År 3 År 1 Studiegång Förskola, 210 hp (kull 11) År 2 UK8 970A01 970A02

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Dorota Lembrér Licentiand
Advertisements

Pedagogiskt ledarskap
Ny lärarutbildning start ht-11
Utbildningsvetenskap med lärarutbildning En komplett miljö för lärarutbildning. Dessutom påbyggnadsutbildningar, forskarutbildning och forskning.
Termin 1-4Enligt studiegång Termin 5-6Listning. Kurser som skall läsas under termin 5 eller 6 Omvårdnad, examensarbete 15 Hp Profil (teori och VFU) 15.
Utbildningsvetenskap
MALMÖ HÖGSKOLA LÄRANDE OCH SAMHÄLLE LÄRANDE OCH SAMHÄLLE Grundlärarutbildningen består av tre integrerade delar: Ämne och ämnesdidaktik.
MALMÖ HÖGSKOLA LÄRANDE OCH SAMHÄLLE LÄRANDE OCH SAMHÄLLE Ämneslärarutbildningen består av tre integrerade delar: Ämne och ämnesdidaktik.
Malmö högskola Fakulteten för Lärande och samhälle.
En hållbar lärarutbildning 3 december 2008 Sigbrit Franke.
FÖRSKOLLÄRAREXAMEN, 210hp
Erik 5 år lär sig räkna.
Linköpings universitet Internationell ingång Ht-13 Ämneslärare GY: MA/SH.
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Välkommen till Skogsduvans föräldramöte!
Master program inriktning klinisk laboratoriemedicin
Linköpings universitet
Fasta ämneskombinationer
Ny lärarutbildning vid Karlstads universitet Fyra nya program fr o m H11.
Grästorps kommun Skolutveckling = Systematisk Kvalitetsarbete  Att se HELA verksamheten ur ett STRUKTURELLT, SYSTEMATISKT och KULTURELLT perspektiv med.
Lärande, kommunikation och IT
Helsingfors stad, svensk dagvård Värdegrundsarbete 14-15
År 3 År 1 Studiegång Förskola, 210 hp (kull 11) År 2 UK8 970A01 970A02
Ämneslärarutbildningen LU / HKr
Välkommen ! LAU325 HT Inger Lindvall, kursansvarig Anette Wahlandt, kursledare ********* Barbro Ericsson, kursadministratör.
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
Idrott och hälsa på GIH Världens äldsta högskola för idrott.
Huvudämnesstudier KME
Vilken betydelse har miljön för barns lärande och utveckling?
SOCIOLOGI som vetenskap och studieinriktning
Forum för genusvetenskap
Vetenskapsfilosofi En traditionell indelning av vetenskap som ofta används på universitet och högskoler är följande: Naturvetenskap (Exempelvis: Fysik,
Masterprogram i intersektionalitet ÅR 1 ÅR 2 UPPSATS (INLEDANDE FAS) GENUS VALBARA KURSER/ SPECIALLITTERATUR SJÄLVBILDS- KONSTRUKTIONER TEORETISKA PERSPEKTIV.
Allmänna Utbildningsområdet Termin 1: Lärarrollen i samhället 10 p ( vfu 3 ) och Lärande och Utveckling 10 p Termin 4: Kulturmöten 5 p, Globala miljö.
1 Dialogkonferens På väg mot en ny lärarutbildning Anders Olsson.
Urval presentation av Christel Persson avhandling ”Sfärernas symfoni i förändring?...”
Hur kan vi förstå begreppet?
Teknik och lärande samt Lärande och teknik. Interaktion Teknik och lärande Användarmöjligheter Pedagogiken bygger på tekniken Lärande och teknik Vad händer.
Välkomna till träff med Samrådsgruppen för näringslivsfrågor
Uppdragsutbildning modersmålslärare i samiska
Förordningstext Speciallärarexamen
Läroplansträff Välkomna.
Annika Kraft Biträdande utbildningschef Michael Rystad
Studiegångar 2011 års lärarutbildning Förskollärarexamen, 210 hp, 3,5 år 2 Utbildningsvetenskaplig kärna 60 hp Förskolepedagogik 105 hp –Teknik,
Mobilitetsfönster och VFU utomlands för lärarstudenter vid LiU Lena Örnestrand Internationell koordinator, Området Utbildningsvetenskap.
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Barn- och ungdomsvetenskap Masterprogram 120 hp Göteborgs universitet Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande.
Urban Carlén Fil. Dr. Tillämpad IT/Lektor Pedagogik
Något att tänka på när man söker pengar
Välkommen till examensarbetet i Lärarprogrammet!
åk1 HT Vecka Vecka 44-2 VT Vecka 3-12 Vecka 13-22
Introduktionsförskola i Rinkeby
Vilken förskola går ditt barn på?
Vilken avdelning går ditt barn på?
Vilken avdelning går ditt barn på?
Vilken avdelning går ditt barn på?
Vilken avdelning går ditt barn på?
Vilken avdelning går ditt barn på?
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Trygghet, trivsel och glädje
Ny lärarutbildning start ht-11
Sara Berglund & Sven persson Partnerskoledagen 5 april 2016
Utbildningsvetenskap i förskolan
VFU VERKSAMHETSFÖRLAGD DEL AV UTBILDNINGEN
Vad behöver vi sluta med? Vad behöver vi börja göra?
Grundlärarutbildningarna
Varmt välkommen till kursen Avslutande VFU, 13,5 hp. VT 2019
Utveckling och lärande
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Presentationens avskrift:

