Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009"— Presentationens avskrift:

1 Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009
Stockholm, December 2009

2 Information om undersökningen

3 Information om undersökningen
Metod Metod Onlineintervju Urvalsram YouGovs Internetpanel i Sverige bestående av förrekryterade kvinnor och män i åldrarna år som vill delta i undersökningar. Panelen är en så kallad accesspanel. Urval Undersökningen är genomförd bland kvinnor och män i åldern år. Dessa utgör ett representativt urval av den svenska befolkningen vad gäller kön, ålder och region. Nettourval 1173 Datainsamling 9-13 december 2009 Vid publicering av undersökningsresultat skall YouGov anges som källa.

4 Information om undersökningen
Bakgrundsvariabler Rubrik Underrubrik Kön Kvinna Man Ålder 18 - 29 år 30 39 år 40 49 år 50 59 år 60 74 år Region Norra Sverige Norra mellersta Sverige Stockholm Södra mellersta Sverige Skåne , Halland och Blekinge Beondeform Friliggande villa/radhus Bostadsrätt Hyresrätt

5 Resultat

6 Viktigt vid köp av vitvaror. Givna svarsalternativ

7 Vad kan leda till ett byte? Givna svarsalternativ

8 Fördelar med köp från samma ställe? Givna svarsalternativ

9 Rubriker/rubriken utgör 3% eller mer av basen
Ser andra fördelar. Öppna svar Ser du några fördelar med att kunna köpa kök och vitvaror på ett ställe (samma butik/varuhus)? Bas: Ser andra fördelar (n=53st) Exempel öppna svar Rubriker/rubriken utgör 3% eller mer av basen Samordnad frakt/ leverans/ transport (14st) - leveranssamordning - Samordnad frakt - Samfrakt Slipper åka till flera ställen (9st) - behöver bara handla på ett ställe - slipper åka runt till flera ställen - Slipper åka till ett annat ställe = bekvämt Tidsbesparande (7st) - tidsbesparande - Tidsbesparing - går snabbare Service och garantifrågor samlade/ en motpart (7st) - En motpart, en ansvarig för alla problem som kommer upp... - En förhandlingspart - Lättare att hantera ev garantier då man bara har ett ställe att vända sig till Billigare (4st) - Personlig sammansättning av olika köksdelars kvalitet och pris ger lägre totalkostnad - pris, leverans och installation - priset, hemkörning

10 Från samma leverantör i eget kök?

11 Enhetlig stil?

12 Passform

13 Fronter

14 Vitvarors ålder

15 Boendeform

16 Vägning av data

17 Vägning av data Urvalet är kontrollerat och representativt, enligt SCBs definition, för variablerna kön, ålder och region innan screening.

18 Presentation YouGov

19 Presentation YouGov Presentation av företaget
YouGov genomför kompletta analyser som hjälper företag att bättre förstå sin marknad samt maximera effekten av reklam och produktlanseringar. Till sin hjälp har YouGov ett effektivt undersökningssystem och personer i en Nordisk panel. YouGov är noterat på engelska börsen och har kontor över hela världen. Med målet att förändra undersökningsvärlden fokuserar YouGov i Sverige på kundnytta, smarta och enkla lösningar för att kunna leverera rätt beslutsunderlag i rätt tid.

20 Presentation YouGov Kontakt
Konsult: Per Fremle Projektledare: Charlotte Wahlberg YouGov Sweden AB Holländargatan 17 B Stockholm T YouGov Sweden AB Västergatan 1 211 21Malmö T YouGov Zapera A/S Ryesgade 3A, 1. 2200 København N T YouGov Norge AS Møllergata 8 0179 Oslo T


Ladda ner ppt "Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009"

Liknande presentationer


Google-annonser