Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel"— Presentationens avskrift:

1 Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel
Visionutveckling Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel

2 Så här hänger det ihop! Välkommen till Företagets support
Tryck 1 för….

3 Exempel på flöde.. CC-Bridge PBX Agenter Fastnät Mobilnät Internet
Mobila Kö 1 Kö 2 Kö 3 På kontoret Distansagenter Agenter PBX Tal 1 2 3 CC-Bridge Call Handling IVR (1,2,3 etc) Talsvar Media-Kö Call Back Schemaöppettider Statistik Prioritet 1 2 3 4 Fastnät Mobilnät Internet e-post *Fax Inkommande ärende *SMS CRM Databaser Management Planering Realtids info Statistik mm

4 Design 1 Normal design: All trafik terminerar via PBX till CC-Bridge
ISDN Ink. samtal Agenter 30 linjer ISDN Desktop web agent QSIG/SIP PABX Contact Center IVR Samtalsstyrning Call Back Schema mm Management Planering Realtids info Statistik mm Normal design: All trafik terminerar via PBX till CC-Bridge

5 Talsvar & Röstbrevlåda
Design 2 Inkommande ärende ISDN Alt 1 Alt 2 30 linjer ISDN 30 linjer ISDN Agenter Desktop web agent kanaler PRI, QSIGSIP PABX IP Contact Center IVR Samtalsstyrning Call Back Schema mm Hänvisningssystem Talsvar & Röstbrevlåda Talstyrda tjänster Management Planering Realtids info Statistik mm Contact Center Replikering Alt 2 design: Trafik terminerar i både PBX och CC-Bridge för lastbalancering

6 fördelat på flera kontor
Design 3 Agenter fördelat på flera kontor ISDN Samtal in 60 linjer ISDN 30 linjer ISDN Desktop web agent QSIG/SIP PABX IP Contact Center IVR Samtalsstyrning Call Back Schema mm Management Planering Realtids info Statistik mm Alt 3 design: All trafik terminerar via CC-Bridge till PBX anknytning

7 fördelat på flera kontor
Design 4 Agenter fördelat på flera kontor ISDN Samtal in 60 linjer ISDN 30 linjer ISDN Desktop web agent PABX IP Contact Center IVR Samtalsstyrning Call Back Schema mm Management Planering Realtids info Statistik mm Alt 4 design: All trafik terminerar via CC-Bridge (IN/UT)

8 fördelat på flera kontor
Design 5 Internet /WAN Agenter fördelat på flera kontor ISDN Samtal in SIP 30 linjer ISDN Desktop web agent Contact Center IVR Samtalsstyrning Call Back Schema mm Management Planering Realtids info Statistik mm Alt 5 design: All trafik terminerar via CC-Bridge (IN/UT) Agenter ansluts direkt i servern via SIP. Exempel: Senarie med 16 agenter + 20 på kö

9


Ladda ner ppt "Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel"

Liknande presentationer


Google-annonser