Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Efter 10-15 år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Idéer för ett bredare entreprenörskap
Advertisements

Att förstå anonymiteten (översättning från
Projektet och syftet med upphandlingen 1. 2 GIS är ett av flera verktyg för stöd i och utveckling av den kommunala verksamheten.
Tyck till på Lnu.se Feedback/förslagslådor – vad ger det?
Gymnasiearbetet p..
Skribentutbildning SharePoint Publicera på nya intranätet
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
Införandestöd till Förnyad förvaltning
Samarbete med Microsoft Office Sharepoint server 2007 Angelica Rydelius Bergman Välkommen!
KUB-projektet och koppling till informationsverige.se
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kontaktpresentationer Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i.
Föreningen för Förvaltningsinformation
Gabriella Johansson, Sambib, Lunds universitet
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Utbildningsprogram - presentation Efter år på Internet: Vad tar vi med.
Utbildning del 1 Introduktion till ki.se för redaktörer Webbteamet.
ÖREBRO LÄNS LANDSTING Temagrupp - Skapa och utveckla kulturella mötesplatser! Det här vill vi utveckla tillsammans! 13 september.
Regionalt flexibelt lärande inom vuxenutbildningen i Göteborgsregionen
1 Processer kring kurs UD-projektet 2004 Version 4.
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Workshop för GIS samordnare
DCV Idéskiss Design Jag tror att jag ska ha en mörk och stilren design på mitt DCV. Det ska finnas dynamisk funktionalitet där designen byts utan att sidan.
Gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T
Lunds universitet / Planering och utvärdering/ 4 december 2009 Pågående arbete, Planering & utvärdering Kartläggning Klart: 31 januari Ansvarig: Planering.
LDC - NETinfomöte Lunds universitet / Förnyad webbnärvaro Huvudprojektet Förnyad webbnärvaro Huvud- projekt.
Q2 Q3 Okt Nov Dec Jan Feb Mar Maj Jun Göteborgs universitet förnyas Apr Styrelsemöte 7 apr Styrelsemöte 12 okt Start ny organisation.
Projektet LUMac NETinfo Anders Sjöö Patrik Sonestad.
KOMMUNIKATIONSSTRATEGI FÖR GÖTEBORGS UNIVERSITET
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / Workshop Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden?
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Publikationer Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden?
Välkomna till en dag om eArkiv
VIS breddinförande 1 feb-1 aug 2014
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kurspresentationer Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden?
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Skolutveckling via digitala medier
Sociala samarbetsverktyg och molntjänster Anne Månsson.
NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders Sjöö, bitr. PL.
Områdesmöte Vårterminen Agenda Del 1: Status upphandling och tidsplan Områdesmöte Grundidé Diskussion Del 2: Arbete i resp. grupp.
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Media Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden? Förnyad.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
Andra nordiska mötet, 5-6 oktober 2004, Uppsala Jessica Lindholm, Lunds Universitets Bibliotek SVEP delprojekt 3-5 Jessica Lindholm, Lunds Universitets.
Förnyad Webbnärvaro; Webbkoncept för verksamheten; Kick-off för arbetspaket: CSS-implementering Efter år på Internet: Vad tar vi med.
Samarbetsytor i Aurora
Sara Nyberg, ECE/Lärande Dan Borglund, ECE/Lärande
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Layout & Navigering Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden?
NETINFO Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
Ladok/Kursinfomöte 19 mars Agenda Katarina Holm – sektionschef för Ladok, Kursinfo och Examen Gamla kurser kvar efter AF-skalan Överlappning Nya.
Anpassning av Europarådets språkliga referensnivåer för omsorgsarbete En lärande arbetsplats.
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / Status Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden?
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / Status Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden?
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kontaktpresentationer Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i.
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / Status Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden?
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / Status Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden?
FÖRSTUDIE OM WEBBUTVECKLING VID GÖTEBORGS UNIVERSITET.
Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / Status Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden?
Vad gör vi med nyheter? Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför? Är nyheten av externt intresse? Lämplig kanal Medarbetare (nyheter,
Införande av nya lösningar Spyken – Områdesteam träff
Planera, informera, samarbeta och mötas online Åsa Kronkvist, 2009.
Inner Wheel Sverige Byte av IT system
Välkommen till examensarbetet i Lärarprogrammet!
Workshop om det nationella RUC-nätverkets framtida roll
För enklare verksamhetsutveckling och samverkan mot en smartare välfärd SKL har, tillsammans med GR, tagit fram en digital samverkansplattform där man.
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Områdesmöte Vårterminen 2015.
Praktiskt och tider kring varumärkesbytet
FSO dagar 2019.
Medarbetarportalen (MP)
Presentationens avskrift:

