Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Universitets Styrelse
Universitetsledning - Rektor Fakultet - Dekanus Förslag på RHs organisation from HT 2012, beslutat 9 jan 2013, uppdaterad i september 2013 Föreståndare Personalansvar, APT, Lokaler och arbetsmiljö,, kvalitetsfrågor i utbildning, strategisk utveckling av verksamheten, forskning, undervisning. Ombud för lika villkor Per Svedman avs 30 tim/termin Ej avsatt tid Arbetsmiljö och Förebyggande brandskydd hanteras genom APT Internationalisering Externa relationer/samverkan Innovationer RH Styrelse Administrativ organisation Utbildningsorganisation PUS(S)-gruppen Programutvecklingsgruppen Forskning Forskarutbildning Uppdragsutbildning Ansvar för all administration relaterad till utbildningen Marie Antagning, Studieadministration Registrering, löpande studentuppföljning, publikation av info Publikation av kursutvärderingar inkl analys It-samordning Arkivsamordning Marie/Maria/Ylva Ekonomi, löpande ekonomisk uppföljning, rapporter, prognoser i samråd med enhetschef. Personalfrågor (Ylva) Peter Utbildningssamordning - Styrdokument UB/KP Planering av utvecklingsarbete av nya kurser i samråd med Ute Kursekonomi uppföljning och analys Antagning och Uppföljning av Studenter, Studentfrågor Bemanning Peter/Ute Ansvar för det pedagogiska upplägget i kurser/program och för att ekonomin i varje kurs hålls Gastronomi Matlagning - Björn + Hanna + externa lärare + Ute Gastronomi Värdskap, drycker – Per, Peter, + extern lärare + Ute Vetenskaplig strimma i programmet Ute, Inger, Peter Lärarnas utvecklings-arbeten – Ute, Inger tillsammans med adjunkter + externa lärare Ansvarar för Programmets helhet och kvalitet enl UKÄs kvalitetskrav Hela lärarlaget Peter (kallande), Björn, Per, Inger, Hanna, Joachim, Ute, Marie vid behov -Möten hålls i relation till programrådets möten 2ggr per termin, bör läggas upp som heldagsworkshop. -Programmets utveckling i relation till omvärlden/forskning/konstnär-ligt utvecklingsarbete -Kursplaner, utbildningsplaner Prioritet -Att varje kurs har en kursansvarig lärare (lista för varje termin) -Handledare/ examinator för uppsatser ej samma person!! -Att varje kursansvarig lärare i god tid (terminen innan kursen går) tar fram en studieanvisning/studiehandledning/studieguide (OBS mall finns på Cambro) samt betygskriterier för kursen (måste sammanfalla med kursens FSR) och en litteraturlista som är aktuell -Kopplad till kursplanering görs det en kursbudget. -Avstämning /kontakt med biblioteket ansvarar varje lärare för - Varje kursansvarig lärare ansvarar för att en utvärdering tas fram enligt beslut inkl analys av resultatet Ansvarar för utveckling av forskningen och magisternivån - Högsta prioritet!! Ta fram en strategi och handlingsplan för hur forskningen skall utvecklas. - Start av nya forskningsprojekt, ansökningar Inger, Ute - Ta fram en AST för forskar-utbildningen - Anställning av doktorander - Anställning av gästprofessorer - Samarbeten med andra enheter vid UMU - Samarbeten med andra enheter inom ämnet - Skissa på en utbildningsplan för ett magisterår/masterprogram, undersöka hur ett magisterår kan dockas till befintliga kurser inom fakulteten. Ute, Inger, Dieter, Peter, samt undervisande och administrativ personal Ansvar för behovsstyrda branschutbildningar Är avhängig lokal- och personalfrågan och måste anpassas när verksamheten tillåter det. Lokalfrågan Måste drivas kontinuerligt då utbildningen idag måste anpassas efter tillgång och utrustning av lokalerna idag begränsar verksamhetens utveckling Utrustning behövs för att kunna bedriva högkvalitativ undervisning och forskning i lokalerna En visionsritning för nya lokaler har tagits fram i samarbete med arkitekt och all personal och Balticgruppen. Ute, Dieter samt övrig personal Hur involveras externa lärare som länge varit med framöver – ny roll Ersättare behövs Resurser OBS!!! Båda inriktningar Bibliotek Goda kontakter med bibliotekarie för pedagogisk verksamhet Bibliotekets bestånd relaterad till måltid måste ses över och utvecklas Ute, Peter
2
Styrelseledamöter RH Styrelse Ordförande
Mikael Wiberg, professor, Informatik Ledamöter Greg Neely, docent, Psykologi Åsa Nilsson Lindgren, universitetslektor, Kemi Björn Norén, adjunkt, Måltids- och Restaurangvetenskap/delas med Per Svedman adjunkt, Måltids- och restaurangvetenskap Studentrepresentant Linnea Fast behöver ersätts 2015 Studentsuppleant Anne-Charlotte Paas ersätts 2015 Externa styrelseledamöter Maria Maruschka, Källarmästare, Grand Hôtel Stockholm Ulf Sjödin, MW, kategorichef, Systembolaget Fler personer kan adjungeras om styrelsen beslutar.
3
Beslutsordning vid Restauranghögskolan
Veckomöten Informella avstämningar Efter behov APT Allmän personal träff, formell En gång per månad Beredande för LSG LSG (Lokal samverkansgrupp) Formellt möte mellan arbetsgivare och Fackliga representanter, repr för lika villkor Arbetsmiljöombud och verksamhetsansvariga Kallande Ylva, ordförande Cecilia Beredande för FSG FSG - Fakultetssamverkansgrupp Beslut om anställningar Rekryteringsprövningar Anställningar/Uppsägningar Samverkan kring köken, etc
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.