Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Neuro varumärke Neuro visuella identitet Neurorapport E-hälsa
Kunskapsdagarna Skellefteå 3-4 juni 2018
2
Alla dessa begrepp Varumärke = ett namn, en symbol eller ett tecken, som används för att identifiera produkter eller tjänster. Logga = ett grafiskt varumärke som vanligtvis används som marknadsföring genom att underlätta omedelbar visuell igenkänning. Neuro är vår organisations logga. Varumärkesplattform = är ett strategiskt styrdokument i den varumärkesuppbyggande processen. Grafisk profil/Visuell manual = De regler som beskriver användandet av organisationens logotyp samt vilka färger och bokstavstilar som ska användas i de trycksaker organisationen producerar. Anledningen till fastställande av grafiska profiler är i huvudsak att ge ett likriktat användande av de bilder och texter som representerar organisationen och fungerar som dess "ansikte utåt".
3
Ett samhälle där människor med neurologiska diagnoser har samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter som alla andra. Vision berättar hur vi vill se framtiden Är vi nära? Både och. Neuros vision
4
Neuro står för framtidstro, trovärdighet och enkelhet.
Vem står för Neuros framtidstro? Ni, hälso- och sjukvården, rehabilitering och forskning. Ni som mötesplats och opinionsbildare Vem står för Neuros trovärdighet? Ni och Neurorapporter. Ni I möten med människor och beslutsfattare Vem organisera enkelhet? Vem sänker trösklarna? Vi, vi och vi. Neuro står för framtidstro, trovärdighet och enkelhet. Vår gemensamma värdegrund och ledord
5
Neuros visuella identitet (se bifogat material)
Sidorna 5, 7, 13, 16 Neuros visuella identitet (se bifogat material)
6
Neurorapport E-hälsa Neurorapport E-hälsa visar att patientens digitala förutsättningar är mycket varierande Det är en "postnummerfråga". Bredband och tillgång till digitala tjänster inom hälso- och sjukvården är ojämnt utbyggt över landet. Neuro menar att det dessutom krävs en satsning på patienterna för att rusta dem för e-hälsa, vision e-patient Vad kan var och en kan göra i sin roll? Användning av e-hälsoverktyg och -tjänster kan förbättra upplevelsen av hälsa, livskvalitet och kontakterna med vården som sådan. Personer med neurologiska diagnoser utgör en mycket heterogen patientgrupp i förhållande till e-hälsa. Det behövs både generell och riktad information och utbildning om e-hälsa. Fördjupningsstudier om olika patientgruppers behov och förutsättningar behövs. Kännedomen om 1177 Vårdguiden måste öka och användningen förenklas. Hälsoappar behöver ”varudeklareras” och kvalitetssäkras.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.