”Måste du anstränga dig för att kunna höra TV:n? Eller klagar familjen över den höga TV-volymen? Då behöver du TV Ears®!” - TV Ears har hjälpt människor.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Sätt kryss vid ett av följande alternativ:
Advertisements

Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
~ Den första mobiltelefonen ~
Samhällsekonomi 2.
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
SSQ 5.6 sida 1 De följande frågorna gäller din förmåga och dina upplevelser i samband med att höra och lyssna i olika situationer. För varje fråga ska.
Livet fungerar – med bredband från Telia
Tips för dig som söker en partner. Om du vill ha en partner som äter all mat du lagar utan att klaga på att det inte smakar som mammas mat.... Skaffa.
En presentation för dig som är lärare
Vår tids paradox Klicka för nästa sida .
SSQ12-B Instruktioner Namn Datum Ålder
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Arbetsområde Film.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Akustik.
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
Mål och betygskriterier
Hälsa och Kondition.
Eller, kan jag använda 1177.se i mitt dagliga jobb?
Intervju inför ViV-projektet.
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Bilder från rapporten: Skolbarns hälsa och levnadsvanor i Norrbotten 2008/2009 Annika Nordstrand utredare folkhälsa Norrbottens läns landsting
Jämställdhet i hemmet! Pappan jobbar. Mamman är hemma med barnen.
Med Göteborg innerstad i fokus. Vilka är Nova Digital Media Nova Digital Media är ett bolag som erbjuder digital annonsering på skärmar som är utsatta.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Kapitel 9 November 2008/Leif Carlsson Hem och hushåll Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och 2008.
Sektorn för Socialtjänst
Var vänlig svara på nedanstående frågor innan du svarar på frågorna om din hörsel Namn: Datum: Ålder: Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder.
De följande frågorna gäller din förmåga och dina upplevelser i samband med att höra och lyssna i olika situationer. Du svarade på samma frågor tidigare.
HaschAvvänjningsProgram
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Pilotgruppens egna erfarenheter från studiegruppen våren 2009
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hammarö Särskilt boende.
Hörselvård.
Utvärdering i HK?.
Hörselnedsättning, hörapparater och tekniska hörhjälpmedel.
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Logoped Lena Nilsson Logoped Elin Berglund
Moderna affärsstrategier
Vardagsrummet är stort, så här finns det plats för mycket saker.
Marknadskommunikation och mediaval
Sammanfattning av varumärkesundersökning
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Hörseln.
Undersökning av förtroendevalda i Norrbottens läns landsting 2008 Anders Lidström Umeå universitet.
Christoffers Clothing Company
Kapitel 9 Liv & hälsa i Örebro län år 2008 November 2008/Leif Carlsson Hem och hushåll Liv & hälsa en undersökning om hälsa, levnadsvanor och livsvillkor.
Ögat Ögat sett i genomskärning.
Hur du tar hand om din kunskap
Hälsa och Kondition.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
Välkommen till LD Hjälpmedel
”Måste du anstränga dig för att kunna höra TV:n?
Attraktiv Hemtjänst Deluppdrag Införa välfärdsteknologi Max Domaradzki.
Egen styrka-projektet
Vaccination mot influensa
Personlig försäljning Kap. 2
Ljudutjämningssystem för klassrum - För ett bättre hörande.
Stresshantering och säljplanering
Invånarnas inställning till digitalisering i välfärden Undersökning genomförd av KANTARSIFO på uppdrag av Sveriges kommuner och landsting våren 2018.
Förstudie Friluftslivets år 2020
Anpassad för barn till den som drabbats av en hjärnskakning
Medlemsundersökning 2016.
I den här uppgiften får du upp till ett
Den enskilde vårdtagarens upplevelse av distansmöten
Presentationens avskrift:

”Måste du anstränga dig för att kunna höra TV:n? Eller klagar familjen över den höga TV-volymen? Då behöver du TV Ears®!” - TV Ears har hjälpt människor att lyssna på TVn sedan 1998 och har över nöjda användare - TV Ears är en säljsuccé i USA & Canada och som där har över 70 % av marknaden - Rekommenderad av hörselvården och läkare i hela USA & Canada - Säljs framgångsrikt i hemelektronikskedjor såsom bl a Radio Shack i USA - TV Ears säljs sedan 2009 framgångsrikt i Sverige genom alla Audio Video & Digital- Butiker (Electra) och flera EXPERT butiker, Euronics butiker och Elgiganten i Kiruna samt via hörselvården och hjälpmedelsbutiker. - Försäljningen och antalet butiker ökar stadigt. Detta pga den stora efterfrågan av TV Ears. - Mycket nöjda kunder & återförsäljare

STATISTIK TV tittande är en stor del i mångas liv Eftersom TV tittande är en stor del i mångas liv upplevs detta att inte höra som mycket besvärande. Den grupp som tittar mest på TV är i åldern +65 år Omkring två miljoner människor i Sverige hör dåligt. Cirka 1,3 miljoner människor i Sverige uppger att de har hörselproblem, enligt Hörselskadades Riksförbund (Källa: HRF/SCB 2009). Den verkliga andelen personer som har någon grad av hörselnedsättning är betydligt högre – omkring två miljoner, enligt en rapport från Statens beredning för medicinsk utvärdering (Källa: SBU 164:2003). - Fler äldre med nedsatt hörsel - Behovet av tillgänglighet av TV Hjälpmedel med hög kvalité ökar