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Efter år på Internet: Vad tar vi med oss in i framtiden? Förnyad Webbnärvaro; Webbkoncept för verksamheten; Kick-off för arbetspaket: Kalendarier

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Central webbplats Framtida utveckling av extern webbnärvaro Projektslut Dec 2012? Projektstart Jan Q4 Webbkoncept för verksamheten Förvaltnings- organisation? Jan 2013? Nu Jan 2012 Vi jobbar här

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Huvudprojektet Förnyad webbnärvaro Huvud- projekt Styrgrup p Forsknings- databas Förstudie Intern webbmiljö Externwebb centralt Verksamheten s externa webb Styrning och stöd Beställning ”Förnyad webbnärvaro ” Beställning ”Förnyad webbnärvaro ”

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Agenda FörstPresentationsrunda och kort historik och introduktion till vad som händer under våren uppdatering på lu.se och konsekvenser för verksamheten - tidplan för våren och statusöversikt för 11 teman - mål för våren - mål för dagen SedanIntroduktion och inspel till temat - central frågeställning - existerande dokument och idéer - tänkta leverabler - diskussion och beslut om aktiviteter och tider (arbetsplan) Efter detArbetspass Mot slutetAvslutning - säkring av vem-gör-vad - revision av arbetsplan?

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier I MB M K lu.se WKFV I F I I F I Interna sidor webbplatser i o.o.i.s lu.selu.se levereras med ny design på ny plattform bemannad up’n running försommaren 2012 Några organisationer kan i mån av egna resurser flytta in i början på Q3 Interna sidor ligger kvar i o.o.i.s i väntan på internwebb B P F KC RI I M B K Permanent gemensam organisation för förvaltning av flera intresseområden, utveckling och support från 2013 Gemensam design erbjuds till webbplatser utanför ny plattform B P F KC RI I MB K Organisationer och verksamheter med mer komplexa behov flyttar in från o.o.i.s och andra plattformar efterhand som ny funktionalitet finansierats och utvecklats Interimorganisation för förvaltning och support under 2012 Fakultet Institution Publik verksamhet Bibliotek Centrumbildning Konferens etc.…

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Organisation för framtida webb inom LU - arbetsscenario En teknisk webbmiljö med flera olika intresseområden??? Gemensamma webbservisar mot databaser Central site (lu.se) Typsiter med backlogg Profiltyper som går på tvären mot typsiterna som leder webben genom: att äga gemensam funktionalitet? driva nätverk för intresseområden? förvalta de intresseområden som saknar långsiktiga intressenter? En gemensam webbstyrning som äger och följer upp: strategiska webbmål ? mätbara delmål ? betalar LU-gemensamma kostnader? M F I B C K UP FP lu.se web service självhjälp & manualer? utbildning i teknik & innehåll? rådgivning & support? utveckling & planering? En gemensam webborganisation som stödjer intresseområdena och innehållsproducenter med: ≈ tema/arbetspaket

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Vad händer för webbplatser i o.o.i.s? Alla: Påverka lista av prioriterade behov Institutioner och fakulteter: planera personal, utbildning och tid för flytt: Externt material  ny drupalplattform Publikt material  ny drupalplattform Internt material: Alternativ: stannar i o.o.i.s Alternativ:flyttar till provisorisk webbplats Övriga: planera personal, utbildning och tid för flytt: Alternativ: stannar i o.o.i.s i väntan på funktionalitet Alternativ:flytta till provisorisk drupal Externt I Provisoriska interna sidor Internt Publikt Internt lu.se Externt I Publikt Webb- platser i Drupal M K ? ?

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Provisoriska interna sidor P Vad händer för webbplatser utanför o.o.i.s? Alla: Påverka lista av prioriterade behov Ta del av, påverka och inför ny grafisk profil Solitär webbplats på egen plattform med begränsade behov: överväg och planera personal, utbildning och tid för flytt! Webbplats på stor plattform: Externt material  Avvakta erbjudande Publikt material  Avvakta erbjudande Internt material  Avvakta internwebb Externt I Internt Publikt lu.se Externt I Publikt Webb- platser i Drupal ? M K ? ? P

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Konkreta mål för Webbkoncept för verksamheten våren 2012 Roadmap för Backlogg för resterande 2012 (≈ todolista) Arbetsplan för 2013 för blivande webborganisation Budget för 2013 för blivande webborganisation Planeringsunderlag för universitetets verksamheter Etablera långsiktiga nätverk och kompetens för framtida utveckling av vår webbnärvaro

