Contact Center On Demand Mika Pitkänen Sales Director.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Läkaren och det rådgivande samtalet
Advertisements

TACK alla ni som hjälpt oss att svara på vår patientenkät! Här kommer resultatet. Vi jobbar vidare för att bli ännu bättre..
IT-sourcing på Apotek Hjärtat Petter Sundberg, CIO
Patientenkät sommaren -13
Välkommen! PowerPointen presenterar:
Ett annorlunda uppdrag en balans mellan service och ansvar
Miljarder möjligheter på en plats!
Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Effektiva och användarvänliga verktyg gör dina kunder framgångsrika! New releases of Vision 80/20.
SET Social Emotionell Träning
Organisation Logi.
VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN
Gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T
RS-kortet - gemensamt ID-kort för Region Skåne Region Skånes layout
Konfidentiellt 2 BOXER I KORTHET 3DOKUMENTNAMNET ÄNDRAS I SIDHUVUD/SIDFOT Boxers affärsidé är att erbjuda attraktiva programpaket till ett konkurrenskraftigt.
EBP Barn o unga Kunskap till praktik Psykiatri Funktions hinder Bättre liv E-hälsa Regional stödstruktur Våld i nära relationer Koh I Noor Barn och unga.
Välkommen till Ledardagen!
Effektivitet. Vad är effektivitet? En kundorienterad, effektiv och högklassig verksamhet förbättrar arbetsmotivationen bland de anställda och inverkar.
Taxi 2000 för taxiåkerier Taxi 2000 för taxiåkerier är ett administrativt system på Internet, som sparar mycket tid för det enskilda åkeriet och underlättar.
Fråga bibliotekarien. De finska bibliotekens gemensamma digitala referenstjänst Befinner sig i portalen Biblioteken.fi.
Windows Server 2012 Optimera ditt datacenter med molnteknik Anders Wendt Private Cloud Lead / Marknadschef Datacenter Microsoft AB.
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Vad? Ett avancerat kösystem för inkommande samtal till en grupp - integration med affärssystemet och.
Stora IT-Dagen 30 november 2005 Håkan Olsson. Skandinaviens största affärsresebyrå Vision: ”Världens bästa affärsresebyrå” VIA Travel VIA Gruppen AS Norge.
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder.
Information från godkända utförare inom familjerådgivning
Medicinmottagningen/ Endokrinologisektionen Utvecklingsarbete
Keimola Herrgård Ab. Affärsidé Privat aktiebolag Kulturcenter för konstintresserade människor Förutom restaurang och inkvarteringsmöjligheter också olika.
Yoghurtförpackning!.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Månadsbokslut mars 2012 Sociala Stödresurser. Månadsbokslut mars 2012 VERKSAMHETSRESULTAT Läget i verksamheterna är bra. VSS är i ständig förändring,
Vendingfakta 026 –
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
Copyright © 2015 Datatal AB. All rights reserved. Nyheter 5.11.
Trygg Hemgång Ronneby Trygg Hemgång Ronneby april 2017.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Pest Control Self Storage Association Conference.
DalaAvfall är ett samverkansorgan mellan kommuner och kommunala bolag med ansvar för det lagstadgade renhållningsansvaret. Samverkan ska främja utveckling,
Vad är landstinget? I Värmland finns tre sjukhus. De finns i Arvika, Karlstad och Torsby. Det finns cirka 30 vårdcentraler. Några är landstingets och några.
Samhällsekonomi Ekonomiska system. Vad är ekonomi? Ordet ekonomi kommer från grekiska ordet för hushållning. Ekonomi handlar om hur vi bäst använder de.
Nya möjligheter med hemagenter Christian Hultén, Transcom.
Hälso- och sjukvårdssystemet i Finland Servicekedja: sköter om individen från vaggan till graven Vilka hälso- och sjukvårdstjänster har du utnyttjat?
Skatteförvaltningen. Innehåll Insamling och utdelning av skatter Vår strategiska riktning Organisation och personal.
Sid Försäkringskassan informerar nyanlända Förmåner vid funktionsnedsättning - assistansersättning, handikappersättning, bilstöd, aktivitetsersättning,
Jollyroom Nordens största utbud till gravid, barn & baby 0-12 år.
Personlig försäljning Kap. 2
travel margie’s margie’s travel
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Vad? Ett återuppringningssystem - samtalsbokning istället för kö för bl.a. vårdcentraler och bilverkstäder. Inte vanlig CallBack!
The Balance Scorecard Det balanserade styrkortet är ett styrningsverktyg Det länkar ihop organisationens vision, affärsidé och strategi med det operativa.
DalaAvfall är ett samverkansorgan mellan kommuner och kommunala bolag med ansvar för det lagstadgade renhållningsansvaret. Samverkan ska främja utveckling,
The Balance Scorecard Det balanserade styrkortet är ett styrningsverktyg Det länkar ihop organisationens vision, affärsidé och strategi med det operativa.
ShoreTel Connect Kontaktcenter

