Nya möjligheter med hemagenter Christian Hultén, Transcom.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
LinkedIn som en tjänst för nätverksbildande Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Advertisements

Rätt jobb eller jobb snabbt? AEA:s opinionsundersökning 2013.
SCB i Almedalen 2012 Statistikens betydelse för samhället
Jan Ahlström •f 1950, •civilekonom SSE 1973 •Idag: Affärsängel, Återfallsentreprenör & Styrelseledamot •Driver och äger idag ett privat riskkapitalbolag;
Kapitel 5 Att köpa företagstjänster
Waymaker Online Testkunder & Implementationsprocess
Följ med oss på resan in i Det nya arbetslivet
Rose-Marie Gudmundsson 48 ÅR
Välfärdsteknologi inom äldreomsorgen – erfarenheter från Sverige
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
Kompletterande aktörer – utmaningar och erfarenheter
Beredningen för integration och mångfald
Supported Employment & Customized Employment
Arbetsintegrerande sociala företag är företag som driver näringsverksamhet (producerar och säljer varor och/eller tjänster): med övergripande ändamål.
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Rätt person på rätt plats enda vägen till framgång
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
IT-utbildningar på distans Gunnar Peterson Malin Pongolini.
Intranätet – Den sociala motorn i organisationen? Lever intranäten upp till tanken att inte bara vara det funktionella arbetsredskapet utan också den sociala.
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
Hur Solo-group konceptet kan effektivisera teamtandvården
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
1 Geografiska perspektiv på tillväxt spelar roll Politikens fokus; -Hur tas hela landets tillväxtpotential tillvara? Vårt arbete; -Hur ser tillväxtförutsättningarna.
(Företag LOGGA) Ett steg in i framtiden (Kundens Logga)
marknadsförarens verktygslåda
En metod som ger jobb IPS ökar aktivitetsförmågan hos psykiskt sjuka. Det visar sig genom att fler får jobb, de har längre anställningstid och fler arbetade.
Så ser det ut i Skåne – problem och möjligheter, Att välja jämställdhet Christian Lindell
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Kommunstyrelsens styrkort 2009 Antagen i KS DNR
Folkhälsoarbetet i Karlskrona kommun
Everything you need to manage your digital media ImageVault is everything you need to securely and easily store, find and use all your digital media.
Telecomfakta 026 –
Talangprogrammet Antal aktiva med dokumenterad medaljkapacitet i sommaridrotter inför respektive år Finns det ett samband mellan pengar och idrottsliga.
Kommunerna och Kontaktcenter Framtida utmaningar Kommer offentlig sektor i framtiden att växa i samma takt som nu ? Vad tyder på motsatsen ? Befolkningens.
Tyskland – världens största marknad för förnybar energi – så förändras affärsvillkoren Karin Jarl-Månsson VD, E.ON Värme Sverige AB.
Quality Counts in Services, Too Leonard L. Berry, Valarie A. Zeithaml, and A. Parasuraman Julia Bengtsson, Aira Genyte, Clara Linde, Marielle Schullström.
Socialt entreprenörskap i ideell verksamhet En studie om de aktiva eldsjälarnas motivation och drivkraft som gör skillnad i samhället.
Vad är fattigdom? Fattigdom kan mätas på många sätt. UNICEF anser att barn kan räknas som fattiga när de går miste om sina grundläggande rättigheter till.
Välkommen till oss! Introduktion om staten och hur det är att jobba och ha praktik här.
Improve today. Optimise tomorrow Bemanningsplanering för en värld i rörelse Enri Bimbashi, Product Manager.
Öka tempot i redaktionens digitala utveckling Hyr in en redaktionell coach för förändringsarbetet Som hjälper er att… - Identifiera och konkretisera mål.
K12: sid. 1 Kapitel 12 Fakta om tillväxt Tillväxt och levnadsstandard – definitioner Tillväxt i utvecklade länder de senaste 50 åren. Ett längre och vidare.
Välfärdens långsiktiga finansiering Annika Wallenskog – SKL.
Innovationer för framtidens sjukvård i Stockholms läns landsting Daniel Forslund (L) innovationslandstingsråd Innovationsroteln, Liberalerna i SLL.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Näringsliv och skola i en globaliserad värld Kristinehamn den 30 maj 2007.
Om Småföretagsbarometern Småföretagsbarometern produceras i samverkan mellan Företagarna, Swedbank och Sparbankernas Riksförbund Småföretagsbarometern.
Ett kontrakt har sitt pris
Volvocars ISSUE DATE Martin Romell, Global Logistic Network Design, Strategy, Dept Volvocars.
CM Implementation & Customer Support
travel margie’s margie’s travel
Småföretagsbarometern 2016
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
2016: Ökade intäkter, men också ökade kostnader Kommunsektorn +22 mdr Landsting och regioner +3 mdr
Upplägg En nätverksdriven samverkanslösning för smartare etablering på arbetsmarknaden Skellefteå, 31 oktober
NÄR VÄLFÄRDEN GÅR FRÅN DELTID TILL HELTID
Arbetsmarknadsutsikterna hösten 2017
Geografi / samhällskunskap
Om Småföretagsbarometern
När besökarna själva får berätta
HANDEL I VÄRLDEN.
Susanne Lindqvist SANdvik,
Kunderna om PRV:s Patentavdelning
Produktion, handel och transport
Syftet meden central Kundservice Effektivare kundkontakter
Ekonomisk uppföljning hjälpmedel hösten 2016
Win-win när sociala företag gör affärer med andra företag Mona hallström hjorth 21 februari
Presentationens avskrift:

