Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Capona presentation
2
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Disposition w Kort om Capona w Hotellmarknaden i Norden w Delårsrapporten V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P
3
Capona 2002-09-30 w Nordiskt hotellfastighetsbolag w 42 hotellfastigheter w Ca 6 700 hotellrum w Bokfört värde fastigheter ca 2 435 MSEK w Börsvärde ca 900 MSEK V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Osl o
4
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Ägarstruktur 2002-09-30 Kapitalandel /Justerad Aktieägareröster, % röstandel 1
5
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Caponas affärsidé Att äga och aktivt förvalta hotellfastigheter på den nordiska hotellmarknaden
6
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Caponas mål w Att vara det ledande hotellfastighetsbolaget i Norden w Att avkastningen över en konjunkturcykel ska vara högre än andra jämförbara placeringsalternativ w Att soliditeten långsiktigt ska uppgå till cirka 30 procent w Att räntetäckningsgraden lägst ska uppgå till 1,5 gånger
7
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Strategier för fastighetsbeståndet w Koncentration till Nordens storstadsregioner och regionstäder w Mellan- till högklass hotell med minst 75 hotellrum w Aktivt delta i omstruktureringen av hotellfastighets- marknaden w Kontinuerligt förbättra hotellfastigheternas miljöanpassning
8
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Strategier för aktiv förvaltning w Omsättningsbaserade hyresavtal w Starka och välkända varumärken med professionella hotelloperatörer w Nära och långsiktigt samarbete för att utveckla hotellen och öka deras omsättning w Branschkunskap genom egen hotelloperatörs- verksamhet
9
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hotelloperatörsverksamheten Aronsborgs Konferenshotell Täby Park HotelWisby Hotell w Strategisk betydelse: - kontinuerlig och uppdaterad branschkunskap, marknadsinformation samt beredskap
10
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hotellens varumärken 2002-09-30 V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P
11
Caponas hotellprofil 2002-09-30
12
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hyresintäkterna per land 2002-09-30 Hyresintäkterna geografiskt fördelade 2002-09-30 Sverige 78% Norge 11% Danmark 6% Finland 5% Regionstäder 39% Övriga orter 2% Storstadsregioner 59%
13
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Börskursutveckling
14
Capona-aktiens totalavkastning
15
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Faktorer som påverkar Caponas hyresutveckling w Hotellens varumärken w Hotelloperatörerna w Geografiska lägen w Förvaltningen starka och välkända professionella tillväxtorter aktiv och långsiktig
16
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P w Den nordiska hotellmarknaden w Caponas hotellmarknad Hotellmarknaden
17
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Nordiska hotellmarknaden, augusti 2001 - juli 2002
18
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Caponas hotellmarknader, augusti 2001 - juli 2002
19
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hotellgästerna i Norden Övriga Europa 14% Övriga världen 9% Nordiska 77%
20
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Utveckling sålda rum 1993 - 2002 1 Utveckling rumskapacitet 1993 - 2002 1 1) Augusti 2001 - juli 2002
21
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Beläggningsgrader 1989-2002 1 1) Augusti 2001 - juli 2002
22
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Utveckling snittpris per sålt rum 1993 - 2002 1 1) Augusti 2001 - juli 2002
23
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Sverige - cirka 1 560 hotell
24
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hotellgästerna i Sverige Övriga Europa 10% Övriga världen 6% Nordiska 84% (USA 2%)
25
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Storstockholm - cirka 200 hotell
26
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hotellgästerna i Storstockholm Övriga Europa 17% Övriga världen 12% Nordiska 71% (USA 4%)
27
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Göteborg - cirka 50 hotell
28
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Norge - cirka 1 000 hotell
29
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hotellgästerna i Norge Övriga Europa 22% Övriga världen 8% Nordiska 70% (USA 4%)
30
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Oslo - cirka 70 hotell
31
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Danmark - cirka 500 hotell
32
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hotellgästerna i Danmark Övriga Europa 15% Övriga världen 10% Nordiska 75% (USA 2%)
33
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Öresundsregionen - cirka 140 hotell
34
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Finland - cirka 700 hotell
35
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hotellgästerna i Finland (USA 2%) Övriga Europa 15% Övriga världen 6% Nordiska 79%
36
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Helsingfors / Vanda - cirka 55 hotell
37
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Delårsrapport w Resultat- & balansräkningar w Nyckeltal w Prognos 2002
38
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Resultaträkning 2002-09-30, 9 månader
39
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Fastighetsverksamhetens resultat 2002-09-30, 9 månader
40
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Fastighetsverksamhetens utveckling *) Proforma
41
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hotelloperatörsverksamhetens resultat 2002-09-30, 9 månader
42
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hotelloperatörsverksamheten 2002-09-30, intäkter fördelade per hotell Aronsborgs Konferenshotell 51% Täby Park Hotel 24% Wisby Hotell 25%
43
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Hyresintäkter per geografisk marknad 2002-09-30, 9 månader
44
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Balansräkning
45
Nyckeltal
46
Fastighetsbeståndet 2002-09-30
47
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Räntebindningsstruktur 2002-09-30
48
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Prognos 2002 w Resultatet efter finansnetto för helåret 2002 bedöms bli i nivå med motsvarande resultat år 2001, 128 mkr
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.