NTM-centralens förberedelser inför regionförvaltningsreformen
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Travertin Travertin är en miljövänlig natursten mest känd för sin konsistens. Swestone Scandinavia är en av de största direkta importörer av travertin.
ON DEMAND Vetenskapligt språk.
När systemen aldrig någonsin får stanna
VISION LEAD THE JEANS MARKET IN SWEDEN
(Företagsnamn) Affärsplan
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.
Generaldirektör Vetenskapligt råd Insynsråd Kansli Personal
Alla läser II Vasa
Den här presentationen innehåller:
Vårt erbjudande 24/365 Svarsservice – Vi besvarar telefonsamtal, filtrerar dem, kopplar dem och tar meddelanden. Kundtjänst – per telefon, mejl, chatt.
LIF e-hälsa 2019 Hur bidrar Sveriges forskande läke­medels­industri till visionen ”Sverige bäst i världen 2025”? Urval hemsidan.
Presentationens avskrift:

Contact Center On Demand Mika Pitkänen Sales Director

SAP BCM i Finland – marknadsandel ca. 50%

SAP BCM On Demand kunder

SAP BCM On Demand Case Henrika Serén-Johansson Kundservicechef på Diacor

Case Diacor Vår affärsidé är att främja människors hälsa och göra goda gärningar möjliga.

Diacor i ett nötskal Ägs av Helsingfors Diakonissaanstalt (grundat 1867) 2012 försäljning 118,8 M€ och omsättning 73,0 M€ (+ 9,4 %) All vinst går till att skapa gott för dem med störst behov 13 läkarstationer + dagkirurgisjukhuset + e_Läkarstation 70% arbetshälsovård, 30% privata kunder Personal:1500 (läkare, sjukskötare, psykologer, arbetshälsovårdare, fysioterapeuter, receptionister, CC, försäljning & förvaltning) Samtal under 2012: in 1,2 milj. in, 1 milj. besvarade. Great Place to work; nr 2 år 2012 & Bäst i branschen.

Värderingar Utmärkt kundservice Förnyelse Föredömlig verksamhet

Diacor telefonkundservice 1500 SAP BCM användare. Tre olika användartyper; läkare, vanliga användare och köagenter (800 pers.). Vardagar , helger Tidsbokningssamtal: per år Bokningar via nätet: per år Topparna: Måndagar och dagar efter helg Varje Contact Center kundrådgivare besvarar samtal per dag. Samtal på tre språk (finska, engelska & svenska)

Hur effektivisera och optimera resurserna? SAP BCM flexibelt. Alla 13 läkarstationer hjälper till när köerna blir långa. Hela personalen ser alla 87 köers situation och kan hjälpa till där det behövs. Callback funktionen togs i bruk i juni % av kunderna har varit mycket positivt inställda. Kundlöfte: Vi ringer tillbaka inom en timme. E-post-hantering för interna helpdeskar bl.a. IT och röntgen. Skills, t.ex. språkkunskap.

Transparent kostnadsbild. Vi betalar inte för något onödigt. Flexibelt. Kan själv bestämma vad man administrerar själv och vad man vill köpa. Vi sköter själv administrationen av t.ex. nya användare, men köper som tjänst t.ex. om vi behöver en ny kö. Rapportering och övervakning. Distansagenter.

Framtidsplaner: Callback funktionen till flera köer. Kundresponsen varit mycket positiv. Klassificeringsverktyget för att få ännu bättre statistik och uppföljning av samtalen. Chat, speciellt inom de områden var konkurrensen blivit tuffare t.ex. ögonoperationer och magnetröntgen. Kundenkäter Mobiluppkoppling för flera t.ex. distansarbetande arbetshälsovårdare. Videokontakt med läkare via e_Läkarstationen

Tack! Frågor?