Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Varumärke Värderingar Identitet Relationer Företagets syn på människan Service Förtroende CSR Företagets plats i världen Ansvar Förtroende Kvalitet Företagets.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Varumärke Värderingar Identitet Relationer Företagets syn på människan Service Förtroende CSR Företagets plats i världen Ansvar Förtroende Kvalitet Företagets."— Presentationens avskrift:

1 Varumärke Värderingar Identitet Relationer Företagets syn på människan Service Förtroende CSR Företagets plats i världen Ansvar Förtroende Kvalitet Företagets kompetens Kunskap Förtroende Kommunikation Företagets utseende Reklam Förmedlad identitet Plattform DIFFEREN- TIERING DIFFEREN- TIERING Vem är vi? Vad tycker vi? Vad gör vi och varför gör vi det?

2 distinkta värden vara differentierande vara attraktivt ha en klar identitet. T.H Nilsson kap 1 Ett varumärke måste ha

3 …kategorin är den rätta. (Vilken marknad är vi i?) …positioneringen är den rätta. …varumärkespersonligheten är den rätta. …konceptet är det rätta …målgruppen och segmenteringen är den rätta Se till att…

4 AnonymKännedom Attityd Hur väl utvecklat är ditt varumärke? Varumärkesmognad

5 Varumärkes mognad styr kommunikationen Anonym namn, USP, position Kännedom USP, positionering, värderingar, namn Attityd värderingar, USP

6 Varumärkets gyllene regler Det första märket (som först etablerar sig) får den bästa positionen Det tar tid att bygga varumärken, ha tålamod men se till att smida medan järnet är varmt. Fingra inte på varumärket – var konsekvent Slösa inte bort tid och kraft på förlorare, satsa på kvalitet Gordon Medcalf


Ladda ner ppt "Varumärke Värderingar Identitet Relationer Företagets syn på människan Service Förtroende CSR Företagets plats i världen Ansvar Förtroende Kvalitet Företagets."

Liknande presentationer


Google-annonser