Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden. Innehåll  Om rapporten  Om Vårdgivarguiden  Besöksstatistik 2015  Leveranser 2015  Måluppfyllelse i styrkortet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
EBP-cirkel 1 INGEGERD BESÖKSADRESS: RÅDHUSGATAN 72, ÖSTERSUND
Advertisements

Uppgradering av Cosmic april planerar vi att uppgradera till en ny version av Cosmic, som kommer att ge oss många nya möjligheter. Samtidigt är.
1 Patientlagen 1 januari Varför införs en patientlag? Lagen ska: -stärka patientens ställning -skapa förutsättningar för delaktighet och självbestämmande.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Nyutveckling Stöd och behandling 2016 Samverkan mellan SKL, Inera och 1177.
Plan för utvärdering av kommunalisering av hälso- och sjukvårdsinsatser i ordinärt boende i Norrbottens län Bakgrund Nationellt regeringsbeslut 2010 (SOU.
SMART KOMMUN I NACKA: ENKEL OCH ÖPPEN VÅRT MÅL ÄR ATT BLI BÄST PÅ ATT VARA KOMMUN.
Mina vårdkontakter blev 2015……
Psykisk hälsa Specialist Primärvård
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Från Mina vårdkontakter till 1177 Vårdguidens e-tjänster
Syftet med ASI och UBÅT är att bidra till en kunskapsbaserad lokal missbruksvård
Handlingsplan för införande av plattform för stöd och behandling
Lystra – upplysning och upplevelser i världsarven
LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 17 vecka
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Regionalt utvecklingsarbete evidens- baserad praktik (EBP) inom verksamhetsområdet stöd till personer med funktionsnedsättning Förstärkt delaktighet och.
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
9...
Kalle Forsman Region Jönköpings Län Psykiatriska kliniken
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Välkomna! Utbildning för sköterskor förskrivning av madrasser
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Medarbetarenkäten december 2018.
Administrativ enhetschef vid Institutionen för hälsovetenskaper
Nationell patientöversikt
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
- ett verktyg för ANDT-uppföljning Introduktion
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Projekt Göteborgssjukvården - juni, 2017
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
LSA-uppdrag del 2: förskrivningsdata
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Diagnos och delaktighet
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Alla kan läsa och hör sen!
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Evidensbaserade miljöanalyser
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Digitalisering av rehabiliteringsverksamheterna
Ersättningskollen.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Länsgemensam ledning i samverkan
Test av användbarhet Nationella vård- och insatsprogram (VIP) inom psykisk hälsa April 2019.
Led- och muskelmottagning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Test av användbarhet Nationella vård- och insatsprogram (VIP) inom psykisk hälsa April 2019.
Test av användbarhet Nationella vård- och insatsprogram (VIP) inom psykisk hälsa April 2019.
Agenda Projektets uppdrag Vad har projektet identifierat?
Test av användbarhet Nationella vård- och insatsprogram (VIP) inom psykisk hälsa April 2019.
Presentationens avskrift:

Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Innehåll  Om rapporten  Om Vårdgivarguiden  Besöksstatistik 2015  Leveranser 2015  Måluppfyllelse i styrkortet  Planerade projekt Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Om rapporten 1. Sammanställning av Vårdgivarguidens besöksstatistik och händelser fr o m jan till december Beskrivning av planerade projekt för  Rapporten finns tillgänglig på: – HSF:s intranät/vårdgivarguiden HSF:s intranät/vårdgivarguiden – Vårdgivarguiden.se/om-vardgivarguiden Vårdgivarguiden.se/om-vardgivarguiden  Rapporten mejlas till: – Kommunikatörer i kommunikationsnätverket – Vårdgivarguidens redaktörer – Produktionsledaransvarig för den regionala delen på 1177 – Ledningsgrupp Ehit Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Om Vårdgivarguiden HSF:s webbplats med information och tjänster för vårdgivare i Stockholms läns landsting. Öppen och transparent, tillgänglig för alla. Lanserades i mars Har innehåll från nio nedlagda HSF webbplatser Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Besöksstatistik Vårdgivarguiden Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Topp 10 – de mest besökta sidorna  Beställningssystem för läkemedel på rekvisition  Smittskydd  Avtal och uppdrag  Vårdhygien  Väntetider  Avtalsinformation  Husläkarverksamhet med basal hemsjukvård  Barnmorskemottagning, riktlinjer hinnsvepning  Utbildning och utveckling  Vårdhygien e-utbildning Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Leveranser 2015  Pilot – Vårdutbud – delar av SLL vårdutbud i en första version. – Väntetider i Stockholms läns landsting – en tjänst som visar hur lång väntetid de olika vårdgivarna har.  ASIH-tjänsten - en tjänst som underlättar för förskrivaren att remittera till avancerad sjukvård i hemmet.  Funktion för nyhetsprenumeration.  Funktion för driftsinformation.  Förbättrad navigation och hittbarhet.  Pilotprojekt telefonsupport (Patientlagen) och integration med webbplatsen.  Byte av teknikleverantör Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Väntetider i Stockholms läns landsting Pilot Tjänsten visar prognostiserade väntetider för olika typer av vård. Informationen hämtas från nya Utbudstjänst SLL som även levererar kvalitetssäkrad utbudsinformation med koppling till avtal. Innehållet har kvalitetssäkras 2015 för att kunna stödja vården i större utsträckning Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Vårdutbud SLL Pilot Tjänsten visar utbudsinformation som är resultatet av projekt GUTI, Gemensam utbudsinformation, vars syfte har varit att leverera kvalitetssäkrad utbudsinformation med koppling till avtalet. På sikt kommer tjänsten att utvecklas till ett mer kraftfullt remisstöd för vårdgivarna. Arbetet kommer att bedrivas i nära samarbete med både HSF:s beställaravdelningar och vårdgivare Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Vårdutbud och väntetider Pilot Fokus har varit att synliggöra mottagningars utbud och väntetider. Från och med oktober 2015 så visas en mottagnings avtalade utbud och väntetider på kontaktkort. Väntetider visas också i listor som visar vilka vårdgivare som utför en specifik vårdåtgärd Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

ASIH-tjänsten en tjänst som underlättar för förskrivare som remitterar till avancerad sjukvård i hemmet Tjänsten visar ASiH-vårdgivare utifrån de geografiska områdena och deras platstillgång Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Funktion för nyhetsprenumeration och driftsinformation En smart prenumerationstjänst där besökare på VGG kan prenumerera på de nyheter som de är intresserade av Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Förbättrad navigationen och hittbarhet. Sökfunktionen är synlig på alla sidor Tydligare navigering. Huvudingångarna är alltid synliga. Tydligare navigering. ”Brödsmulor” ger ytterligare ett stöd i navigeringen. Bakgrunden ändras från mörk till ljus Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Exempel på måluppfyllelse i styrkortet Målet – värde för kunderna MåttMål/Resultat 2015Mål 2016 Användarvänlig/lätt att hitta7 av 10 / 6 av 1010 av 10 Förtroende för VGG10 av 10 / 9 av 1010 av 10 Hjälper dig i ditt dagliga arbete (Nytt mål 2016) X / 6,5 av 107 av Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Planerade projekt 2016  Vidarutveckla tjänsterna Väntetider och Vårdutbud i SLL – En pilot är genomförd med målsättningen att förbättra för vårdgivare att hitta vem som gör vad i vården. – På sikt kommer tjänsten att utvecklas till ett mer kraftfullt remisstöd för vårdgivarna. Arbetet kommer att bedrivas i nära samarbete med både HSF:s beställaravdelningar och vårdgivare. Vårdutbud i Stockholms läns landsting – vem gör vad i vården?  Användarcentrerad utveckling – Nyhetsprenumerationen – Prenumeration av driftinformation – Användarfeedback på alla sidor Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden

Planerade projekt 2016 forts  Förbättra sök och hittbarhet – Analys av struktur och innehåll – Tydliggöra och kommunicera vilka mätvärden vi använder på VGG – Regelbunden analys av statistikresultat för att optimera sökfunktionen  Utvärderingar – Användartester – Webbenkät – Teknisk mätning av sök och hittbarhet  Utveckling – Etablera ett utvecklingsråd – Migrera in webbplatsen Hjälpmedelsguiden – Bygga upp innehåll och funktioner för handlingsprogram övervikt och fetma, HPÖ – Digitala handböcker – Teknisk uppgradering av webbplatsen Helårsrapport 2015 Vårdgivarguiden