Från fruktad till folkkär Springtimes arbete med att flytta världens snabbaste växande sport från debatt- till sportsidorna.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Analys av årsredovisningen Antal helårsstudenter Antalet helårsstudenter (exkl. uppdragsutbildning och beställd utbildning) fortsatte enligt plan.
Advertisements

GH Konjunktur- och arbetsmarknadsläge •Regionala RUS-gruppen
TT-GRUPPEN Grafik Färdiga sidor TT Kompetens Nyheter Bild/ video Grafik Text Feature ”Nyhetskunder””Uppdragskunder” bild •Redaktionellt innehåll •Skalfördelar.
1 Arbetsmarknadens utveckling i Skåne med särskilt fokus på Öresundspendlingen Anders Axelsson Näringsliv Skåne Örestat III Malmö 4 april 2014.
Rapport Allmänheten om vegetarisk mat Djurens Rätt
Mediatr ä ning V ä xj ö stifts kyrkomusikerf ö renings å rsm ö te 9 mars 2009.
Fastighetsbyrån Undersökning Myrorna. Bakgrund • Mellan den 8:e och 16:e mars 2011 genomförde Reagera Marknadsanalys på uppdrag av Fastighetsbyrån en.
Chefer om mångfald 1. Om undersökningen 2 •Undersökningen är genomförd av TNS Sifo för Proffice. •Frågorna ställdes till 400 chefer inom privat sektor.
Om samarbetet Syfte LRF och ICA arbetar tillsammans för att möta konsumenternas efterfrågan på mat producerad av svenska råvaror samt tydliggöra de mervärden.
Q4 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Vad vet du om världen? Källa ”Blir världen bättre?”, Staffan Landin.
Jul klappar och övriga julutgifter Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Handeln och besöksnäringen går hand i hand Visit Västernorrland Turismforum 6 oktober 2011 Yvonne Ingman, vice vd.
Ungas frågor om alkohol och droger
Projekt Respekt Strategisk plan: Öka andelen under- representerat kön på utbildningarna Bakgrund: 85 % kvinnor, 15 % män Dekanus gav projektgrupp uppdrag.
Nationella strokekampanjen Ett initativ från Sveriges landsting och regioner Norrbottens Läns Landsting.
En del av Svenska Fotbollsförbundet
Oväntade utgifter – något att räkna med Ingela Gabrielsson, privatekonom
En nationell kampanj för digital delaktighet i Sverige
Hälsa och Kondition.
Dagens Nyheters upplaga och upplageintäkter
Hälso- och sjukvårdsnämnden Budget 2010 och planering 2011 – 2012
Bakgrund Det brinner i mer än ett hem om dagen i Västerbotten, och det vill vi ändra på! Vi ville ändra västerbottningarnas inställning till brand från.
Välkommen till SJs pressträff
ANNA ÅLENIUS MATHSON º International PR Manager º LinkedIn º Bloggar MND.
Bokföring av Lönekostnader
Resultat Tolkcentralens brukarenkäten 2011 Under hösten 2011 genomförde vi på Tolkcentralen en brukarenkät. Enkäten skickades ut till registrerade brukare.
En organisations mediehantering vid förtroendekris
Veteranen – en pigg 70-åring Årets tidskrift 2010
Studenter och studentbostäder i Stockholms län Ylva Disheden 7 december 2012 Tillväxt, miljö och regionplanering.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
PREVENTIVMEDELSRÅDGIVNING I GRUPP ETT NYTT ARBETSSÄTT PÅ UNGDOMSHÄLSAN I NORRKÖPING Bakgrund Högt tryck på mottagningen Väntetid 3-4 veckor för första.
Granskning av årsredovisning 2011 Sunne kommun april 2012.
Tillväxt i Lidköping Tillväxtrapport för Lidköping Utveckling åren och benchmarking med Grupp24 och Hela landet
De fem viktigaste fackliga frågeområdena var Anställningstrygghet 2.Löner 3.Skydd mot inkomstförlust 4.Arbetsmiljö 5.Jämställdhet.
Att bilda opinion för bibliotek 1. Utgångsläget 2.
Fastighets AB Balder (publ) hälsar aktieägarna välkomna till årsstämma onsdagen den 9 maj 2012.
Folkhälsan blir allt bättre….eller…?
Sverige må vara ett litet land till yta och befolkning … … men i travvärlden är vi en av de tre giganterna, tillsammans med USA och Frankrike. TRAV-SVERIGE.
Tekniska verken i Linköping
Statistikbilder för december Totalt inskrivna arbetslösa i december 2012 som andel (%) av den registerbaserade arbetskraften 16 – 64 år Källa: Arbetsförmedlingen.
Hjärtstopp utanför sjukhus.
Total Rapport StudentBarometern 2013
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Barnskydd 2012 – Statistikrapport 30/20131 Barnskydd 2012 Tuula Kuoppala och Salla Säkkinen.
Resebarometern 2011 KRONOBERGS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (39%) 2. Göteborg (28%) 3. Malmö.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Världsklass 2015 ”Tillsammans utvecklar vi Örnsköldsvik”
Presskonferens Lasarettet i Ystad
Arbetsmarknadsdata Skaraborg Februari 2012 Skövde, Lidköping, Grästorp, Essunga, Karlsborg, Gullspång, Vara, Götene, Tibro, Töreboda, Mariestad, Skara,
POWERPOINTMALL DET HÄR ÄR MALMÖ HÖGSKOLA Grundad studenter och medarbetare Fem flervetenskapliga fakulteter:  Fakulteten för.
Världens snabbast växande religion
Riksbankschef Stefan Ingves Inledning om penningpolitiken Riksdagens finansutskott 23 februari 2012.
Ny ledning Ny organisation Nytt fokus Ny vision Ny sponsorstruktur.
Angeles Bermudez-Svankvist G eneraldirektör, Arbetsförmedlingen
1 Attitydundersökning fast telefoni Rapport från opinionsundersökning 10 juli 2009 Arne Modig Viktor Wemminger.
Institutionsvård och boendeservice inom socialvården 2011 Päivi Tossavainen Raija Kuronen
Ökad användning av antibiotika i Sverige. Sedan 1998 har antibiotikaförsäljningen i Sverige minskat. År 2004 vände dock trenden och under de senaste två.
Nils Holgersson Fjärrvärme Nils Holgersson Rapport Nationell
Resebarometern 2011 NORRBOTTENS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (46%) 2. Göteborg (31%) 3.
Förväntningar på Stockholmsregionens ekonomiska tillväxt April 2004 Fastighetsägarna.
1 Värderingsbaserad segmentering av medlemmar Vintage People
Jan Bengtsson VD, Uniflex
Sammanställning och analys av medieinslag om skyddad natur
Inskrivna arbetslösa i mars 2017 som andel (%)
Invånarnas inställning till digitalisering i välfärden Undersökning genomförd av KANTARSIFO på uppdrag av Sveriges kommuner och landsting våren 2018.
Klarar du en kris?.
Presentationens avskrift:

