Införa IT-stöd i verksamheten Anna Lena Westman
Status Införa IT-stöd i verksamheten 2 Upphandling av IT-stöd för planering och uppföljning genomförd tid Överprövning av tilldelningsbeslut från två intressenter Vi väntar nu på beslut från Förvaltningsrätten Planeringsprocessen är framtagen – beslut i operativt forum tidig höst Definition av planeringsledarrollen pågår (sker i samarbete med strategi ”Skapa goda arbetsplatser”) Intraservice har i uppdrag att under våren ta fram en rekommendation gällande inköp av mobil utrustning och support (19,5 mkr)
Några utmaningar 3 Vi kan inte lämna besked om tidplan eftersom vi har överprövning Pilot kan förmodligen inte bli aktuell under året Integrationer med andra system Mätning och uppföljning på rätt nivå och på ett enkelt sätt Hitta bästa ordningen på införandet utifrån befintliga lösningar och avtal Olika målgrupper – olika förutsättningar - olika krav App för hemtjänsten i Treserva – koppling och beroende av samplanering
Vad gör vi i väntan på… 4 Central projektgrupp – etablerad med projektledare och delprojektledare Lokala projektledare – alla stadsdelar har utsett ansvariga Arbete med kommunikationsplan pågår Kartläggningsarbete som underlag för lokal och central planering (”skörda erfarenheter”) –Befintliga system/tjänster inom planering och uppföljning –Avtalsperioder/uppsägning –Kostnader –Vilken typ av mobil utrustning används –Hur sker drift och support
Vill du veta mer? Kontakta gärna Anna Lena Westman, Intraservice Strategiledare Införa IT-stöd i verksamheten tel: Attraktiv Hemtjänst