Stumfilm åk 7.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skapa, gestalta, kommunicera
Advertisements

E C A Du ska kunna läsa boken Ondskan med flyt genom att, på ett i huvudsak fungerande sätt, välja och använda lässtrategi. Du ska kunna göra en enkel.
MODUL 1: ATT VARA SAMHÄLLSMEDBORGARE, YTTRANDE- OCH INFORMATIONSFRIHET, TILLGÅNG TILL INFORMATION, DET DEMOKRATISKA SAMTALET OCH LIVSLÅNGT LÄRANDE.
Skapa jullåtar i grupp med Garageband
Ta ställning Samarbeta Argumentera Respektera.
Etik Hur ska vi vara mot varandra?
Konstmusik, folkmusik och populärmusik från olika epoker o kulturer
Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
Skapa jullåtar i grupp med Garageband Fyra tillfällen av skapande för år sju.
BETYG I ÅRSKURS 6.
DITT BOENDE.
Årskurs 8 Entréskolan vt 2013
Film i särskolan Film i Särskolan – Pia-Mari Wehrling
Filmprojekt sommaren 2014 Ett Oskarshamn ~ Kristdalabygden.
Apptips med koppling till läroplanerna
Blueslåt på gitarr åk 6.
Ergonomi.
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Den uppsats ni är på väg att skriva skall en vacker dag presenteras muntligt. I betygskriterierna för Svenska C står det att eleven, skall använda sig.
Instuderingshäfte inför prov
John Bauer antogs redan vid 18 års ålder till konstakademin efter två års förberedande studier på olika konstskolor i Stockholm. Han illustrerade sagosamlingen.
Bedömningskriterier för åk 6
Ett arbetsområde om poesi
Musikens grundbegrepp och symboler
Information till föräldrar Madenskolan Hösten 2014
Skapande Skola Medel från statens kulturråd gör det möjligt med större och fler kulturinsatser i skolan!
VARFÖR IDROTT I SKOLAN ? * Du ska få träna upp din fysiska, psykiska och sociala förmåga * Ämnet ska ge dig kunskaper om en hälsosam livsstil. *
VAD ÄR EN STUDIECIRKEL? INTRO
Kunskapskrav SLÖJD.
Musikhistoria åk 8 Betygskriterier.
Examination. Meteorolog för en dag!  Ni ska, i bestämda grupper, spela in en väderpresentation.  Filen ska vara mig till handa absolut senast måndag.
Dans – eller rörelse till musik
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
KEPS att lära sig ur flera perspektiv
Centrala begrepp i musiken
Bluesens historia åk6.
UPPGIFT: ATT TÄNKA PÅ: Ni ska med hjälp av Musikvideo1, 2 eller ljudinstallation skapa en trailer utifrån valda tekniker under året. Arbeta i grupp två.
- En inblick i ljudets värld
Solveig Johansson
Musikens funktioner The soundtrack of my life. Musikens funktioner  I detta arbetsområde utvecklar vi kunskaper om musikens funktioner för individen,
Notvärden I musiken klingar/låter tonerna olika länge. Hur länge de ska klinga noteras/ skriver man ned med olika notvärden Helnot Halvnot Fjärdedelar.
Det här bör du kunna innan Sexan.
Betygskriterier Idrott & Hälsa
Betyg årskurs 6.
Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.
Nationer, ideologier och folkmord genom
Musikens funktioner The soundtrack of my life. Musikens funktioner  I detta arbetsområde utvecklar vi kunskaper om musikens funktioner för individen,
Fritt Broderi.
Engelbrektskolans fritidshem Blå, Gul, Grön, Grå & Röd avdelning Årskurs F- 6.
Cover 2016 Att göra en egen tolkning på någon annans låt. På nätet finns otaliga videos med personer som gör covers av berömda låtar. Ibland härmar de.
Musikpassuppgift.
Årskurs 6 Vad du behöver veta!.
Cover Att göra en egen tolkning på någon annans låt.
LPP – rörelse Dans åk 7 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
PRAKTISK INSTRUMENT KÄNNEDOM
Staffan Thorström, Slestadskolan, Linköping –
LPP – rörelse Dans åk 9 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
Förskolan 2.0.
Centrala teman i musik Åk 8.
LPP – rörelse Dans åk 8 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
Tillvalskurser i musik
Språk och kommunikation Skapande och estetiska uttrycksformer
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
LPP – rörelse Lekar och spel
Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016
Berättande text.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Musikens verktyg INSTRUMENT.
ATT GÖRA FILM PÅ SÄTRASKOLAN
Identitet Sömnadsprojekt
Presentationens avskrift:

