Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
I detta bildspel reflekterar kollegor i olika ämnen tillsammans över språkliga handlingar i klassrummet. Underlag till diskussionen är den uppgift som.
Advertisements

Det problemorienterade föräldrasamtalet Hur reagerar du själv när du ska få veta något jobbigt?  Ni kan till exempel föreställa.
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
FTFs motionsskola.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
TACK alla ni som hjälpt oss att svara på vår patientenkät! Här kommer resultatet. Vi jobbar vidare för att bli ännu bättre..
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Månadsbrev oktober 2013 Måsen
Patientenkät sommaren -13
Textrespons Vad är bra i berättelsen? En händelse? En formulering
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Enkel Tidrapportering på nätet.
Skapa ideala kundprofiler
Högtidstal Retorik.
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto Kvittot kan vara bra att ha om du vill: - Kontrollera så.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Bakgrund Grupplivförsäkring för pensionärer har funnits i drygt 25 år och gjort nytta för många kunder. En grupplivförsäkring är en riskförsäkring. En.
Yrkesförbundet för dig som jobbar med försäljning och marknadsföring.
Intervju inför ViV-projektet.
modell för bättre kommunikation mellan vårdpersonal
Att skriva en artikel.
Betalalternativ - Glöm inte kassan!.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Samma fast olika eller olika fast samma?
Att tala för att övertyga
Ränta och inflation Företagen Ränta Konsumenter
Ränta och inflation Företagen Konsumenter Ränta
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Arbetslös.
Definition av avfall & när avfall upphör att vara avfall
En PowerPoint om PowerPoint
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Samverkan inom socialförsäkringen Rapport
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Debattera.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
TÄNK TILL VÄRDEGRUNDSMATERIAL 2014.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Medlemsmodellen SPF Runö 10 oktober Om Medlemsmodellen Vi jobbar med förhållningssätt, metoder och strategier för att öka er förmåga att rekrytera,
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
LFA Steg 1: OMVÄRLDSANALYS
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto. Erbjuder ett företag/butik inte ut kvitto riskerar man.
Ver 1.0 Välkommen till bridgelärarutbildning Frågeteknik Bosön Kursledare Bengt Nygren.
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
Genrer Ett specifikt syfte – avgör vilken genre det handlar om
BILD 1 1. Frågeställningar - underlag för diskussion med offentliga myndigheter Hur ser arbetskraftsförsörjningen ut i er kommun under de närmaste 20 åren?
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
DEMOKRATI Skriv ner dina tankar kring begreppet Demokrati. Vad betyder det för dig? Vad tänker du när du hör ordet? Går det att föreställa sig hur det.
Varumärket yrkeshögskolan – vårt gemensamma åtagande
Medlemsmodellen SPF 26 november Om Medlemsutveckling Vi jobbar med förhållningssätt, metoder och strategier för att öka er förmåga att rekrytera,
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
Vad säger bilden oss egentligen!?
Formellt, skarpt och snyggt
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
Socialpsykologi.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Tack! Your company’s voice.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Personlig försäljning Kap. 2
Köp, köp, köp! Om reklamens påverkan.
Kommunikation och information
Presentationens avskrift:

Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.

- Reaktiveringskampanj Stayhard - Reaktiveringskampanj

Innehåll Kort om Stayhard Summering av projektet Exempel på ett kommunikationsflöde Förklaring - Kommunikationsflöde Koncept

Kort om Stayhard Svenskt e-handelsbolag (har två fysiska butiker) grundat 2005 Säljer enbart herrkläder och mot en yngre målgrupp (18-34 år) Helägt av grundaren och omsatte 105 miljoner 2013

Summering av projektet Syftet med projektet är att få så många som möjligt av Stayhards 69 000 inaktiva kunder att bli aktiva igen. Kunderna har varit inaktiva länge (12-36 månader) och kan således i det närmaste ses som ”nya”. Erbjudandet kommer att vara 200 SEK att handla för, alternativt 50 % rabatt på valfritt köp. Den röst som används i Stayhards reklamfilmer kommer att spela in budskapen De vill också gärna lägga sin låt i bakgrunden. De har inte möjlighet att skapa individuella koder.

Tidplan

Förslag på koncept

Erbjudande (Stayhards förslag) Ev. kort story om Stayhard, sedan förklara att kunden är saknad och vilket kanonerbjudande som väntar om hen väljer att bli aktiv igen.

Kundundersökning Används framgångsrikt som reaktiveringskoncept av spelbolagen. Maximalt 3 frågor bör ställas som kan besvaras på en skala 1-5. Som tack för hjälpen får kunden 200 SEK att handla för. Logiken är att man är mer benägen att använda något man ”jobbat för” och samtalet upplevs inte som ”krängigt” De som inte deltar i undersökningen får en annan typ av SMS- budskap, och ges antingen samma eller ett lite mindre belopp att handla för

Sista Chansen Människan gillar inte att bli exkluderad eller nekat något, vilket ligger bakom konceptet. Budskapet är riktat mot att ni gör ert yttersta för att era kunder ska vara nöjda. Tyvärr är det så att kunden nu varit inaktiv för länge och därmed riskerar att missa allt spännande från Stayhard. För att förhindra detta behöver kunden bara göra ett knappval, och får då dessutom ”Välkommen tillbaka”-pengen om 200 SEK.

(Koncept 4) Ev. kommer vi att få ett fjärde koncept ifrån kommunikationsbyrån GADD

Tack!