”Måste du anstränga dig för att kunna höra TV:n? Eller klagar familjen över den höga TV-volymen? Då behöver du TV Ears®!” - TV Ears har hjälpt människor att lyssna på TVn sedan 1998 och har över nöjda användare - TV Ears är en säljsuccé i USA & Canada och som där har över 70 % av marknaden - Rekommenderad av hörselvården och läkare i hela USA & Canada - Säljs framgångsrikt i hemelektronikskedjor såsom bl a Radio Shack i USA - TV Ears säljs sedan 2009 framgångsrikt i Sverige genom alla Audio Video & Digital- Butiker (Electra) och flera EXPERT butiker, Euronics butiker och Elgiganten i Kiruna samt via hörselvården och hjälpmedelsbutiker. - Försäljningen och antalet butiker ökar stadigt. Detta pga den stora efterfrågan av TV Ears. - Mycket nöjda kunder & återförsäljare
STATISTIK TV tittande är en stor del i mångas liv Eftersom TV tittande är en stor del i mångas liv upplevs detta att inte höra som mycket besvärande. Den grupp som tittar mest på TV är i åldern +65 år Omkring två miljoner människor i Sverige hör dåligt. Cirka 1,3 miljoner människor i Sverige uppger att de har hörselproblem, enligt Hörselskadades Riksförbund (Källa: HRF/SCB 2009). Den verkliga andelen personer som har någon grad av hörselnedsättning är betydligt högre – omkring två miljoner, enligt en rapport från Statens beredning för medicinsk utvärdering (Källa: SBU 164:2003). - Fler äldre med nedsatt hörsel - Behovet av tillgänglighet av TV Hjälpmedel med hög kvalité ökar
’TV Ears tog en Hörslinga och monterade den i Trådlösa Hörlurar.’ VCC (Voice Clarifying Circuitry) – Med en speciell krets som förstärker höga frekvenser gör så att orden blir extra tydliga och lättförståliga. Ett mikrochips i de sladdlösa hörlurarna dämpar ljud under 500 Hz (bakgrundsljud) och ökar automatiskt ljudvolym över 1000 Hz (ljudfrekvensen där det börjar bli svårt att urskilja talet) så att orden blir tydliga och lättförståliga. Man upplever då vad som sägs på TVn kristallklart. Kraftfull förstärkning - TVEars 120 decibels kapacitet. Volym, toner & balanskontroll - Dessa funktioner gör att du kan ändra ljudet för att passa din hörsel. Med TVEars påverkas inte den vanliga TV-volymen. Man kan till och med stänga ner volymen på TV:n helt. Bekväm lättviktig design - TVEars lättviktiga under-hakan-design ger timvis med bekväm användning. Hörluren vikt är endast 45 gram. Sladdlöst infrarött - Ger säker, sladdlös, och överlägsen ljudkvalité utan störningar eller frekvensavbrott. TVEars patenterade öronsnäckor - TVEars Tips öronsnäckor reducerar rumsljud och ger god komfort.
TV EARS TRÅDLÖSA HÖRLURAR TILL FÖR ALLA! I bland annat sovrummet – Om din partner vill sova och inte vill bli störd av att du tittar på TVn Barnen som spelar TV spel - Kan vara ansträngande för omgivningen att lyssna på. Vid nedsatt hörsel – Att använda TV Ears ökar livskvalitén för både den som hör dåligt och omgivningen. I små utrymmen – Husvagnen, husbilen eller sommarstugan. Ökar koncentrationen – Lättare att hänga med i debatter och nyheter. ’Många har svårt att utskilja ord i debatter och filmer på grund av för mycket bakgrundsljud.’ Barnfamiljer - När du inte vill störa de sovande barnen när du tittar på TVn eller om barnen finns runt dig och att det är svårt att höra bl a nyheterna
Media Emporia annonserar regelbundet i Pensionärs- föreningars & Hyresgästföreningens medlemstidning/ar; - ’Pensionären’ PRO - medlemstidning ( medlemmar) - ’Veteranen’ SPF - medlemstidning ( medlemmar) - ’Här & Nu’ SKPF - medlemstidning ( medlemmar) - ’SPRF-tidningen’ - medlemstidning ( medlemmar) - ’Herm & Hyra’ - medlemstidning ( tryckta tidningar) Annonserat i bland annat övriga tidningar: Allers, Hemmets Veckotidning, Svensk Damtidning, landsorts- tidnigar Assistans, Micasa, Bilagor i Svenska Dagbladet, Bilagor i Göteborgsposten, Expressens TV bilagor mm. Deltagit i Mässor: Hjultorget, ID Dagarna, Seniormässa Viking Line, Äldreomsorgsmässan, Hjälpmedelsmässor, Seniormässa Globen & Älvsjömässan mm ”Måste du anstränga dig för att kunna höra TV:n? Eller klagar familjen över den höga TV-volymen? Då behöver du TV Ears®!”
Marknadsaktiviteter under våren 2011 MARKNADSAKTIVITETER VÅREN 2011 TV REKLAM TV 4 Reklam. Rikstäckande. (Vecka 17 (25 april – 1 maj) TIDNINGAR Hem & Hyra – Hyresgästföreningenstidn. Helsida annons 1 juni Pensionären – PROs medlemstidning – Helsida annons 28 april Svenska Dagbladet – Bilaga ’Det ljuva livet’ 23 mars Svenska Dagbladet – Riksbilaga ’Kvinnors Hälsa’ 10 mars Sydsvenska Dagbladet – Bilaga ’Syn & Hörsel’ 25 febr. Pensionären – PROs medlemstidning – Helsida annons 25 januari. Svensk Damtidning – 20 januari. Ytterligare aktiviteter kommer att genomföras under våren – sommaren 2011 TV 4 Reklam 2010 ’Har familjen tröttnat på att du har tv-volymen högt? Media Emporia erbjuder ”TV Ears” trådlösa hörlurar som förstärker talet i TVn. TV Ears finns nu ute i handeln.’
Exempel på annonser
ME jobbar aktivt med att informera om TV Ears NÅGRA RESULTAT GÄLLANDE MARKNADSAKTIVITET Som exempel på ett samarbete med Hallands läns landsting i projektet ’Teknik för äldre’. Projektet presenterades i ett mittuppslag i Hallands- nyheterna. TV Ears medverkade med annons vid två tillfällen och deltog i en mässa i Varberg. ME hänvisade då till tre AUDIO VIDEO butiker i Halland. Försäljnings resultaten ökande markant. Media Emporia jobbar mycket aktivt med att informera och marknadsföra TV Ears både genom mässor, annonsering och samarbeten. Detta har fört med sig att efterfrågan ökar och förväntningar från kunder att TV Ears ska finnas på alla orter.
Exempel på övriga TV Ears produkter Kommande produkter Hösten-10 TV Ears i Skandinavien TV Ears 2,3 System TV Ears Speaker TV Ears Digital TV Ears 2,3 System För hörapparats användare TV Ears Professional