Stumfilm åk 7

Läroplan Musicerande och musikskapande Musikens verktyg Musikens sammanhang och funktioner Läroplan

Musicerande och musikskapande Så här står det: Musikskapande i olika genrer, till exempel visor, ljudkompositioner och låtar. Musikalisk gestaltning där olika uttrycksformer kombineras. Betyder: Skapa filmmusik Blanda bild och ljud

Musikens verktyg Så här står det: Rytm, klang och dynamik, tonhöjd, tempo, perioder, taktarter, vers, refräng och ackord som byggstenar för att musicera och komponera musik i olika genrer och med varierande instrumentation. Musiksymboler och notsystem, noter, tabulatur, ackordbeteckningar och grafisk notation. Digitala verktyg för musikskapande, inspelning och bearbetning. Betyder: Använd musiktermer när ni skriver filmmusik Skriv ner vad ni gör Använd redigeringsprogram för bild och ljud (moviemaker, cubase)

Musikens sammanhang och funktioner Så här står det: Ljudets och musikens fysiska, tanke- och känslomässiga påverkan på människan… Hur musik används i olika medier, till exempel i film och datorspel. Betyder: Skapa tydliga känslostämningar Titta på andra exempel

Uppgiften Skapa stumfilmsmusik som visar tydligt vilken sinnestämning som det handlar om. Ni kan välja teman som kärlek, ilska, hat, rädsla, förvirring, glädje, stress, panik, lycka… 1. Välj tema 4. Skriv musik 2. Skriv manus 5. Spela in 3. Filma 6. Redigera film

Så här ska vi göra Vilka? När? Hur? Grupper ca 4 pers 4 veckor framåt Använda digitala och analoga verktyg

Hjälpmedel Instrument Notation Teknik Gitarrer, synthar, kroppen, datorn, slagverk, effekter Skriv på valfritt sätt och lämna in i slutet. Tex grafiskt, noter, tabs etc. Digital filmkamera, laptop

E Du är aktivt deltagande och bidrar till att det fungerar i gruppen Betyg E Eleven kan, utifrån egna musikaliska idéer, bidra till att skapa musik genom att med hjälp av röst, instrument eller digitala verktyg pröva hur olika kombinationer av musikaliska byggstenar kan forma kompositioner som har en i huvudsak fungerande form. Dessutom kan eleven kombinera musik med andra uttrycksformer så att de olika uttrycken i någon mån samspelar. Du är aktivt deltagande och bidrar till att det fungerar i gruppen

Betyg C Eleven kan, utifrån egna musikaliska idéer, skapa musik genom att med hjälp av röst, instrument eller digitala verktyg pröva och ompröva hur olika kombinationer av musikaliska byggstenar kan forma kompositioner som efter någon bearbetning har en fungerande form och karaktäristisk stil. Dessutom kan eleven kombinera musik med andra uttrycksformer så att de olika uttrycken relativt väl samspelar. Du klarar av att variera dig och pröva dig fram till ett gott resultat

Betyg A Eleven kan, utifrån egna musikaliska idéer, skapa musik genom att med hjälp av röst, instrument eller digitala verktyg pröva och ompröva hur olika kombinationer av musikaliska byggstenar kan forma kompositioner som har en fungerande form och en karaktäristisk stil. Dessutom kan eleven kombinera musik med andra uttrycksformer så att de olika uttrycken väl samspelar. Du klarar av att ledigt variera dig och pröva dig fram till ett mycket gott resultat