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier vecka \ månadjan | febsportlovfeb |maraprpåsk Prio a Kalendrar 1a Layout & navigering 1a CSS- införande 1b Nyheter 2a Personer 2d Publikationer 2c Sär- o samprofil 2c Media 2d Forsknings- projekt 3a Utbildnings- program 3b Kurser 3c Webbformulär Preliminär tidplan för våren 2012 kan ge inspel till lu.se 1.0 Områden som tills vidare stannar under strecket till efter release av lu.se  Öppettider  Programwebbar  Konferenswebbar  Byggnader och lokaler  Kurswebbar  Betaltjänster  Lokala databaser  Tjänst, service, resurs  Biblioteksfunktioner  Blogg, chat, wiki  Organisation  Myndighets-info Arbetspaket: 1.Kick-off med projektet 2.Eget arbete 3.Dokumentation 4.Bearbetning och estimering 5.Leverans med projektet

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Dokumentation från arbetspaketen 1 Arbetspaket: BehovMottagare - fritextLösningsförslagBeskrivning / Motivering Beskrivni ng av identifier at behov Beskrivning av vem behovet rör, vilken omfattning det har i LU:s verksamhet. Här identifieras även mottagare som kan vara Extern, Intern, Publik samt administratör/publicist. Arbetet fokuserar på Externa målgrupper och administratörer/publicister. Beskrivning av hur lösningen ser ut / fungerar. Använd de digitala format som tydligast förmedlar lösningen, t ex text, bild, wireframe etc. Förklara hur detta förslag löser behovet (på ett bättre sätt än andra lösningar) och möter identifierad(e) mottagare.

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Dokumentation från arbetspaketen 2 Målgrupper för behovet: Markera med x eller ännu hellre gradera 1-5 (5=mycket) hur relevant behovet är för respektive målgrupp. ≈ vilka målgrupper ska man prata med när man försöker möta eller utveckla lösning för behovet? Vem ska testa? Avsändargrupper för behovet: Markera med x eller ännu hellre gradera 1-5 (5=mycket) hur relevant behovet är för respektive avsändargrupp/typsite? ≈ vilka användare i backend ska man prata med när man försöker möta eller utveckla lösning för behovet? Vem ska testa? Hur kan man motivera kostnad?

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Dokumentation från arbetspaketen 3 InvesteringskostnadDriftkostnadStyrning & stöd - kostnad Uppskattning av förväntad kostnad för att realisera lösningen. Avstämt mot leverantör. Estimerad påverkan på årskostnad för teknisk drift, underhåll och vidareutveckling Estimerad påverkan på årskostnad manualer, utbildning & support (Styrning & stöd)

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier AP: Kalendarier Inspel & dokument Dokument från huvudprojektet Introduktion & Inspel.ppt - KOMMER 2012 v 3 (Jonas Wisbrant)Introduktion & Inspel.ppt - KOMMER 2012 v 3 (Jonas Wisbrant) Malldokument för rapport (arbetsgruppens resultat).xls - KOMMER 2012 v 3 (Niklas Löfgren)Malldokument för rapport (arbetsgruppens resultat).xls - KOMMER 2012 v 3 (Niklas Löfgren) Kartläggning av kända LU-behov/lösningar.xls - (Jonas Wisbrant - kan behöva en viss förklaring :-)Kartläggning av kända LU-behov/lösningar.xls - (Jonas Wisbrant - kan behöva en viss förklaring :-) Exempel några lu-kalendariers inre struktur och funktion.xls - (Jonas Wisbrant - kan behöva en viss förklaring :-)Exempel några lu-kalendariers inre struktur och funktion.xls - (Jonas Wisbrant - kan behöva en viss förklaring :-) Dokument från gruppdeltagare

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier AP: Kalendarier Deltagare Namn Referens- person (ca 5h) Arbets- grupp (ca 10 h) Koordinator, kontakt-person (ca 20h) Respons inför uppstart Douha Mhammad Ali Julia Velkova x Emma Danielsson Kristoffer Holmqvist Helena Bergqvist x Sven Yngve Oscarsson x Jenny Mårdh x ja Gisela Lindbergx nej Annika Hansdotter Anna Sparrenblad nej Christine Schmiege nej

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier AP: Kalendarier Förslag till tidplan AktivitetVemKlart WS 1: Kick-off arbetspaketRef, AG, KP, HPIdag= Eget arbeteAG, KP Förslag till KPAG Sammanställer och skickar till AG och RP eller publicerar i wikin KP Kommentarer till wiki eller KP WS 2: BeslutAG, KP Förslag till HPKP HP svarar alla WS 3  Diskussion, revision och beslut? Sammanställning av slutresultat till HPKP Ref: Referenspersoner AG: Arbetsgrupp KP: kontaktperson HP: huvudprojetet