Från fruktad till folkkär Springtimes arbete med att flytta världens snabbaste växande sport från debatt- till sportsidorna.

Bakgrund När UFC, som är världens största MMA-organisation skulle etablera sig i Sverige, var mediebilden kring sporten skev och missvisande.

Strategi Minska det känslomässiga avståndet mellan sporten och allmänheten genom utbildning och minska fördomar. Synliggöra fans och aktiva inom sporten. Normalisera sporten genom att mobilisera de svenska utövarna som hårt tränande atleter. Visa att UFC företräder världens snabbast växande sport med stort fokus på säkererhet och hälsa.

Kampanjen Ambassadörsprogram med utövarna Utbildning av journalister Samarbete med svenska MMA-förbundet Använda kända idrottsstjärnor och artister som följer sporten identifierades som språkrör. PR-kampanj kring profilen Alexander Gustafsson

Resultat 88 positiva artiklar i de fem största svenska tidningarna Aftonbladet, Expressen, Metro, DN och GP. Annonsvärdet bara för mediegenomslaget runt Alexander Gustafssons senaste match i december motsvarade 9 miljoner. Mediala räckvidden för vårt första år med UFC så nådde vi upp i ca 170 miljoner impressions. Galan i april i fjol sålde slut på mindre än tre timmar. Ackumulerad räckvidd via ”influencers” på Twitter: (endast under själva galan) Andel positiva artiklar : 98 procent Antal artiklar i print – : 210, vilket är en ökning i procent jämfört med samma period förra året: 1100 procent.