Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Kort om Matrisen  Bildat 1990  230 anställda  Cirka 2500 kunder  Kontor i Stockholm, Göteborg, Västervik, Linköping, Uppsala, Malmö, Gävle och Helsingfors.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Kort om Matrisen  Bildat 1990  230 anställda  Cirka 2500 kunder  Kontor i Stockholm, Göteborg, Västervik, Linköping, Uppsala, Malmö, Gävle och Helsingfors."— Presentationens avskrift:

1 Kort om Matrisen  Bildat 1990  230 anställda  Cirka 2500 kunder  Kontor i Stockholm, Göteborg, Västervik, Linköping, Uppsala, Malmö, Gävle och Helsingfors Under mer än 20 år har vi tillhandahållit redovisningstjänster som tillgodoser våra kunders höga krav på kvalitet, leverans och kostnadseffektivitet.

2 Matrisen Fastighet  Startade 2004  Utvecklades tillsammans med Sveafastigheter  50 medarbetare i Stockholm, Västervik och Helsingfors  Våra kunder är fastighetsfonder, fastighetsbolag, projektbolag, och asset management bolag  Svenska och internationella kunder  Kundanpassad rapportering  Internationella redovisningsprinciper  Kvalité och internkontroll

3 Matrisen Fastighet - RFB  Internt kvalitetsprojekt – Rätt Från Början  Genomgång av arbetssätt tillsammans med 3L  Kontroll av alla våra kunders databaser samt skapat nytt mallbolag för nya kunder  Intern utbildning mm  Driftsättning nya moduler i 3L under hösten

4 Ekonomiprocesser – vad är det? •Låt kravet på rapporter och information från systemet styra och inte tvärtom. •Löpande avstämning av behovet av information och rapporter. Genomgång av arbetssätt och systeminställningar med viss regelbundenhet. •När nya programversioner kommer – fundera på om era rutiner behöver anpassas för att kunna utnyttja förändringarna. Hur och vilka förändringar / förbättringar ska vårt företag använda? •Enhetliga definitioner inom företaget – alla pratar samma språk. Skriv gärna ned vad som gäller så även nyanställda vet. Det gäller både för rutiner och begrepp. •Bestäm vilka register som ska användas och till vad samt vem som ansvarar för att hålla dem uppdaterade.

5  Dagliga rutiner som in- och utbetalningar ska vara effektiviserade så långt som möjligt.  Gå igenom t ex bokslutsprocessen och se hur man jobbar för att få fram uppgifterna. Kan man förändra / förenkla något?  Finns det funktioner i 3L som kanske inte används än men som skulle underlätta det dagliga arbete?  Våga prova lösningar som kanske inte 3L har tänkt på. Systemet kan anpassas / användas för saker som man kanske inte tänkt på. (Se till att ha en test DB att prova i först!) Ekonomiprocesser – 3L

6 Lena Blomberg Telefon alt


Ladda ner ppt "Kort om Matrisen  Bildat 1990  230 anställda  Cirka 2500 kunder  Kontor i Stockholm, Göteborg, Västervik, Linköping, Uppsala, Malmö, Gävle och Helsingfors."

Liknande presentationer


Google-annonser