’TV Ears tog en Hörslinga och monterade den i Trådlösa Hörlurar.’ VCC (Voice Clarifying Circuitry) – Med en speciell krets som förstärker höga frekvenser gör så att orden blir extra tydliga och lättförståliga. Ett mikrochips i de sladdlösa hörlurarna dämpar ljud under 500 Hz (bakgrundsljud) och ökar automatiskt ljudvolym över 1000 Hz (ljudfrekvensen där det börjar bli svårt att urskilja talet) så att orden blir tydliga och lättförståliga. Man upplever då vad som sägs på TVn kristallklart. Kraftfull förstärkning - TVEars 120 decibels kapacitet. Volym, toner & balanskontroll - Dessa funktioner gör att du kan ändra ljudet för att passa din hörsel. Med TVEars påverkas inte den vanliga TV-volymen. Man kan till och med stänga ner volymen på TV:n helt. Bekväm lättviktig design - TVEars lättviktiga under-hakan-design ger timvis med bekväm användning. Hörluren vikt är endast 45 gram. Sladdlöst infrarött - Ger säker, sladdlös, och överlägsen ljudkvalité utan störningar eller frekvensavbrott. TVEars patenterade öronsnäckor - TVEars Tips öronsnäckor reducerar rumsljud och ger god komfort.

TV EARS TRÅDLÖSA HÖRLURAR TILL FÖR ALLA! I bland annat sovrummet – Om din partner vill sova och inte vill bli störd av att du tittar på TVn Barnen som spelar TV spel - Kan vara ansträngande för omgivningen att lyssna på. Vid nedsatt hörsel – Att använda TV Ears ökar livskvalitén för både den som hör dåligt och omgivningen. I små utrymmen – Husvagnen, husbilen eller sommarstugan. Ökar koncentrationen – Lättare att hänga med i debatter och nyheter. ’Många har svårt att utskilja ord i debatter och filmer på grund av för mycket bakgrundsljud.’ Barnfamiljer - När du inte vill störa de sovande barnen när du tittar på TVn eller om barnen finns runt dig och att det är svårt att höra bl a nyheterna

Media Emporia annonserar regelbundet i Pensionärs- föreningars & Hyresgästföreningens medlemstidning/ar; - ’Pensionären’ PRO - medlemstidning ( medlemmar) - ’Veteranen’ SPF - medlemstidning ( medlemmar) - ’Här & Nu’ SKPF - medlemstidning ( medlemmar) - ’SPRF-tidningen’ - medlemstidning ( medlemmar) - ’Herm & Hyra’ - medlemstidning ( tryckta tidningar) Annonserat i bland annat övriga tidningar: Allers, Hemmets Veckotidning, Svensk Damtidning, landsorts- tidnigar Assistans, Micasa, Bilagor i Svenska Dagbladet, Bilagor i Göteborgsposten, Expressens TV bilagor mm. Deltagit i Mässor: Hjultorget, ID Dagarna, Seniormässa Viking Line, Äldreomsorgsmässan, Hjälpmedelsmässor, Seniormässa Globen & Älvsjömässan mm ”Måste du anstränga dig för att kunna höra TV:n? Eller klagar familjen över den höga TV-volymen? Då behöver du TV Ears®!”

Marknadsaktiviteter under våren 2011 MARKNADSAKTIVITETER VÅREN 2011 TV REKLAM TV 4 Reklam. Rikstäckande. (Vecka 17 (25 april – 1 maj) TIDNINGAR Hem & Hyra – Hyresgästföreningenstidn. Helsida annons 1 juni Pensionären – PROs medlemstidning – Helsida annons 28 april Svenska Dagbladet – Bilaga ’Det ljuva livet’ 23 mars Svenska Dagbladet – Riksbilaga ’Kvinnors Hälsa’ 10 mars Sydsvenska Dagbladet – Bilaga ’Syn & Hörsel’ 25 febr. Pensionären – PROs medlemstidning – Helsida annons 25 januari. Svensk Damtidning – 20 januari. Ytterligare aktiviteter kommer att genomföras under våren – sommaren 2011 TV 4 Reklam 2010 ’Har familjen tröttnat på att du har tv-volymen högt? Media Emporia erbjuder ”TV Ears” trådlösa hörlurar som förstärker talet i TVn. TV Ears finns nu ute i handeln.’

Exempel på annonser

ME jobbar aktivt med att informera om TV Ears NÅGRA RESULTAT GÄLLANDE MARKNADSAKTIVITET Som exempel på ett samarbete med Hallands läns landsting i projektet ’Teknik för äldre’. Projektet presenterades i ett mittuppslag i Hallands- nyheterna. TV Ears medverkade med annons vid två tillfällen och deltog i en mässa i Varberg. ME hänvisade då till tre AUDIO VIDEO butiker i Halland. Försäljnings resultaten ökande markant. Media Emporia jobbar mycket aktivt med att informera och marknadsföra TV Ears både genom mässor, annonsering och samarbeten. Detta har fört med sig att efterfrågan ökar och förväntningar från kunder att TV Ears ska finnas på alla orter.

Exempel på övriga TV Ears produkter Kommande produkter Hösten-10 TV Ears i Skandinavien TV Ears 2,3 System TV Ears Speaker TV Ears Digital TV Ears 2,3 System För hörapparats användare TV Ears Professional