År 3 År 1 Studiegång Förskola, 210 hp (kull 11) År 2 UK8 970A01 970A02 Vetenskaps- teori och metod 970A01 Avslutande VFU: Förskola (4 v) 970A02 Examens- arbete 970A03 Progressionsstråk Mobilitetsfönster internationalisering FP6 Lust att lära 970G19 FP5 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 2 (2 v VFU) 970G17 FP4 Samverkansprocesser (3 v VFU) 970G16/970G18 FP7 Ledarskap i förskolan 970G22 UK5 Sociala relationer och ledarskap 970G20 UK6 Special- pedagogik 970G21 UK7 Förskole- utveckling 970G23 År 3 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande Teknik och naturvetenskap (2v VFU) 970G09/970G10 Matematiklärande i förskolan (2 v VFU) 970G11/970G12 Barns språkliga utveckling 1 (2 v VFU) 970G13/970G14 Barns språkliga utveckling 2 970G15 År 2 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande UK1 Allmän- didatik 970G01 UK2 Utveckling och lärande (1 v VFU) 970G02 UK3 Dokumenta- tion och upp- följning 970G03 UK4 Utbildnings- historia och värdegrund 970G04 FP1 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 970G05 FP2 Lek och lärande (2 v VFU) 970G06 FP3 Estetiska lärprocesser (2 v VFU) 970G07 År 1 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande 1

År 3 År 1 Studiegång Förskola, 210 hp (kull 12) År 2 UK8 970A01 970A02 Vetenskaps- teori och metod 970A01 Avslutande VFU: Förskola (4 v) 970A02 Examens- arbete 970A03 Progressionsstråk Mobilitetsfönster internationalisering FP6 Lust att lära 970G19 FP5 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 2 (2 v VFU) 970G17 FP4 Samverkansprocesser (3 v VFU) 970G16/970G31 FP7 Ledarskap i förskolan 970G22 UK5 Sociala relationer och ledarskap 970G20 UK6 Special- pedagogik 970G21 UK7 Förskole- utveckling 970G23 År 3 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande Teknik och naturvetenskap (2v VFU) 970G09/970G10 Matematiklärande i förskolan (2 v VFU) 970G11/970G12 Barns språkliga utveckling 1 (2 v VFU) 970G13/970G14 Barns språkliga utveckling 2 970G15 År 2 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande UK1 Allmän- didatik 970G01 UK2 Utveckling och lärande (1 v VFU) 970G02 UK3 Dokumenta- tion och upp- följning 970G03 UK4 Utbildnings- historia och värdegrund 970G04 FP1 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 970G05 FP2 Lek och lärande (2 v VFU) 970G06 FP3 Estetiska lärprocesser (2 v VFU) 970G07 År 1 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande 2

