Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Analys och utvärderingsfrågor resultat (yngre skola) ___________________________________________________________________________ Huvudfrågeställning: Vad.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Analys och utvärderingsfrågor resultat (yngre skola) ___________________________________________________________________________ Huvudfrågeställning: Vad."— Presentationens avskrift:

1 Analys och utvärderingsfrågor resultat (yngre skola) ___________________________________________________________________________ Huvudfrågeställning: Vad kan vi se med hjälp av årets resultat behöver förändras och utvecklas i vår undervisning? Hur kan vi lyfta in och tydliggöra det i nästa års planering? Ämnesanalys och kartläggning av förbättringsområden inom ämnen  Vilka mönster ser vi i årets resultat jämfört med föregående års resultat? (trendbild NP)  Jämför resultaten i de olika delproven NP.  Vad säger oss årets screening i Partillemodellen?  Hur skiljer sig de olika ämnenas resultat åt i år? Vad kan ha påverkat det?  Vad säger oss översikterna i Unikum?  Jämför utifrån olika aspekter t ex ämnen, pojkar och tjejers resultat. Finns det några skillnader i resultat? I så fall vad tror ni det beror på?  Vilken förmåga har våra elever lyckats bäst på i år? Vad är tänkbara orsaker till att de lyckats bra med just denna förmåga?  Vilken förmåga har eleverna presterat sämst på i år? Vad är tänkbara orsaker till att de lyckas sämre med just denna förmåga?  Vad kan vi se med hjälp av årets resultat att vi behöver förändra och utveckla i vår undervisning? Vilka utvecklingsområden ser vi? Allmändidaktisk analys och kartläggning av förbättringsområden som ej är ämnesspecifika  Vilka metoder och strategier kan vi se fungerar bra i våra elevgrupper utifrån våra elevers behov? Hur vet vi det?  Vilka metoder och strategier som vi idag använder kan vi se inte fungerar bra utifrån våra elevers behov? Hur vet vi det? Vad gör vi istället?  Hur gör vi idag för att medvetet bedriva en undervisning som tränar eleverna i olika lärstrategier, ansvarstagande och studieteknik? Hur kan vi lyfta in och tydliggöra det i nästa års planering?

2

3 DelprovABCDEFGHSnitt NP Svenska åk 3 2016 MuntligLäsa berättandeLäsa faktaHögläsningTextsamtal Skriva- berättandeSkriva- stavningSkriva- fakta Oxled99,190,594,898,3100,094,088,897,495,4 Partille (alla)99,190,991,796,698,590,585,892,193,2

4

5 NP Matte Åk 3 Muntlig Sannolikhet, huvudräkning Uppdelning av tal Geometriska begreppRäknesätt Mätning massa Enkla problem Snitt 2016 2016ABCDEF1F2G1G2Snitt 2016 Partille (alla)93,892,488,488,288,790,77791,188,688,8 Oxled89,7 91,485,190,587,981,094,088,888,7


Ladda ner ppt "Analys och utvärderingsfrågor resultat (yngre skola) ___________________________________________________________________________ Huvudfrågeställning: Vad."

Liknande presentationer


Google-annonser