Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Advertisements

Idéer för ett bredare entreprenörskap
Varför är det viktigt att mäta?
Etanol från cellulosa Vetenskaplig utvärdering Februari 2011 Vincent Eijsink Jack Saddler Liisa Viikari Roland Wimmerstedt.
Clinical Research Support Verksamhetsplan Universitetssjukhuset Örebro ÖREBRO LÄNS LANDSTING Vision Vård och vetenskap i samverkan Effektivitet.
Vissa av bilderna i denna powerpoint-presentation är tagna av fotograf Paul Quant.   Fotografen har upphovsrätt till bilderna. Endast Handisam och Processtöd.
Vad innebär val av vårdenhet?
Solgårdens verksamhetsmål MILJÖ  Solgårdens anställda ska prioritera ett miljömål för året; Solgårdens miljöplan 2013  Samtliga anställda kan och ska.
FÖRETAGSPRESENTATION
En upplevelse *
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
Johanna Rönn VM3.  funkab är ett familjeföretag som grundades 1973 av Thord Widerberg  Säljer design möbler till företag och även privat  1 maj 2008.
Projekt Bemötande Växjö universitetsbibliotek Hösten 2006 – våren
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
"Statoils verksamhet bygger på bensin, butik, biltvätt och biluthyrning. Fast food i form av korv, hamburgare, sallad och smörgåsar har snabbt slagit igenom.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Thai Airways International
Verksamhetschefsdagar Geriatrik Lejondal 22 mars 2013 Gert Alaby Samordnare.
RÄTTEN TILL BÄSTA MÖJLIGA FYSISKA OCH PSYKISKA HÄLSA
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Svenskt Lantmäteri en viktig grund för det goda samhällsbygget
Penningskarusellen ”Kunderna betalar med pengar för att få ett behov uppfyllt. Och företaget får pengar för att kunna betala sina utgifter. Både parter.
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
Resultat kundundersökning 2011 ( egen undersökning ) - Svarsfrekvens 63 %
Balans i livet.
Affärsmodell för att fördubbla kollektivtrafikens marknadsandel
Leveraging the business Till slut kräver tillväxt att man rör sig från det tidigare affärsområdet. Denna strategi kan innebära risk. För att undvika en.
Välkommen till Ledardagen!
Försäkringskassans roll i samverkan
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
1 Mötesplats för framtiden oktober 2005 Speciella tjänster för speciella frågor - att skapa ”virtual desks” – eller virtuella tjänster: Elektronisk.
Kap 6: Marknadsstrategier
Sveriges 4H – lära genom att göra. Sveriges 4H Internationell organisation: 80 länder 100 år gammal organisation medlemmar i Sverige bred verksamhet.
Förslag till planering kapitel 12
Centrala innehåll och kunskapskrav
Information från godkända utförare inom familjerådgivning
Intressententmodellen.
Turismens besöksmål tillgängliga för funktionshindrade.
Det ständiga förbättringsarbete
A Synthesised Service Quality Model with Managerial Implications Grupp A2 Amir, Erik & Jessica.
ECE-skolans utvecklingsplan några nedslag med fokus på KTHB Avdelningsmöte KTHB 24 september 2013.
Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan
Kommunerna och Kontaktcenter Framtida utmaningar Kommer offentlig sektor i framtiden att växa i samma takt som nu ? Vad tyder på motsatsen ? Befolkningens.
ICA Seminarium 3 – dissekera ett erbjudande Grupp D4.
Christoffers Clothing Company
The Future of Competition Co-Creating Unique Value with Customer Kapitel 1: Co–Creation of Value C.K. Prahalad & Venkat Ramaswamy Grupp C1: Hanna Byström,
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
”… det är framför allt service och bemötande - och därigenom kundupplevelsen - som bygger ett starkt varumärke.” ur Skellefteå kommuns varumärke och image.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Marknadsföring av turism
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat.
HOLGERS STUGMATERIAL. Holger Larsson grundade Holgers Stugmaterial AB den 24 februari Detta var samma dag som yngste sonen Torbjörn föddes.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Tillgänglig turism – nya möjligheter för Åland Branschträff 3 mars 2016.
Lönekriterier – ett stöd till chefer. Varför lönekriterier?  Att ha tydliga lönekriterier är en förutsättning i samband med lönesättning.  Kriterierna.
Active Omsorg & Skola - det här är vår verksamhet.
Active Omsorg & Skola Cityteamet - det här är vår verksamhet.
Varför är bra hemsidor viktiga för företag?. En hemsida är en av de mest kraftfulla marknadsföringsverktyg ett företag kan ha. Inget annat marknadsföringsverktyg.
Räkna ut resultat Intäkter − Kostnader = Resultat.
WP6D Lastbilsparkeringar med ITS
Intressententmodellen.
Gratis testkonto med egen inloggning
… … Fysiska element Kundens resa genom en tjänst
The ABB - FG Wilson and Caterpillar case
Digitalisering av rehabiliteringsverksamheterna
Min Vård - Landstinget Dalarnas digitala vårdcentral
Presentationens avskrift:

Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström.

Företaget Nettans Hud- & Skönhetssalong startades år 2001 av Anette Hambalek. De tre första åren arbetade Anette ensam, men de senaste åren har salongen vuxit snabbt. Idag har Anette fem anställda hudterapeuter. De har nyligen slagit ihop sina två salonger till en stor salong på nygatan 37 B. De erbjuder en mängd olika behandlingar, hudvårdsprodukter, makeup och dofter.

Erbjudandet: 45 min massage hos Nettan´s

Kärntjänsten Nettan´s har flera olika kärntjänster vilka möjliggör företagets existens på marknaden. Kärntjänsten består i vårt fall av 45 min massage.

Möjliggörande tjänster En tilläggstjänst som krävs för att kärntjänsten ska kunna konsumeras. Bokning av behandling Lokal Reception Massör Betalning Värdehöjande tjänster En tilläggstjänst som ökar kvalitén på erbjudandet och skapar en möjlighet för differentiering. Information Alternativa bokningssätt Servicelandskap/miljö Bra bemötande och omhändertagande Massörens service Alternativa betalningssätt

Tjänstens tillgänglighet Anläggningens tillgänglighet Ex. centralt läge, närliggande parkering, öppettider, lediga tider, väntplats. Möjligheter att använda de fysiska resurserna Ex. lokalernas standard, väntrum, toaletter. Personalens bidrag till tillgängligheten Ex. rätt antal anställda, väntetid, personalens kunnande, betalningsalternativ. Kundernas möjligheter att medverka Ex. anpassa behandlingar

Interaktion Mötet mellan kund och: Recetionist Massör Andra kunder Annan personal Bokningssystem Mötet anställda emellan

Kundens medverkan För bokning av tid krävs delaktighet Val av massagetyp. Under massagen ingen större medverkan, förutom att man klär av sig =). Dela med sig av information, som kan leda till nya erbjudanden och som kan förbättra nästa besök.

Image & rykte Vilka förväntningar varumärket väcker Stor konkurrens på marknaden, växande Word of mouth – viktig för erfarenhetsvara Oförlåtande