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Tema: Kalendarier Inspel 15/12 Central frågeställningAtt tänka påTänkta leverabler Vad bör kalendariehändelser innehålla och vilka arbetsflöden behövs för att de olika webbplatserna inom universitetet ska kunna samverka kring och aggregera kalendarier? Samordna med arbetet för lu.se. Prioriterad lista över vilka uppgifter, sorteringsstrukturer och filter publicister i första hand och användare i andra hand behöver kunna konfigurera våra händelser.

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Tema: Kalendarier Resultat 15/12 Central frågeställningAtt tänka påTänkta leverabler Vad bör kalendariehändelser innehålla och vilka arbetsflöden behövs för att de olika webbplatserna inom universitetet ska kunna samverka kring och aggregera kalendarier? +Automatiskt flöde i olika nivåer (ej behöva lägga upp på flera ställen) +Externa personer (ej i admin. som LUCAT) bör ha behörighet +Redaktörskap/behörighet +Bilder, logga länkdelningsfunktioner +Tagga innehåll – prenumerera på tagg +Föra över händelser till privat kalender ( … google ) +Sökfunktion +Pris: gratis? Samordna med arbetet för lu.se. Prioriterad lista över vilka uppgifter, sorteringsstrukturer och filter publicister i första hand och användare i andra hand behöver kunna konfigurera våra händelser. Blå text= input från arbetsgrupperna på kick-offen den 15/12, 2011 Gruppdeltagare: Kristoffer Holmqvist, Douha Mhammad Ali, Julia Velkova Emma Danielsson, Helena Bergqvist, Sven Yngve Oscarsson

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Tema: Kalendarier Inför 16/1 Central frågeställningAtt tänka påTänkta leverabler Vad bör kalendariehändelser innehålla och vilka arbetsflöden behövs för att de olika webbplatserna inom universitetet ska kunna samverka kring och aggregera kalendarier? +Automatiskt flöde i olika nivåer (ej behöva lägga upp på flera ställen)  Tänkta leverabler +Externa personer (ej i admin. som LUCAT) bör ha behörighet  Att tänka på +Redaktörskap/behörighet  Att tänka på +Bilder, logga länkdelningsfunktioner  Att tänka på +Tagga innehåll – prenumerera på tagg  Tänkta leverabler +Föra över händelser till privat kalender ( t ex google)  Att tänka på samt Tänkta leverabler +Sökfunktion  Generellt behov! Utgår. +Pris: gratis?  Generellt behov! Utgår. Samordna med arbetet för lu.se. Hur hantera arrangörens identitet och överlämning mellan webbplatser när ett arrangemang presenteras på en annan webbplats? Skrivrätt för personer utanför LUCAT Prioriterad lista över vilka uppgifter, sorteringsstrukturer och filter [taggning] publicister i första hand och användare i andra hand behöver kunna konfigurera våra händelser. Förslag på arbetsflöden för delning av händelser i prioritet: 1.Webbplats  webbplats 2.Webbplats  privata kalendarier 3.Webbplats  prenumeranter/sändl ista 4.Webbplats  sociala medier

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Tema: Kalendarier Inspel 16/1 Central frågeställningAtt tänka påTänkta leverabler Vad bör kalendariehändelser innehålla och vilka arbetsflöden behövs för att de olika webbplatserna inom universitetet ska kunna samverka kring och aggregera kalendarier? Samordna med arbetet för lu.se. Hur hantera arrangörens identitet och överlämning mellan webbplatser när ett arrangemang presenteras på en annan webbplats? Skrivrätt för personer utanför LUCAT Prioriterad lista över vilka uppgifter, sorteringsstrukturer och filter [taggning] publicister i första hand och användare i andra hand behöver kunna konfigurera våra händelser. Förslag på arbetsflöden för delning av händelser i prioritet: 1.Webbplats  webbplats 2.Webbplats  privata kalendarier 3.Webbplats  prenumeranter/sändlist a 4.Webbplats  sociala medier

