Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

2015-04-02 Frimis 2014. 2 2015-04-02 Fångade alla de politiska förutsättningarna Individuella skillnader men lyckades ändå bra Inte en ”kamp” mellan WEB.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "2015-04-02 Frimis 2014. 2 2015-04-02 Fångade alla de politiska förutsättningarna Individuella skillnader men lyckades ändå bra Inte en ”kamp” mellan WEB."— Presentationens avskrift:

1 Frimis 2014

2 Fångade alla de politiska förutsättningarna Individuella skillnader men lyckades ändå bra Inte en ”kamp” mellan WEB och Telefon Missade SD och MP

3 Misstroendeeffekt Ökad misstro mot undersökningsföretag Rädsla för åsiktsregistrering Rädsla för fel partisympati = repressalier 8,6 % vägrade uppge parti på valdagen

4 Vi kopplas ihop med detta

5 Rykten: Media är kunden, vi gör som kunden kräver – Sänk SD:s siffror Vi sysslar med åsiktsregistering Personuppgifter kan läcka/bli hackade Andra (tex EXPO) utger sig för att vara undersökningsföretag

6 Många rykten Breda plattformar för dessa, alternativ massmedia, som anses ”våga” tala sanning: Avpixat Flashback Fria tider Sverige granskar Osv.

7 Lösning? Öppenhet Integritet Neutralitet Ta bort mystiken Undersökningar ingen black box där vad som helst viktas till Metodutveckla


Ladda ner ppt "2015-04-02 Frimis 2014. 2 2015-04-02 Fångade alla de politiska förutsättningarna Individuella skillnader men lyckades ändå bra Inte en ”kamp” mellan WEB."

Liknande presentationer


Google-annonser