Idrott och hälsa 1.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Snabbguide och tips.
Advertisements

Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Välkommen till Studenthälsan!
Hur ser du på ditt tobaksbruk?
Utvärdering Fördjupad samordnarutbildning Öppen utbildning april Utbildare: Harriet Östgren Plats: Consensus Örebro Utvärderingen är baserad.
Solanderskolan presenterar
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektmedarbetare Öppen utbildning 4/ Utbildare: Jesper Olsson Plats: Consensus.
Skriftliga omdömen och betygssättning i praktiken
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Johari-fönstret Jag vet, Andra vet Jag vet ej, Andra vet ARENA BLINT
Välkomna till föräldramöte för klass 4C
Hälsovecka på Olaus Petriskolan Arbetslag B 2009
Psykologi A henrik LARSSON (LAH)
Idrott och hälsa År 6 VT 2014 Linda Johansson.
Arbetsområde 1. Innehåll Exempel E C A Idrott/ Lek/ Motion
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Bild 1 Välkomna! Lärarhandledning: 1.
Idrottsfysiologi, tränings och tävlingslära 2
Väskolan Hälsofrämjande skola med idrottsklasser
Hur kan en plan för ett arbetsområde/tema se ut?
Konferens och evenemang
 I denna bilaga ger vi en kortfattad presentation inom olika områden gällande träning och hälsa som vi erbjuder på Forma träningscenter.  Kontakta gärna.
Träningsdagbok – vad ska det vara bra för?
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
VARFÖR IDROTT I SKOLAN ? * Du ska få träna upp din fysiska, psykiska och sociala förmåga * Ämnet ska ge dig kunskaper om en hälsosam livsstil. *
Vem är du?.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Sociala och kulturella fenomen Livsstilar och kroppsideal
Vad ska ingå i uppgiften?
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Välkommen till Braås skola
Kanske är vi goda vänner i ett år...
HÄLSA Föreläsning om HÄLSA Av och med Stefan Lindström
Religionskunskap 1, 50 p. Religionskunskap 1, 50 p.
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Kristina Yondt
Pedagogiskt årshjul Idrott och hälsa år 4-9
Varför börjar alla prata om ”Drop outs” ?
Hälsa.
Fjordskolans förväntningar på elever och föräldrar
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
VARFÖR IDROTT OCH HÄLSA?
Leda Avdelning Leda Kår Ditt Personliga Ledarskap
Vad är det styr hur du mår på din arbetsplats?
pedagogisk dokumentation
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Vem är jag, Vem är du?.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Personligt brev.
Sammanställning av enkätsvar ang
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Betygskriterier Idrott & Hälsa
/Manal, Melissa, Nicole och Michelle
Kap 1 Hej, Hur mår du sid Målet med kapitel 1 är att du ska göra följande Uppgift 1 a: Berätta om din livsstil med hjälp av ditt test på sid 16.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
En aktiv livsstil.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Religionskunskap 1 och 2.
Idrott och hälsa 1. Vem är MT? Maria Talevska Hemsida: mariatalevska.weebly.com.
Idrott och hälsa 1. Vem är MT? Maria Talevska Larsson Hemsida: mariatalevska.weebly.com.
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Kapitel 5 Vad en hälsopedagog bör kunna
DAGENS LEKTION  Varför har jag den här kursen?  Filosofi  Principer  I klassrummet  Kursinfo  Kontaktuppgifter  Vad innehåller kursen?  Fundera.
IDROTT OCH HÄLSA 1 ROS15 HT16 Mia Jönsson. UPPFÖLJNING ÅK 1 Halva kursen har ni redan gjort Betyget baseras på allt ni har gjort i åk 1 och åk 2. Hårt.
Idrott och hälsa 1.
Religionskunskap 1.
Religionskunskap 1 och 2.
Presentationens avskrift:

Idrott och hälsa 1

Vem är HM Eva Hjelm eva.hjelm@arlandagymnasiet.se Inlämning sker via: eva.hjelm.arlanda@analys.urkund.se Hemsida: evamariehjelm.wordpress.com Facebook: Eva Agy Hjelm Arbetsrum: 1054

Idrott Vo14 & RL14 Onsdagar kl 10.10-10.20: ombyte Lektionen startar 10.20 oftast med teori Lektionen slutar 11.55 Därefter har du tid för ombyte samt reflektioner

Lära känna Sätt dig med någon från en annan klass Berätta för varandra: Namn Klass Idrotts intresse Intressen förutom idrotten Roligaste minnet från sommarlovet Övrigt

Förväntningar Våra förväntningar på dig (förutom Arlandagymnasiets gemensamma ordningsregler) - Att du är i tid. Sen ankomst noteras och förs in i fråvaroregistreringen. - Att du har med ombyte och skor/efterfrågat material. - Att du gör ditt bästa efter dina egna förutsättningar. - Att du kommunicerar med mig om förutsättningarna ändras p.g.a. skada, sjukdom, personliga skäl, religiösa skäl etc.

Schema Förslag på planering: Fysiologi/ kondition/tester Träningslära/kondition Kroppsideal/Koordination/tester Livsstil/ koordination Stress/sömn/ Simning Ledarskap/Dans Häsloprojekt/ledarskap Ergonomi/styrka,avslappning HRL,nödsituationer/ säkerhet Friluftsliv Rest/Ute idrotter

Vad är Idrott och hälsa? Mer fokus på hälsa och livsstil Mindre fokus på elitidrott

Diagnos/Nivåtest Ej underlag för betygsättning Baserad på grundskolans kunskapskrav Används endast för att se hur mycket ni kan från grundskolan och hjälper oss sätta nivån på innehållet i lektionerna, främst teorilektioner

Förväntingar Vilka förväntningar har du på kursen? På lärarna? På dig själv? Min bästa egenskap? Min sämsta egenskap?

Din hälsa – kartläggning Du ska svara på frågorna som handlar om din fysiska, psykiska och sociala hälsa samt om ANT och kost. Detta kommer under kursens gång användas som underlag till olika diskussioner och analyser.

Kursen Ämnesplan Vad betyder översiktligt, nyanserat mm? Hur kan en planering se ut? Planeringsförslag

Dags att planera kursen Fyll i planeringsförslaget i par Fundera noga på vad varje punkt handlar om och vad du vill att vi ska göra och hur vi ska göra det Kom ihåg att detta är din chans att få påverka innehåll och examinationer i kursen, gör det ordentligt!