Studiegång Förskola, 210 hp, fr.o.m. HT 2014 (kull 13) UK 8 Vetenskapsteori och metod 970A01 Avslut- ande VFU (4 v) 970A02 Examens- arbete 970A03 År 4 (Av) Progressionsstråk Mobilitetsfönster internationalisering FP6 Lust att lära 970G19 FP5 (2 v VFU) Förskolans innehåll och barns livs- villkor 2 970G17 FP4 (3 v VFU) Samverkansprocesser 970G16/970G31 FP7 Ledarskap i förskolan 970G22 UK 5 Sociala relationer och ledarskap 970G20 UK 6 Special- pedagogik 970G21 UK 7 Förskole- utveckling 970G23 År 3 (G3) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande Barns språkliga utveckling 1 (2 v VFU) 970G13/970G14 Grundläggande matematikinlärning i förskolan (2 v VFU) 970G11/970G12 Teknik och naturvetenskap (2v VFU) 970G09/970G30 Barns språkliga utveckling 2 970G15 År 2 (G2/G3) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande UK 1 Allmän- didaktik 970G01 UK 2 (1 v VFU) Utveckling och lärande 970G25 970G24 UK 4 Utbildnings- historia och värdegrund 970G27 UK 3 Dokumenta- tion och uppföljning 970G28 FP1 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 970G05 FP2 (2 v VFU) Lek och lärande 970G29 FP3 (2 v VFU) Estetiska lärprocesser 970G07/970G08 År 1 (G1) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande 3

Studiegång Förskola, 210 hp, fr.o.m. HT 2014 (kull 14) UK 8 Vetenskapsteori och metod 970A01 Avslut- ande VFU (4 v) 970A02 Examens- arbete 970GXX År 4 (Av) Progressionsstråk Mobilitetsfönster internationalisering FP6 Lust att lära 970G19 FP5 (2 v VFU) Förskolans innehåll och barns livs- villkor 2 970G17 FP4 (3 v VFU) Samverkansprocesser 970G16/970G31 FP7 Ledarskap i förskolan 970G22 UK 5 Sociala relationer och ledarskap 970G20 UK 6 Special- pedagogik 970G21 UK 7 Förskole- utveckling 970G23 År 3 (G3) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande Barns språkliga utveckling 1 (2 v VFU) 970G13/970G14 Grundläggande matematikinlärning i förskolan (2 v VFU) 970G11/970G12 Teknik och naturvetenskap (2v VFU) 970G09/970G30 Barns språkliga utveckling 2 970G15 År 2 (G2/G3) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande UK 1 Allmän- didaktik 970G01 UK 2 (1 v VFU) Utveckling och lärande 970G25 970G24 UK 4 Utbildnings- historia och värdegrund 970G27 UK 3 Dokumenta- tion och uppföljning 970G28 FP1 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 970G05 FP2 (2 v VFU) Lek och lärande 970G29 FP3 (2 v VFU) Estetiska lärprocesser 970G07/970G08 År 1 (G1) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande 4

Studiegång Förskola, 210 hp, fr.o.m. HT 2015 (kull 15) UK 8 Vetenskapsteori och metod 970A01 Avslut- ande VFU (4 v) 970A02 Examens- arbete 970GXX År 4 (Av) Progressionsstråk Mobilitetsfönster internationalisering FP6 Lust att lära 970G19 FP5 (2 v VFU) Förskolans innehåll och barns livs- villkor 2 970G17 FP4 (3 v VFU) Samverkansprocesser 970G16/970G31 FP7 Ledarskap i förskolan 970G22 UK 5 Sociala relationer och ledarskap 970G20 UK 6 Special- pedagogik 970G21 UK 7 Förskole- utveckling 970G23 År 3 (G3) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande Barns språkliga utveckling 1 (2 v VFU) 970G13/970G14 Grundläggande matematikinlärning i förskolan (2 v VFU) 970G11/970G12 Teknik och naturvetenskap (2v VFU) 970G09/970G30 Barns språkliga utveckling 2 970G15 År 2 (G2/G3) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande UK (1 v VFU) Förskolans samhälleliga roll… 970G32 970G33 UK Utveckling och lärande 970G34 UK Dokumenta- tion, uppföljning 970G35 FP1 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 970G05 FP2 (2 v VFU) Lek och lärande 970G29 FP3 (2 v VFU) Estetiska lärprocesser 970G07/970G08 År 1 (G1) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande 5