Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Kommunikationsdagarna 2011 Göteborg 25 - 26 augusti Sociala medier.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Kommunikationsdagarna 2011 Göteborg 25 - 26 augusti Sociala medier."— Presentationens avskrift:

1 Kommunikationsdagarna 2011 Göteborg augusti Sociala medier

2 Är sociala medier en del av er kommunikation 2011?

3 Förvirrande?

4 Vad har vi gjort som är så himla bra då?

5 Bakgrund för vår pilot ”Vi vill göra en film som dom har gjort i Torsby, som vi vill lägga ut på youtube” Torsby

6 Förutsättningar Syfte Mål Tid (resurs) Engagemang

7 Syfte och mål Syfte – Vill synliggöra verksamheten i Värmland Mål – Bredda rekryteringsprocessen med målet att attrahera och bli fler medarbetare i Värmland

8 Så här gjorde vi Foton Filmer Landstingets webbplats Rekryteringsföretag Facebook

9 Resurs och tid? Bloggteam på 5 personer 1 inlägg/månad Gästbloggare vid intresse/behov Plan för ett år med planerade aktiviteter Förankring hos chef/er

10

11 Riktlinjer för sociala medier Arbetsgrupp (flera olika kompetenser) Övergripande dokument Sprida informationen – den största utmaningen!

12 … som arbetsredskap Ansvar på centralt och lokal nivå Vad får verksamheterna göra? Hur gör de?

13 … som privatperson Sociala medier som ytterligare en kanal Lagar reglerar Gränsen mellan jobb och privat

14 Tack för att ni lyssnade! Mattias Karlsson, webbansvarig e-post: telefon: , Eva Holmgren, 1177 och webb e-post: telefon: ,


Ladda ner ppt "Kommunikationsdagarna 2011 Göteborg 25 - 26 augusti Sociala medier."

Liknande presentationer


Google-annonser