Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring."— Presentationens avskrift:

1 Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef

2

3 Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring i hemmet i över 90% av fallen medan köp och genomförande sker oftast gemensamt.

4 Vision  Att bli en ledande Nordisk aktör för handel med byggvaror över internet.

5 Affärsidé  Genom en attraktiv e-handel ska vi marknadsföra ett brett sortiment av byggvaror till marknadsanpassade priser och leverera hela vägen hem till dörren.  Nyckelord för bygghemma.se ska vara enkelhet, tillgänglighet, bekvämlighet och trygghet.

6 Målsättning 2014  Marknadsledande inom segmentet byggvaror på internet  Omsättning 750 MSEK

7 Grundstenarna inom e-handel  Näthandel sker 24 timmar om dygnet 365 dagar om året  Följer inte traditionell handel  Störst försäljning söndag mellan 21.00-22.00

8 Hur vi lyckades  Viktiga samarbeten redan från start

9 Linnéuniversitetet  Design förändringar  Facebook projekt  Media och Inspiration  iPhone App

10 Och glöm inte att mäta  Följ trafik både online och offline  Antal order/kategori och produkt  Konverteringsgrad  Beteende och navigering

11 Mät, testa, ändra, mät

12 Mäta trafiken i realtid

13

14

15 Om framtiden  Multikanalsförsäljning – gränserna försvinner • Web, katalog, mobilt och butik  Multikanalsmarknadsföring  Nästa stora kanal inom e-handel blir mobilt, 91% har den inom 1 meters räckhåll!  Leverans & paketering  Trovärdighet och kundservice

16 Kvalité & uppföljning  Logistik  Kundservice  Kvalitetsuppföljning med leverantörerna  Lean Produktion

17 Visioner 2012  Lagerhubbar / Partner  Shop in shop  Centrallager  Installationstjänster  Nordisk etablering

18 Vår närvaro!  Internetmarknadsföring  TV-kampanjer  Radioreklam  Sponsring av TV-satsningar  Annonsering i utvalda tidningar och magasin  PR  Samarbeten

19 Marknadsföring på Internet Marknadsföring på internet är dagens mest kostnadseffektiva marknadsföring. Genom internetmarknadsföring nås potentiella kunder som söker exakt efter det som finns på din hemsida. Marknadsföringen online har ökat markant de senaste åren vilket har gjort det kostsamt att marknadsföra sig online.  Sökmotoroptimering SEO  Sponsrade länkar (Google Adwords)  Affiliate  Sociala medier (Blogg, You Tube, Twitter, Facebook)

20 Marknadsföring på TV Trots Internets stadiga ökning i popularitet under de senaste åren, är TV fortfarande det dominerande medium i svenska hushåll.  Sponsor paket  Reklamfilm

21 Public relations PR är ett mycket kraftfullt marknadsföringsverktyg, vars roll har blivit en allt viktigare för oss i vår marknadskommunikation.  Skapa trygghet för varumärket  Öka kännedom om varumärket  Visar att vi hela tiden är på tå

22 Tack! Kontakta mig gärna för frågor johan.uddh@bygghemma.sejohan.uddh@bygghemma.se


Ladda ner ppt "Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring."

Liknande presentationer


Google-annonser