Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Advertisements

Från idé till lönsamt företag
Prissättning Ta hänsyn till: kostnaderna konkurrenternas priser
Skapa en lönsam kundrelation
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Marknadsplan Elvis Zahirovic Gorica Mlivic Christoffer Arvidsson
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Bolag: Intersport Vimmerby AB Firmatecknare: Marcus Samuelsson
En bransch med många ansikten….
Marknadsplan Sandström de Wit
Kapitel 11 Prissättning.
Marknadsföring & Internet
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Thai Airways International
Marknadsplan för HälsoFreak
Kunder och konkurrens driver ekonomin
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Block 4: Att driva företag
Affärsidé - företagets vägvisare
PA Consulting group ab.
Affärsidé – Emelie & Emma 9E
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
En konsument är en person som förbrukar varor och tjänster.
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Marknadsförarens yrkesroll
Hybrid av: Restaurang, Saluhall & Livsmedelsbutik.
Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Marknadsplan Gymbolaget
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Kapitel 15 Budgeten.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Lefflers HiFi & Hembio AB
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Produktens olika delar
Butikens marknadsföring
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
Har Ålandsbanken rätt strategi för att lyckas på svenska bankmarknaden? Janne.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
[Produktnamn] Marknadsplan
på personer i behov av hjälp
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Sälja en produkt eller tjänst
Arenabolaget i Linköping AB
Seminarium Affärsidé & Budget
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Affärsplan
på personer i behov av hjälp
[Produktnamn] Marknadsplan
Presentationens avskrift:

Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel inom segmentet vinter- och vattensporter erbjuda ett brett sortiment av premiumprodukter med hög kvalitet som vanligtvis är svåråtkomliga för konsumenten och tillsammans med att erbjuda högklassig service och snabba leveranser bli ett givet val hos kunden.”  Vision: att bli marknadsledande i Europa

Omvärldsanalys Porters femkraftsanalys  Relativt stort hot från nya aktörer  Köparnas har stor förhandlingskraft  Substitut – produkter under premiumsegmentet  Leverantörer har stor förhandlingskraft  Hård konkurrens i branschen

Konkurrenter

4P Addnature vs Andmotion Produkt  Addnature bättre produkterbjudande  Andmotion bättre kvalitet Pris  Likvärdiga Påverkan  Marknadsföring på liknande sätt  Dock har Andmotion en mer aggressiv marknadsföring

Plats  Addnature 3 butiker  Andmotion 1 butik med centralt shoppingläge

STP Segmentering  Ålder och inkomst Urval  år  Höginkomsttagare Positionering  Svårtåtkomliga premiumprodukter, hög kvalitet  Kunnig personal med bra service Premium produkter hög kvalité Alldagliga produkter låg kvalité Ovanliga märken Vanliga märken

SWOT Styrkor  Kvalitetsprodukter med snabb leverans Svagheter  Nytt företag och låg soliditet Möjligheter  Bra säsonger Hot  Dåliga säsonger

Marknadsstrategi Kärnstrategi  Satsa mycket kapital på marknadsföringskampanjer  ”First in mind” Konkurrensstrategi  Nischad differentiering  Kunnig personal med erfarenhet

Rekommendationer Prissättning  Införa samma pris i butik som på internet  Genomföras snarast  Kommer endast att kosta arbetstimmar

Öppet köp  Ändra 30 dagars öppet köp till 365 dagar  En negativ aspekt är större chans till dispyter  Genomföras snarast  Utnyttjande av öppet köp beräknas öka med 2-3 %

Reklam på Facebook  Försäljningskampanjer och tävlingar för att nå en yngre målgrupp  År 2013 upprätta en plan för hur marknadsföringen på Facebook ska se ut  Budget kr över ett år, kostnad per klick

Synas via ambassadör  Word of mouth  Pernilla Wahlgren  Genomföras snarast  Kostnad - kläder för kr

Information om produkter i butik  Införa samma information om märken i butik som finns på internet  Kunden kan skapa egen uppfattning utan personal  Genomföras snarast  En kostnad på 500 kr

Marknadsföring på plats  Reklam i skidbackar via Skistar  Skistars gäster stämmer överens med Andmotions målgrupp  Reklamen ska vara bokad till nästa vintersäsong  Kostnad kr

Logotyp  Konsekvent logotyp för igenkännande  Besluta om standardfärg  Genomföras snarat  Ingen kostnad

Tillväxtstrategi  Långsiktigt mål att bli störst i Europa  Ansoff matrix  Byta strategi från marknadspenetrering till marknadsutveckling  Transnationell strategi vid expandering

Uppföljning  Hur de kom i kontakt med företaget  Räkna kampanjkoder, Fjällmediareklam och Facebook  Facebookfunktion hur många som gillat till följd av annonsen  Svårt att mäta logotyp, tavlor i butik, ambassadör och köpvillkoren