Arbetet i Munkedal Vad har vi gjort? Arbete med betyg och bedömningsfrågor i samarbete med V8- kommunerna. ”Röda tråden”-träffar terminsvis, sv – ma – en. Beslut i ledningsgruppen om gemensamt förhållningssätt till de skriftliga omdömena. Samordning av de lokala kursplanerna (1,5dag). Engagerandet av Per Måhl i arbetet med uppgifts- och provkonstruktion. Utbildning i Skolverkets regi angående IUP och skriftliga omdömen (ledningsgruppen).
Arbetet i Munkedal Vad kommer vi att göra? Slutsatser av det vi hittills har gjort. Förändringar? Fortsatt utbildning i IUP och skriftliga omdömen. Fortsatt arbete med betyg och bedömning (bl.a. uppgifts- och provkonstruktion. Den nya läroplanen och dess konsekvenser.
Skriftligt omdöme i Kemi Har ej nått målen X Har nått målen Har nått målen med marginal Ett kvalitativt kunskapsmål kan nås på olika kvalitativa nivåer. Vad innebär det då att eleven: Har nått målen Har nått målen med marginal
Ett skriftligt omdöme kan utformas som text eller som symboler som i några steg beskriver elevens kunskaper i förhållande till i förväg bestämda kunskapsnivåer och förmågor. Om ett omdöme utformas med hjälp av symboler eller med t.ex. kryss i en mall är det viktigt att omdömet kompletteras med en mer nyanserad beskrivning för att göra informationen om elevens kunskaper tydlig