Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 1 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 1 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December."— Presentationens avskrift:

1 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 1 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009 Stockholm, December 2009

2 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 2 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Information om undersökningen

3 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 3 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Information om undersökningen Metod MetodOnlineintervju UrvalsramYouGovs Internetpanel i Sverige bestående av 46 000 förrekryterade kvinnor och män i åldrarna 15-74 år som vill delta i undersökningar. Panelen ären så kallad accesspanel. Urval Undersökningen är genomförd bland kvinnor och män i åldern 18-74 år. Dessa utgör ett representativt urval av den svenska befolkningen vad gäller kön, ålder och region. Nettourval1173 Datainsamling9-13 december 2009 Vid publicering av undersökningsresultat skall YouGov anges som källa.

4 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 4 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Bakgrundsvariabler Information om undersökningen

5 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 5 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Resultat

6 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 6 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Viktigt vid köp av vitvaror. Givna svarsalternativ

7 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 7 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Vad kan leda till ett byte? Givna svarsalternativ

8 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 8 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Fördelar med köp från samma ställe? Givna svarsalternativ

9 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 9 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Ser andra fördelar. Öppna svar Ser du några fördelar med att kunna köpa kök och vitvaror på ett ställe (samma butik/varuhus)? Bas: Ser andra fördelar (n=53st) Exempel öppna svar Rubriker/rubriken utgör 3% eller mer av basen Exempel öppna svar Rubriker/rubriken utgör 3% eller mer av basen Samordnad frakt/ leverans/ transport (14st) - leveranssamordning - Samordnad frakt - Samfrakt Slipper åka till flera ställen (9st) - behöver bara handla på ett ställe - slipper åka runt till flera ställen - Slipper åka till ett annat ställe = bekvämt Tidsbesparande (7st) - tidsbesparande - Tidsbesparing - går snabbare Service och garantifrågor samlade/ en motpart (7st) - En motpart, en ansvarig för alla problem som kommer upp... - En förhandlingspart - Lättare att hantera ev garantier då man bara har ett ställe att vända sig till Billigare (4st) - Personlig sammansättning av olika köksdelars kvalitet och pris ger lägre totalkostnad - pris, leverans och installation - priset, hemkörning

10 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 10 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Från samma leverantör i eget kök?

11 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 11 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Enhetlig stil?

12 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 12 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Passform

13 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 13 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Fronter

14 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 14 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Vitvarors ålder

15 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 15 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Boendeform

16 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 16 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Vägning av data

17 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 17 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Vägning av data Urvalet är kontrollerat och representativt, enligt SCBs definition, för variablerna kön, ålder och region innan screening.

18 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 18 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Presentation YouGov

19 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 19 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Presentation YouGov Presentation av företaget YouGov genomför kompletta analyser som hjälper företag att bättre förstå sin marknad samt maximera effekten av reklam och produktlanseringar. Till sin hjälp har YouGov ett effektivt undersökningssystem och 125 000 personer i en Nordisk panel. YouGov är noterat på engelska börsen och har kontor över hela världen. Med målet att förändra undersökningsvärlden fokuserar YouGov i Sverige på kundnytta, smarta och enkla lösningar för att kunna leverera rätt beslutsunderlag i rätt tid.

20 IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 20 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Presentation YouGov Kontakt YouGov Sweden AB Holländargatan 17 B 111 60 Stockholm T +46 8 4100 5810 YouGov Sweden AB Västergatan 1 211 21Malmö T +46 40 630 16 20 YouGov Zapera A/S Ryesgade 3A, 1. 2200 København N T +45 7027 2224 YouGov Norge AS Møllergata 8 0179 Oslo T +47 2242 3200 Konsult: Per Fremle per.fremle@yougovsweden.se Projektledare: Charlotte Wahlberg charlotte.wahlberg@yougovsweden.se www.yougovsweden.se


Ladda ner ppt "IKEA Svenska Försäljnings AB© 2009 YouGov 1 SE2009-701 Omnibus Express v.50 IKEA Svenska Försäljnings AB Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December."

Liknande presentationer


Google-annonser