Simidrott för alla www.sss.se. SSS Vision SSS verkar för simidrott och hälsa för alla genom att; Simidrott ska vara det självklara valet av idrott, där.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vision – Värdegrund – Mål
Advertisements

Vision för en vacker skärgårdsö under utveckling
Konferens Vägvalet simhallen! Renovera – riva - bygga nytt 7 juni 2010 Jan Olsson Svenska Simförbundet.
Åsa Lindqvist Miljösamordnare, GF Varuflöde
Ett arbete med att etablera
SKL:s återrapportering 6 december 2012 Överenskommelsen inom det sociala området Anna-Karin Berglund Avd. för ekonomi och styrning.
1 Regionens Internationella dag, Konsert & Kongress, 25 mars 2010 Jan Owe-Larsson, Styrelseordförande, Regionförbundet Östsam Regionförbundet Östsams internationella.
En introduktion till SEB Way
FoU-strategi för Mittsverige Forskningen skall vara av hög internationell kvalitet till nytta för regionen I FoU-strategin prioriteras vissa forskningsområden.
Vår Vision (version ). Vårt uppdrag Golfklubben skall ge medlemmar och gäster i alla åldrar och med skilda förutsättningar och ambitioner möjlighet.
Gumbalde GK 2 april 2010 Mentometer 15 deltagare varav 10 från arbetsgruppen.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
Svenska Simförbundet Presentation seminarium – Framtidens bad och gym, 4 juni 2009 Jan Olsson Generalsekreterare Svenska Simförbundet.
Svenska Simförbundet Presentation seminarium – Vem ska äga och driva idrottsanläggningen, 26 november 2009 Jan Olsson Generalsekreterare Svenska Simförbundet.
Svensk Simidrott Verksamhetsplan 2014
”Vägen mot e-samhället”
Nästa steg för Luleå Simsällskap  Föreningen har gjort en 3-årig verksamhetsplanering för kommande utveckling  Definierat mål och krav för.
VISIONEN – så här vi vill att Grums ska vara år 2020.
Inledning Initiativet till värdegrundsarbetet kommer från de tio medverkande idrotter i Göteborg som började diskutera möjligheten för barn att prova flera.
Coaching.
Kommunstyrelsens styrkort 2009 Antagen i KS DNR
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Så kan du som arbetsgivare kan arbeta med jämställdhets- och mångfaldsfrågor Patrik Edgren, Utredare Diskrimineringsombudsmannen.
Svenska Livräddningssällskapet Strategisk översyn 2014.
Vad förväntar sig den egna föreningen och specialdistriktsförbundet (SDF)? Att sprida kunskap om idrotten Att sprida kunskap om idrotten Att nyrekrytera.
Talangprogrammet Antal aktiva med dokumenterad medaljkapacitet i sommaridrotter inför respektive år Finns det ett samband mellan pengar och idrottsliga.
Verksamhetsplan 2015.
Vision 2020/Danssporten vill ”På väg mot framtiden”
Strategisk plan MEDICINSKA FAKULTETEN VID LUNDS UNIVERSITET.
Regional utvecklingsstrategi – RUS – antogs 2010 Mobilisering och kraftsamling Regionala prioriteringar En riktningsgivare med vision, mål och strategier.
JH Skyttesportförbund Agenda VadTidVem Inledning/presentation 10 minJH SSF/Leif Fakta om idrottsrörelsen Sverige och i länet 30 minLeif JH.
Utvecklingsarbete! Om vi drar åt samma håll har vi chans att nå målet! Är alla överens åt vilket håll vi ska?
Danssporten Vill Värdegrund, vision och riktlinjer för svensk danssport.
Föräldramöte Gefle IF P-01
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
”KUL utmaning”. Verksamhetsidé Wisby Simsällskap verkar för att alla genom lek, träning, tävling och motion kan ägna sig åt simidrottsverksamhet samt.
Vård- och omsorgscollege
Verksamhetsplan 2015 Knistad G&CC.
Botkyrkas styrmodell och kommunens ekonomi
Lyckeby BTK Vision/Mål/Aktiviteter
Ockelbo Basket STRATEGI “BACK ON TRACK ”. Ockelbo Basket VISION  OBK SKA BEHÅLLA OCH VIDAREFÖRÄDLA DET STARKA VARUMÄRKET SOM ÄR ETABLERAT SEDAN.
Ledarkraft Systematisk kompetensutveckling för
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 2.
VSSF Strategiplan Augusti VSSF är en del av Svenska Simförbundet (SSF) och vår inriktning framgår av Svenska Simförbundets stadgar.
Ny verksamhetsidé Vi bedriver idrott i föreningar för att ha roligt, må bra och utvecklas under hela livet.
Verksamhetsplan Värdegrund Jönköpings Läns Skol Idrottsförbund skall stå för glädje, gemenskap och demokrati där alla skolidrottsföreningar.
Timrå – en stark kommun i en växande region. Varför en vision? En vision är en positivt laddad uppfattning om en önskad framtid. Att enas om en gemensam.
Kristinehamn 2030 – den vänliga och nyskapande skärgårdskommunen.
Vision 2030 Resultat från medborgardialog. En vision i sitt sammanhang (schematisk) Vision 2030 Prioriterat område 1 Prioriterat område 3 Prioriterat.
Ordförandekonferens 2015 Föreningsutveckling i samarbete med Upplands Fotbollförbund.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Samhälle Mål: ”Gotland erbjuder hög livskvalitet med social rättvisa, inomregional balans och en hållbar tillväxt som gör att människor vill bo och verka.
Välkommen till Föräldramöte P03 lag 4-6. Spångamodellen Spånga IS Fotboll är en förening vars syfte är att, utifrån Fotbollens spela lek och lär, bedriva.
1 Verksamhetsplan Verksamhetsplanering Verksamhetsidé Värdegrund Vision SWOT-analys Strategier Mål Handlingsplaner Uppföljning Varför finns vi?
Verksamhetsidé för Kalix Handboll Varför finns vi? För vems skull finns vi? Vad erbjuder vi? Vilka värden skapar vi? Verksamhetsidé Kalix HK är en förening.
Föräldramötes mall, Välkomna till en ny säsong i vårt underbara gäng!
Träff med föreningar i IL Bromma 4 maj – 19.30
Talangutveckling Ungdom
V I S I O N Bättre, Starkare och Roligare Sigtuna IF Fotboll
Beasts vision 2020 Stabil ungdomsverksamhet med ungdomslag från 9 – 17år A-lag i toppen av Division 1/Superettan eller spelande i Superserien. Anställd.
Det här är Sörhaga Alingsås Hockey! Verksamhetsplan
Så kan du som arbetsgivare kan arbeta med jämställdhets- och mångfaldsfrågor . Patrik Edgren, Utredare Diskrimineringsombudsmannen.
Föräldrar möte – Lag XX 2017 –xx-xx.
Verktyget Utmärkelsen….
Vision Vi ska fortsätta att vara en av de ledande ridskolorna i landet med en verksamhet som riktar sig till alla - från nybörjare till tävlingsryttare.
En Relationsbaserad Äldreomsorg
Vision Vi ska fortsätta att vara en av de ledande ridskolorna i landet med en verksamhet som riktar sig till alla - från nybörjare till tävlingsryttare.
SMART HUDIKGYMPANS VÄRDEGRUNDER
Idéseminarium för ungdomsledare Rubecks gymnasium 9 feb 2019
IF Friskis&Svettis Kalmar
Presentationens avskrift:

