Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk."— Presentationens avskrift:

1 SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk för NPP Reklams frukostseminarium 8 april, 2011

2 MYNEWSDESK HJÄLPER DIG ATT NAVIGERA OCH NÅ UT! Mynewsdesk är det enklaste och mest effektiva sättet att maximera din digitala PR, öka din sociala närvaro och nå dina viktigaste nyckelpersoner på nätet.

3 MEN FUNGERAR SOCIALA MEDIER VERKLIGEN? JA!

4 MEN FUNGERAR DET VERKLIGEN? JA! Uk

5 SÅ KOMMUNICERAR VI MarknadKundserviceSälj Vår tonalitet Fresh, easy, confident, personal.

6 LYSSNAR OCH LÄR

7 UTMANINGARNA ÄR FORTFARANDE MÅNGA… Läroprocess Våga och uppmana Hitta balansen socialt vs. resultat Det blir fel ibland Nya verktyg kräver tid Våga investera i tid Verktygen ofta gratis Därför har vi Freemium model Sociala medier tar tid

8 VÅR FRAMGÅNG – VÅR PERSONAL

9 SOCIALA MEDIER GÖR OSS TILL BÄTTRE SÄLJARE…

10 … OCH GER OSS NÖJDARE KUNDER

11 Hur? Kanalernas snabbhet Responstiden Kunderna känner sig sedda Hög kompetens och kunskapsnivå Lyssnar på marknaden Transparens Förbättringsområde: Uppsökande kundtjänst

12 …OCH NÅ UT TILL DE SOM ÄR INTRESSERADE

13 HA NÅGOT ATT SÄGA OCH VET VARFÖR! BloggPR Insights Pressrum Vår ”Contenthub”

14 VÅRA TAKTISKA KANALER/PLATTFORMAR

15 TWITTER – ENGAGERAR OCH BYGGER RELATIONER

16 VÅRA TWITTER KONTON - VEM GÖR Mynewsdesk_seMynewsdesk_ukMynewsdesk_noMynewsdesk_dkMynewsdesk_fi Mynewsdesk_sg Global Twitter Språk: Engelska Ansvar: Marknad HQ Global Twitter Språk: Engelska Ansvar: Marknad HQ Mynewsdesk_lokalt Språk: Lokalspråk Ansvar: Lokal kundservice och community assistant (marknad)

17 VÅRA BLOGGAR - WORDPRESS Hur och vad? Digital PR, marknadsföring, kommunikation – ej sälj! Våra nya produkter Best practise – låt kunderna berätta själva Gästbloggare Uppdaterar 3 grr/veckan Mest lästa PR- och kommunikationstrender 2011

18 FACEBOOK EXTERNT - EN KLAR UTMANING

19 FACEBOOK INTERNT – STOR FRAMGÅNG Egen grupp – Mynewsdesk People Bara anställda Skapar engagemang, bygger Mynewsdesk- anda och interna värderingar när företaget växer Privata sfären på Facebook fortfarande möjlig + Interna mailen minskat kraftigt

20 YOU TUBE Egen visuell profil Allt videomaterial laddas upp (manuellt eller automatiskt från pressrum) Passiv kanal idag (tyvärr pga av innehåll – men snart!) Video växer så vi kommer satsa mer – investera i egen kanal och engagemang

21 VÅRA SOCIAL MEDIA NEWSROOMS

22 SKAPA ENGAGEMANG OCH DIALOG

23 VAR, VARFÖR OCH AV/TILL VEM? SäljMarknadKundservice Varför?Hitta leads, konsultera, köpbekräftelse, fördjupning Bygga relationer och varumärke, skapa buzz, generera leads, utbilda kunder, fördjupning Öka kundlojalitet, lösa problem, överträffa förväntningar Vilka kanaler?Twitter, FacebookTwitter, Facebook, Blogg, Linkedin, Youtube, Slideshare, Mynewsdesk Twitter, Facebook, chat Hur ofta?Dagligen Av vem?Alla Till vem?Prospekts, nya och existerande kunder Prospekts, nya och existerande kunder/användare, påverkare, ambassadörer Kunder, användare Mäts?Intäkter, prospektsSign-ups, tweets, retweets, likes, nedladdningar, followers, views/läsare Kundnöjdhet, svarsfrekvens Bubblare: Rekrytering!

24 TACK!

25 FÖR MER INFORMATION OCH LÄSNING PR Insights: Vår blogg: Prova Mynewsdesk och skapa konto:


Ladda ner ppt "SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk."

Liknande presentationer


Google-annonser