Nya möjligheter med hemagenter Christian Hultén, Transcom

Transcom i korthet anställda i 27 länder 68 contact centers, onshore, off-shore och near shore Levererar tjänster på 33 olika språk 400+ kunder i ett antal vertikaler Kundservice, teknisk support, försäljning och kredittjänster

Antalet hemagenter förväntas öka avsevärt snabbare än antalet contact center agenter över de kommande åren 2011–15 CAGR = 18% Global outsourced home-based agent growth*, 2011–2015* * Total agents working exclusively from home for 20 or more hours per week Source: Ovum Stor andel i USA/Kanada Kundservice störst idag men teknisk support ökar Övervägande telefoni jämfört med andra kanaler Outsourcingbolag ökar sin andel av hemagenter 15% lägre kostnader förväntas Ses inte som ett hot mot offshoring

Anledningar till varför antalet hemagenter ökar och förväntas öka ännu mer framöver Hög kvalitet/kundnöjdhet Kostnadseffektivitet Flexibilitet Låg sårbarhet Bra rekryteringsunderlag Låg personalomsättning och frånvaro

Hemagenter på Transcom Jobbat med hemagenter sedan hemagenter – alla nordiska språk Teknisk support och sälj Ålder mellan 20 och 60 år Genomsnittsålder högre än i contact center COPC-certifiering under 2013 Speech analytics

REKRYTERING: Hur hittar, utvärderar och kommunicerar vi med kandidater på distans? UTBILDNING: Hur utbildar och testar vi medarbetare spridda över hela landet? MANAGEMENT: Hur jobbar vi med uppföljning, medlyssning, coaching och motivation? Samarbete med bemanningspartners Videointervjuer Anpassad personlighetsbedömning och fokus på rätt profil för hemarbete Virtuellt utbildningsverktyg Omfattande löpande tester Utbildar i grupp med möjlighet till “break-out” room Traineeperiod med konstant uppföljning/stöd Både medlyssning och screen capturing Coaching via chat och webbkamera Fokus på det personliga och sociala Virtuella teammöten och aktiviteter Operativa utmaningar och Transcom´s lösningar

Har konceptet med hemagenter motsvarat förväntningarna? Hög kvalitet/kundnöjdhet Kostnadseffektivitet Flexibilitet Låg sårbarhet Bra rekryteringsunderlag Låg personalomsättning och frånvaro

Summering av konceptet med hemagenter 8 Framgångsfaktorer Innovativ virtuell teknik Tydlig profil i rekrytering/screening ”Online community” för utbyte och samarbete mellan medarbetarna Mycket visuellt samarbete och aktiva ledare/coacher Hub of Excellence Företagskultur som är öppen för nya ideér Slutsatser Bra sätt att hitta talanger oavsett geografiska placering Driver kundnöjdhet Ekonomisk gynnsamt för alla parter Inte specifikt för vissa segment eller typ av tjänst En ökande trend men det finns begränsande faktorer Bra för många inte för alla

TACK! OUTSTANDING CUSTOMER EXPERIENCE ” ” När det gäller hemarbete så har jag positiva erfarenheter. Det är lugnt, skönt och inga störande moment. Att dessutom slippa åka till jobbet är skönt, i synnerhet en dag som denna med snöstorm. Inger Karlsson, Härnösand ” Att spara två timmar på enbart resande gjorde stor skillnad i livet. Fördel med att jobba hemifrån för mig är bättre flexibilitet mellan arbete och privatliv. Till exempel kan jag hämta lite tidigare på dagis någon dag i veckan. Sen sparar man både tid och pengar Senad Porobic, Västerås ”