Införa IT-stöd i verksamheten Anna Lena Westman. Status Införa IT-stöd i verksamheten 2 Upphandling av IT-stöd för planering och uppföljning genomförd.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Nulägesanalys genom frågor
Advertisements

Välkommen till en kort beskrivning av nyttan med att använda MPS, en ORR®- produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel.
Alla här vet kanske inte vilka Locum är
Dokumentation som en del i det systematiska kvalitetsarbetet
1 Öppna jämförelser inom socialtjänsten • Presentation av befintligt data inom barn och unga, beroende och missbruk samt personer med funktionsnedsättning.
TRYGG LARMMOTTAGNING.
Biståndsbedömning Ansökan - beslut
Landskrona kommun Peter Bengtsson Elnätschef EL-IT
Inköp och upphandling Johan Alexon, tf inköpschef Agneta Sjöfors, projektledare Bättre inköp Johan inleder och presenterar oss.
Användningsforum – Dagordning Möte # – Inledning, Ordförande Peter Krantz – 10.30Bakgrund och relation till övriga it-politiska.
Välkomna till en dag om eArkiv
Projekt eHälsa – Status maj 2013
Inriktningsplanering för
Mot en nationell elevhälsodatabas med utgångspunkt i hälsosamtalet
Projekt och Arkitektur
Var det bättre förr eller Är det sämre nu? Mina ”dryga” 30 år som upphandlare Gunnar Stålberg mars 2009.
Förslag till Arbetsrutiner inför ”Nulägeskartläggning” MÅL 1
Verksamhets-perspektivet
Hjärntorgets beroenden av andra system
Hur arbetar Västra Götaland med uppföljning och utvärdering Presentation inom lärprojektet uppföljning av regional tillväxt (Reglab) Göteborg 12 april.
Rehabiliteringsmedicin Jönköping. Agenda Presentation Uppdraget RMPG Senaste minnesanteckningar 2009 Årsrapport 2010 Hur arbetar vi fortsättningsvis?
Våra planerade arbetssätt - Våra processer
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Attraktiv Hemtjänst Program som pågår
Information rörande LUNET NETinfo Magnus Johansson.
Projektförslag Gute-RTK Informationsmöte Gute-RTK Visby, 27 september 2005 Tina Kempe
En avfallshantering i världsklass Avfall Sveriges satsning på export av produkter och tjänster inom avfallssektorn.
FÖRUTSÄTTNINGAR SKAN-RTK - 2 Nätverks-RTK i produktionstest i Skåne
Vimmerby Magnus Klofsten Generella framgångsfaktorer i kluster.
Lättviktsdesign 4E1132 Marindesign 4E1402 Infernus Projektorganisation Genomförd inom ramen för högre kurs i Lättviktsdesign och Marindesign vid KTH.
PROJEKT Projektkurs - DA7075 VT04.
Attraktiv Hemtjänst Program som pågår
Attraktiv Hemtjänst Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna
Införa välfärdsteknologi Åsa Ericson. 2 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN Kunskapen om och användandet av tjänster via teknik som kan bidra till ökad trygghet,
Kommunikationsplan för ----
U TBILDNING I NYA L ADOK Underlag från informationsdag den 4 juni 2015.
Bygd o stad i balans. Möjligheternas Örnsköldsvik- en hållbar och tillgänglig landsbygd för företag att verka i och för människor att leva i och besöka.
Presentation av Region Jönköpings läns status införande Stöd och behandling Anneli Uusitalo, september 2015.
Frågor och svar Svensk e-legitimation VästKom
Attraktiv Hemtjänst Program som pågår Kerstin Karlsson, Chef Senior Göteborg – Samordnare AH.
En hållbar stad – öppen för världen 2 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
Kort om tidsplanen för verksamheten äldreomsorg Hösten 2015 planering för pilotprojekt. Januari 2016 start pilot vårdboende. Våren 2015 fortsatt planering.
Regeringsuppdraget Nationell informationsstruktur för vård och omsorg Monica Winge Socialstyrelsen.
Införande av nya lösningar Spyken – Områdesteam träff
Superkontaktombudsträff Förmiddag:  Inledning  Införandeprojekt nytt IT-stöd för samordnad vård- och omsorgsplanering Fika –
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion i Äldres behov i centrum! 4 november 2015.
Så följer SLK upp Attraktiv Hemtjänst - Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna - Attraktiva jobb för medarbetarna.
På väg mot Linnéuniversitetet
Attraktiv Hemtjänst - Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna - Attraktiv arbetsplats för medarbetarna Information till funktionshinderråd.
Västra Götalandsregionen Införande av internetbaserat stöd och behandling.
1 Informationsdag Ladok3 Etablera drift och support »Karolinska institutet, den 5 februari 2014.
Attraktiv Hemtjänst Lägesuppdatering, framgångsfaktorer
Triagering och psykosociala team workshop 18 oktober
Agenda E-hälsostrategi Testbäddar
Informationsmöte inför upphandling av LMS och e-utbildningsproducenter
Valfrihetssystem – en möjlighet för dig?
Attraktiv hemtjänst LAGA uppdragsbeskrivning
Arbetsgrupper och VIP Februari 2018.
MAIVOR – mobilt arbetssätt inom vård och omsorg
Förskrivarutbildning hjälpmedel vid hörselnedsättning och dövhet
Välkommen till handläggarträff!
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Mona-Lisa Lundqvist Regional samordnare e-hälsa
Den nya LMS-tjänsten Minette Henriksson Produktägare 27 december 2018
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet mall kortversion – underlag i annat underlag Datum 2018-XX-XX.
Förskrivarutbildning hjälpmedel vid synnedsättning
Samverkan för vård på rätt nivå
Förbundsdirektörens rapport
PoPS: Processkartläggning av, och pilotutredning inom, utveckling av stödtjänster Driftrådet 28 maj 2019.
Presentationens avskrift:

Införa IT-stöd i verksamheten Anna Lena Westman

Status Införa IT-stöd i verksamheten 2 Upphandling av IT-stöd för planering och uppföljning genomförd tid Överprövning av tilldelningsbeslut från två intressenter Vi väntar nu på beslut från Förvaltningsrätten Planeringsprocessen är framtagen – beslut i operativt forum tidig höst Definition av planeringsledarrollen pågår (sker i samarbete med strategi ”Skapa goda arbetsplatser”) Intraservice har i uppdrag att under våren ta fram en rekommendation gällande inköp av mobil utrustning och support (19,5 mkr)

Några utmaningar 3 Vi kan inte lämna besked om tidplan eftersom vi har överprövning Pilot kan förmodligen inte bli aktuell under året Integrationer med andra system Mätning och uppföljning på rätt nivå och på ett enkelt sätt Hitta bästa ordningen på införandet utifrån befintliga lösningar och avtal Olika målgrupper – olika förutsättningar - olika krav App för hemtjänsten i Treserva – koppling och beroende av samplanering

Vad gör vi i väntan på… 4 Central projektgrupp – etablerad med projektledare och delprojektledare Lokala projektledare – alla stadsdelar har utsett ansvariga Arbete med kommunikationsplan pågår Kartläggningsarbete som underlag för lokal och central planering (”skörda erfarenheter”) –Befintliga system/tjänster inom planering och uppföljning –Avtalsperioder/uppsägning –Kostnader –Vilken typ av mobil utrustning används –Hur sker drift och support

Vill du veta mer? Kontakta gärna Anna Lena Westman, Intraservice Strategiledare Införa IT-stöd i verksamheten tel: Attraktiv Hemtjänst