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Tema: Kalendarier Resultat 16/1 Central frågeställningAtt tänka påTänkta leverabler Vad bör kalendariehändelser innehålla och vilka arbetsflöden behövs för att de olika webbplatserna inom universitetet ska kunna samverka kring och aggregera kalendarier? Egna sökord i kalenderhändelser som komplement till taggar)  Att tänka på Kalender utvisning per ingång: studera/forskning/samverkan  Att tänka på Samordna med arbetet för lu.se. Hur hantera arrangörens identitet och överlämning mellan webbplatser när ett arrangemang presenteras på en annan webbplats? Skrivrätt för personer utanför LUCAT Egna sökord i kalenderhändelser som komplement till taggar Kalender utvisning per ingång: studera/forskning/samverka n Prioriterad lista över vilka uppgifter, sorteringsstrukturer och filter [taggning] publicister i första hand och användare i andra hand behöver kunna konfigurera våra händelser. Förslag på arbetsflöden för delning av händelser i prioritet: 1.Webbplats  webbplats 2.Webbplats  privata kalendarier 3.Webbplats  prenumeranter/sändlist a 4.Webbplats  sociala medier

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Tema: Kalendarier Inspel 23/1 Central frågeställningAtt tänka påTänkta leverabler Vad bör kalendariehändelser innehålla och vilka arbetsflöden behövs för att de olika webbplatserna inom universitetet ska kunna samverka kring och aggregera kalendarier? Samordna med arbetet för lu.se. Hur hantera arrangörens identitet och överlämning mellan webbplatser när ett arrangemang presenteras på en annan webbplats? Skrivrätt för personer utanför LUCAT Egna sökord i kalenderhändelser som komplement till taggar Kalender utvisning per ingång: studera/forskning/samverka n Prioriterad lista över vilka uppgifter, sorteringsstrukturer och filter [taggning] publicister i första hand och användare i andra hand behöver kunna konfigurera våra händelser. Förslag på arbetsflöden för delning av händelser i prioritet: 1.Webbplats  webbplats 2.Webbplats  privata kalendarier 3.Webbplats  prenumeranter/sändlist a 4.Webbplats  sociala medier

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Kartläggning 2011: Kalendarier / händelser AlltidOftaIblandSällan Rubrik Starttid Sluttid Fulltextbeskrivning Plats Kategori Målgrupp Serie (ingår i) Sammanfattning Organisatör Namn Organisatör E-post Talare (med eller inte med i lucat) Affiliation Senaste anmälan Url Anmälningsformulär Bild på talare Karta till lokal Bildspel från arrangemanget (t ex PDF) Anmälningsformulär med återkoppling till anmälare Antal lediga platser Antal anmälda deltagare? Förteckning över anmälda deltagare? Formulär för återkoppling? Länk till "How-to-get-here” Film från arrangemanget Foton från arrangemanget Relaterade fenomen: -Konferenswebb (≈ avancerad händelse) -Nyheter (≈ likartade filter och arbetsflöden) -Schemasystem (kalendarier över undervisning -Öppettider (≈ dagligt kalendarium)

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier Kalendarier / händelser: Efter WS 1 /JW Obligatorisk t NödvändigtViktigtBra Rubrik Starttid Globala taggar: Plats/lokal Organisation Typ Språk arr Språk beskr. Målgrupp Sluttid Fulltextbeskrivning Sammanfattning (till listor) Plats/lokal:  Global taggning? Kategori  Global taggning Målgrupp  Global taggning Serie (ingår i)  Lokal? taggning Presentatör [LUCAT] / fritext Organisatör: Namn, E-post & Telefon [LUCAT] / fritext Organisation [LUCAT]  Global taggning Senaste anmälan [datum tid] Url Anmälnings- formulär Bild på talare Karta till lokal Bildspel från arrangemanget (t ex PDF) Anmälningsformulär med återkoppling till anmälare Antal lediga platser Antal anmälda deltagare? Förteckning över anmälda deltagare? Formulär för återkoppling? Länk till "How-to-get-here” Film från arrangemanget Foton från arrangemanget Relaterade fenomen: -Konferenswebb (≈ avancerad händelse) -Nyheter (≈ likartade filter och arbetsflöden) -Schemasystem (kalendarier över undervisning -Öppettider (≈ dagligt kalendarium)

Lunds universitet / Förnyad Webbnärvaro / Webbkoncept för verksamheten / AP: Kalendarier AP: Kalendarier Förslag till tidplan AktivitetVemKlart WS 1: Kick-off arbetspaketRef, AG, KP, HP Eget arbeteAG, KP Förslag till KPAG Sammanställer och skickar till AG och RP eller publicerar i wikin KP Kommentarer till wiki eller KP WS 2: BeslutAG, KP Förslag till HPKP HP svarar alla WS 3  Diskussion, revision och beslut? Sammanställning av slutresultat till HPKP Ref: Referenspersoner AG: Arbetsgrupp KP: kontaktperson HP: huvudprojetet