökat till dygnet runt Videokvaliteten har ökat drastiskt vilket förbättrat arbetsmiljön Skype trafiken har ökat med 50% 83,86% av alla samtal har besvarats inom 30 sekunder 92,22% av alla samtal har besvarats inom 60 sekunder

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22 Trafik under 00:00 – 06:00 I snitt 1,6 samtal per natt
Under de två första månaderna har det varit minst samtal tisdag och onsdag -mornar Stora delen av samtalen är under första timmen efter midnatt Genomsnittliga samtalslängden som på övriga tider, cirka 7 minuter

23 Övriga frågor

24


Ladda ner ppt "En ny tjänst från och med JULi 2016!"

Liknande presentationer


Google-annonser