Simidrott för alla

SSS Vision SSS verkar för simidrott och hälsa för alla genom att; Simidrott ska vara det självklara valet av idrott, där SSS ska vara det självklara valet av förening. Föreningen ska vara rankad topp 10 bland simidrottsföreningar i Sverige. Ha Sveriges bästa simidrottskultur byggd på glädje och lust Ha ett brett utbud av aktiviteter för alla åldrar oavsett målsättning (från ung till gammal, från motion till OS") Leda och vara bäst på utveckling av och innovation i vår specifika verksamhet vara den bästa på utvecklas och alltid vara först Prioritera det bästa ledarskapet och kompetensutveckling/utbildning för detta.

SSS Mission ”SSS har fokus på individen och dess behov och hälsa. Vi verkar aktivt för att medlemmar och anställda utvecklas, stärks som individer och känner glädje över att vara del av föreningen. SSS är en stimulerande och trygg förening.”

Prioriterade Områden för SSS 2013 – 2016 (från SSF) Simidrott för alla (Simförutsättning för alla) Ökat deltagarantal vid 20%. Drift av den kommunala simskolan Ökad möjlighet till ytterligare verksamhet genom utökad anläggningskapacitet Träning, tävling och motion Simning – OS 2020 Simhopp – OS 2020 Vattenpolo – SSS lag till 2016 Konstsim – grupp etablerade 2016 Öppet vatten – National nivå 2016 Individen ska få den bästa coachning just för den individ, varje pass som levereras ska vara av optimal kvalitet. Organisation Strategiskt arbetsmiljöarbete ska finnas etablerat. Värdegrund ska vara levande och genomsyra verksamheten. Ledarskap/Utbildning/kompetensutveckling. Tydlighet/Närvaro. Kvalitet och effektivitet i ALLT vi gör, Lean koncept infört. Nöjda medlemmar och motiverade anställda. Varumärket Simidrott och SSS Kommunikations plan på plats Ansiktet utåt; Varumärke – kommunikation (relationsskapande), tydliggöra och förbättra Strategiskt sponsorarbete med utvecklat sponsorkoncept etablerat ”SSS tröjan är alltid på” SSS identitet – find the common ground Shopen Ekonomi Stabil ekonomi som möjliggör verksamhetens utveckling (”inga begränsningar”) Kostnadseffektiv verksamhet (minskade kostnader)

SSS Strategi - Övergripande Styrelse Simning Utvecklingsstadium 1 till 8 plus SPF 1 – – 8SPFSimhopp Öppet vatten Vatten Polo Konstsim Struktur

Simidrott för alla