Idrott och hälsa 1. Vem är MT? Maria Talevska Hemsida: mariatalevska.weebly.com.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Snabbguide och tips.
Advertisements

Att hålla lektion i ämnet Idrott & Hälsa
Välkommen till Studenthälsan!
ARBETSGIVAREN                                        Som arbetsgivare har du ett lagstadgat ansvar för att ta tillvara dina medarbetares arbetsförmåga.
Tränings och Tävlingslära
Solanderskolan presenterar
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering S7 och Ehternet & Profibus Öppen utbildning 6-9 april Utbildare: Tage Strandberg Plats:
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektmedarbetare Öppen utbildning 4/ Utbildare: Jesper Olsson Plats: Consensus.
Känner du att du har rätt att älska vem du vill utan att någon lägger sig i?
Boo Fotbollsförening - en förening att vara stolt över Boo FF vill tacka er för året och önska er alla ett riktigt skönt avslut på 2013 Vinterträningen.
Introduktion till filmen Klicka för att se filmen.
Praktisk arbetslivsorientering
Utlandsstudier för I:are
Intervju inför ViV-projektet.
Johari-fönstret Jag vet, Andra vet Jag vet ej, Andra vet ARENA BLINT
STUDIEMILJÖ Nu har du kommit till modul 2. Den handlar om din studiemiljö. Hur mycket har du egentligen tänkt på din fysiska studiemiljö? Har du funderat.
Välkomna till föräldramöte för klass 4C
Hälsovecka på Olaus Petriskolan Arbetslag B 2009
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Bild 1 Välkomna! Lärarhandledning: 1.
Konferens och evenemang
Instruktioner BF12A – BF12B
 I denna bilaga ger vi en kortfattad presentation inom olika områden gällande träning och hälsa som vi erbjuder på Forma träningscenter.  Kontakta gärna.
Välkomna till föräldramöte för år 2
Träningsdagbok – vad ska det vara bra för?
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Lyckad träning Hur?.
Sociala och kulturella fenomen Livsstilar och kroppsideal
Välkommen till Braås skola
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Uppdaterad januari 2015 Webbanmälan till högskolestudier ht 2015 Material för studie- och yrkesvägledare.
HÄLSA Föreläsning om HÄLSA Av och med Stefan Lindström
Jakobsgårdskolan ansvar - kunskap - självkänsla - framtid ….på väg mot en hälsodiplomering...
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Kristina Yondt
VÄLKOMNA!. Presentation Porträttet Film ”Om engagerad 2.0” Vilka förväntningar har du på denna utbildning?
Fjordskolans förväntningar på elever och föräldrar
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
VARFÖR IDROTT OCH HÄLSA?
Vad är det styr hur du mår på din arbetsplats?
Vem är jag, Vem är du?.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Personligt brev.
Sammanställning av enkätsvar ang
Varför läsa ett språk till i åk 8 och 9?
Vad är Hälsa? ”Hälsa är ett tillstånd av fullständigt fysiskt, psykiskt och socialt välbefinnande och inte endast frånvaro av sjukdom och svaghet” (WHO)
Idrott och hälsa 1.
Betygskriterier Idrott & Hälsa
Kap 1 Hej, Hur mår du sid Målet med kapitel 1 är att du ska göra följande Uppgift 1 a: Berätta om din livsstil med hjälp av ditt test på sid 16.
Bollnäs Fotboll pojkar-04 Säsongen Kvällens innehåll Kommande säsong – träningstider och match Cupspelande Medlemsavgift Möjlighet till bättre ekonomi.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
.. Föräldramöte Tomtebogård Tomtebogårds vision Vi lär, samarbetar och tar ansvar för en hållbar livsstil och värld. Vi trivs och bygger framtiden.
Religionskunskap 1 och 2.
Källängsråd Dagordning 1.Skolans verksamhet - TEMA - studiero 2. Ekonomi och organisation 3.Övrigt - Säkra skolvägar.
Idrott och hälsa 1. Vem är MT? Maria Talevska Larsson Hemsida: mariatalevska.weebly.com.
Kommunikationspass Jag heter
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
DAGENS LEKTION  Varför har jag den här kursen?  Filosofi  Principer  I klassrummet  Kursinfo  Kontaktuppgifter  Vad innehåller kursen?  Fundera.
IDROTT OCH HÄLSA 1 ROS15 HT16 Mia Jönsson. UPPFÖLJNING ÅK 1 Halva kursen har ni redan gjort Betyget baseras på allt ni har gjort i åk 1 och åk 2. Hårt.
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Idrott och hälsa 1.
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
OBS! Lägg gärna in er föreningslogga på denna sidan!
OBS! Lägg gärna in er föreningslogga på denna sidan!
Religionskunskap 1.
Religionskunskap 1 och 2.
Välkommen till Åkerstorpsskolan!
Presentationens avskrift:

Idrott och hälsa 1

Vem är MT? Maria Talevska Hemsida: mariatalevska.weebly.com Arbetsmobil: Facebook: Maria Agy Talevska Arbetsrum: 1062

Förväntningar Våra förväntningar på dig (förutom Arlandagymnasiets gemensamma ordningsregler) - Att du är i tid. Sen ankomst noteras och förs in i Q. - Att du har med ombyte och skor/efterfrågat material. - Att du gör ditt bästa efter dina egna förutsättningar. - Att du kommunicerar med mig om förutsättningarna ändras p.g.a. skada, sjukdom, personliga skäl, religiösa skäl etc.

Schema Två lektioner i veckan: o Måndagar 13:20-14:30 (även 1068) o Onsdagar 13:20-14:30 OBS! Se till att vara ombytt och redo kl.10:10, då kör vi igång lektionen!

Diagnos/Nivåtest Ej underlag för betygsättning Baserad på grundskolans kunskapskrav Används endast för att se hur mycket ni kan från grundskolan och hjälper oss sätta nivån på innehållet i lektionerna, främst teorilektioner LYCKA TILL!

Förväntingar Maila följande till Maria o Vilka förväntningar har du på kursen? o På lärarna? o På dig själv? o Min bästa egenskap? o Min sämsta egenskap? Namn på mailet: ”Förväntningar”

Din hälsa – kartläggning Du ska svara på frågorna som handlar om din fysiska, psykiska och sociala hälsa samt om ANT och kost. Detta kommer under kursens gång användas som underlag till olika diskussioner och analyser.

Kursen Ämnesplan Vad betyder översiktligt, nyanserat mm? Hur kan en planering se ut? Planeringsförslag

Dags att planera kursen Fyll i planeringsförslaget i par Fundera noga på vad varje punkt handlar om och vad du vill att vi ska göra och hur vi ska göra det Kom ihåg att detta är din chans att få påverka innehåll och examinationer i kursen, gör det ordentligt!