OBJEKT Och vad man kan göra med dem för att de ska betyda något mer eller annat än sig själva…

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Advertisements

Avbildningar av verkligheten
Tillsyn över målstyrd verksamhet Tillsyn över resultat Likvärdigt och tillfredställande skydd.
POSITIVT ATT GÅ PÅ HELENEHOLM Mål: •Eleverna skall med bild och text gestalta det positiva med att vara elev på Heleneholms gymnasiet. •Gör en utställning.
Lösningsinriktad Pedagogik.
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Learning Study / Stöd för genomförande och dokumentation
En av de främsta samhällsteoretikerna.
Kön, genus och jämställdhet Lokal pedagogisk planering Sh åk 9
Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
BETYG I ÅRSKURS 6.
Kvalitetsäkring , avd. Holmen, Tullens förskola, Tema: Matematik i vardagen Varför matematik? Matematik används dagligen i många olika situationer.
Tungelstaskolan f-9 framställt av Ylva, Lotta och Ronny
Lokala åldershierarkier och varierande fysiska krav
Årskurs 8 Entréskolan vt 2013
Att skriva projektrapport
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Centrala innehåll och kunskapskrav
MEDELVÄRDE, MEDIAN & TYPVÄRDE
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Skala Jenny Malmjärn, Fisksätraskolan, Saltsjöbaden –
Sofielundsskolans Ordningsregler
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Kemins grunder 1 Kemi förr och nu.
Kunskapskrav SLÖJD.
Köpmansgatan / lv 115 Förankring i läroplanen Utifrån det centrala innehållet för; Samhällskunskap -Individers och gruppers möjligheter att påverka.
En bild ljuger mer än tusen ord
Begrepp.
EcoCraft. Hur det är tänkt…. Härefter kommer ett antal påståenden. Det är inte åsikter eller något slags ”regelverk” Det handlar inte om rätt eller fel.
Fem barns erfarande av skrivande som lärande redskap Magnus Jansson Pedagogiska institutionen.
MV500B: Introduktion till interaktiv ljuddesign David Yanagisawa, Anders-Petter Andersson 4.5 högskolepoängLektion 3.
Gnesta – stadens lugn och landets puls Ett språkutvecklande projekt med syfte att utveckla elevernas SO-texter Anna, Desiré, Hanna, Jannike, Mats, Micaela.
Skala ToM Anders Pallin.
Att vara professionell
ÅRSKURS 5.
ÅRSKURS 4.
Hur du tar hand om din kunskap
Vad är återvinnings konst och hur ska vi arbeta med det?
Artist’s books. Gestaltningsproblem: Utgå från en bok och gör den till ett konstobjekt. Tematiskt innehåll: berätta något om dig själv.
Olika vinklar Bilder kan framställas ur olika vinklar. Du kan genom att framställa bilder ur olika vinklar få samma objekt att ge olika uttryck. På följande.
Betyg årskurs 6.
Kemi finns överallt runtomkring oss.
Välkomna Klassbloggen Lärare i klassen Skolrådsrepresentanter
Naturkunskap i förskoleklass
Elev loggbok.
Fritt Broderi.
Formativ undervisning – träff 1. Tankar om att vara förstelärare  Hedrande att få detta uppdrag  Mycket att leva upp till.  Dubbla roller – både kollega.
Vad innebär ett mål för lärande eller utveckling.
Välkomna till styrd helpdesk: Lek
Lära för livet!.
Mot utanförskap.
Rädda klassrummet.
Forcerat Perspektiv En optisk illusion.
Viktig information till dig!
Djuren möter ungdomskulturen
Förskolan 2.0.
Språk och kommunikation Skapande och estetiska uttrycksformer
Designa en sittmöbel Frånvarande, se länkar:
Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016
Lektionsmallar Perfekta planeringar till lektionen.
Anpassningar för struktur och tydlighet
Viggen veckobrev v. 4 Pedagoger: Mia, Jossan och Linda
Förskolemodellen Resultat Process Lagkrav (Måluppfyllelse)
Förslag till förstärkning i Ma inför ht 2017.
Mardrömmen för photoshopanvändaren…
Djuren möter ungdomskulturen
Rädda klassrummet SLÖJD.
Identitet Sömnadsprojekt
Vad innebär ett mål för lärande eller utveckling
Presentationens avskrift:

OBJEKT Och vad man kan göra med dem för att de ska betyda något mer eller annat än sig själva…

Thorvaldsen ”Jason” Praxiteles ”Afrodite”

Hanson ”supermarket lady” Mueck ”Boy” och ”In bed”

Framställ objektet i annan storlek - enskilt arbete - material: främst lera, andra föremål man kan tänkas behöva, akrylfärg - 1lektion=2 timmar Ta ett objekt ur lådan. Studera det noga (färg, form, proportioner, yta, struktur m.m.) Avbilda det så likt som möjligt i en större skala (ungefär stort som två knytnävar). Använd lera, men även andra valfria material som kan behövas. Måla sen med akryl för att göra illusionen bättre.

Mål Efter undervisningen ska eleven ha förmåga att: -arbeta med lera i kombination med andra valfria föremål och akrylfärg - gestalta objekt mimetiskt avbildande - jämföra olika föremål och hur de kan förändras i olika skalor - samtala om sin arbetsprocess